י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לקראת ההפגנה

הפרקליטות: הטענות על בדיקת הירש חסרי בסיס

הפרקליטות לגל הירש: "לא נמצא בסיס לטענה כי הבדיקה החלה על רקע חומר ישן ש'נגנז'. נכון למועד ההחלטה על מינויו למפכ"ל טרם הושלמה בחינת חלק מהמידע שהיה קיים, וממילא לא הוחלט לגביו באופן סופי"

הפרקליטות: הטענות על בדיקת הירש חסרי בסיס
תא"ל גל הירש צילום: יח"צ

בעקבות הטענות של מקורבי גל הירש, אשר הגישו פנייה לפרקליטות המדינה עם שורה של טענות על התנהלות המשטרה בחקירתו של הירש, הפרקליטות מסרה כי "לא נמצא בסיס לטענה כי הבדיקה בעניינו של הירש החלה על רקע חומר ישן ש"נגנז".

מדובר בתשובה ששוגרה על דעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן, כי לאחר בדיקת הדברים ובירורים שנערכו, ובניגוד לטענות שהושמעו - "לאורך כל התקופה בוצעו פעולת חקירה באופן שוטף ורציף". עוד הודגש בתשובה כי מדובר בחקירה מורכבת ומסועפת הכוללת חשדות לביצוע עבירות הן על פי חוק העונשין והן על פי פקודת מס הכנסה, המערבת מספר לא מבוטל של חשודים, ובעלת היבטים בינלאומיים משמעותיים.

החקירה כוללת איסוף ראיות בזירה הבינלאומית, ותלויה בשיתוף פעולה של מספר מדינות זרות ושל החשודים, לרבות הירש. כמו כן, מתייחסת התשובה לטענות שהועלו בנוגע לתחילת הבדיקה בעניינו של הירש, כאשר נודע על הכוונה למנותו למפכ"ל. בעניין זה הודגש כי לא נמצא בסיס לטענה כי הבדיקה החלה על רקע חומר ישן ש"נגנז".

בתשובת הפרקליטות הובהר כי, "נכון למועד ההחלטה על מינויו למפכ"ל - טרם הושלמה בחינת חלק מהמידע שהיה קיים, וממילא לא הוחלט לגביו באופן סופי".

לפני כחודשיים התפרסמו בתקשורת מספר כתבות החושפות הקלטות ותמלילי שיחות בין ניצב מני יצחקי, ראש אגף החקירות והמודיעין דאז, לבין ראש חטיבת המודיעין במשטרה דאז. ההקלטות חשפו שיחות שיש בהן כדי להצביע לכאורה על ניסיונות חמורים ביותר ל"תפירת תיק" למועמד לתפקיד המפכ"ל, תא"ל במיל' גל הירש.

הפרסומים אף הרחיבו ותיארו מאגר מידע הקיים לכאורה במשטרה ובו מידע על אישי ציבור, שרים וח"כים השמור לכאורה "לצרכי בקרה" ושהקמתו נעשתה שלא בידיעת המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך והיועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט. מאגר מידע זה, אם אכן קיים, מעלה חששות כבדים לפיהם מטרתו היא לשמור מידע "ליום פקודה" שניתן לשלוף בקלות ובמהירות על מנת לפגוע במינויים, קידומם ובשמם הטוב של האנשים עליהם המידע נאסף.

בצל הודעת הפרקליטות, הודיעו מספר פעילים חברתיים, כי בתאריך 20/10 יפגינו סמוך לביתו של פרקליט המדינה שי ניצן בירושלים, שם ידרשו הפעילים להביא לסיום עינוי הדין שעובר גל הירש.

לטענת מארגני ההפגנה, "גל הירש עובר עינוי דין יותר משלוש שנים, הגיע הזמן שעינוי הדין יפסק, גל הירש הוא קצין ערכי שסיכן את חייו למען אזרחי ישראל, ולא יעלה על הדעת שהפרקליטות תמרח את החקירה, אנחנו לא מפגינים בעד שום תפקיד להירש, אנחנו דורשים את הפסקת עינוי הדין במיידי, אנחנו נפגין נגד כל איש ציבור שיש לו חלק בעינוי הדין שעובר הירש".

‏תגובת עורכי דינו של הירש: "תגובת הפרקליטות איננה אלא מחזור אותן טענות וססמאות ריקות המושמעות מזה למעלה משלוש שנים ואין בהן כל הסבר ממשי לגרירת הרגליים החריגה והבלתי סבירה בחקירה.
החקירות נעשות אך ורק במטרה להצדיק את ההחלטה על סיכול מינוי הירש לתפקיד המפכ״ל".

גל הירש מינוי בכירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד