י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עורכי דינו של הירש תוקפים הפרקליטות:

"גרירת רגליים חריגה ובלתי נסבלת"

פרקליטיו של תא״ל (במיל׳) גל הירש תוקפים את הפרקליטות: "גרירת רגליים חריגה ובלתי סבירה" • עוד נמסר מעורכי דינו: "החקירות נעשות אך ורק במטרה להצדיק את ההחלטה על סיכול מינוי הירש לתפקיד המפכ״ל"

"גרירת רגליים חריגה ובלתי נסבלת"
צילום: באדיבות המצלם

פרקליטיו של תא״ל (במיל׳) גל הירש, עוה״ד גיורא אדרת וטל שפירא מסרו כי תגובת הפרקליטות שהודלפה לתקשורת במלואה בתוך דקות משליחתה אלינו - איננה אלא מחזור אותן טענות וסיסמאות ריקות המושמעות מזה למעלה מ-3 שנים ואין בהן כל הסבר ממשי לגרירת הרגליים החריגה והבלתי סבירה בחקירה זו.

כזכור, חקירת גל הירש החלה בחשד להטיית מכרז בראשון לציון וחשד לשוחד לעובד ציבור זר בגיאורגיה. יותר משלוש שנים חלפו מאז פתיחת החקירה במהלכה זיכה בית המשפט בגיאורגיה את שר ההגנה הגאורגי מכל חשד שיוחס לו בעניין זה ובתי המשפט בבריטניה ובצרפת קבעו כי אכן מדובר ברדיפה פוליטית.

רק בישראל נותרה החקירה פתוחה. בתיק ראשל״צ הסתיימה חקירת המשטרה לפני שנה וחצי ללא המלצות נגד הירש ומאז התיק שוכב בפרקליטות כאבן שאין לה הופכין.

אף לא אחת מהחקירות שנפתחו אז, מצדיקה את הפעולות החקירתיות המתבצעות לכאורה כיום ולא ניתן להשתחרר מהתחושה כי פעולות אלה נעשות אך ורק במטרה להצדיק בדיעבד את ההחלטה על סיכול מינוי של הירש לתפקיד מפכ״ל המשטרה.

בנסיבות אלו, התחמקותה והימנעותה של הפרקליטות מלהשיב לטענות והתגייסותה האוטומטית להגן על האופן בו נולדה חקירה זו וסיכול מינויו של הירש לתפקיד המפכ״ל מבלי שנערכה בדיקה רצינית כלשהי בנושא - כל אלו מלמדים כי לצערנו מה שהיה הוא שיהיה וכי אין כוונה אמתית להביא סוף לעינוי הדין הכבד.

לאור האמור, לא יהיה מנוס מפעולה בהתאם למתרחש בפרשה חמורה זו וכך נעשה. היום הגיבה הפרקליטות בעקבות הטענות של מקורבי גל הירש, אשר הגישו פנייה לפרקליטות המדינה עם שורה של טענות על התנהלות המשטרה בחקירתו של הירש.

הפרקליטות מסרה כי "לא נמצא בסיס לטענה כי הבדיקה בעניינו של הירש החלה על רקע חומר ישן ש"נגנז". מדובר בתשובה ששוגרה על דעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן, כי לאחר בדיקת הדברים ובירורים שנערכו, ובניגוד לטענות שהושמעו - "לאורך כל התקופה בוצעו פעולת חקירה באופן שוטף ורציף".

עוד הודגש בתשובה כי מדובר בחקירה מורכבת ומסועפת הכוללת חשדות לביצוע עבירות הן על פי חוק העונשין והן על פי פקודת מס הכנסה, המערבת מספר לא מבוטל של חשודים, ובעלת היבטים בינלאומיים משמעותיים.

החקירה כוללת איסוף ראיות בזירה הבינלאומית, ותלויה בשיתוף פעולה של מספר מדינות זרות ושל החשודים, לרבות הירש. כמו כן, מתייחסת התשובה לטענות שהועלו בנוגע לתועלת הבדיקה בעניינו של הירש, כאשר נודע על הכוונה למנותו למפכ"ל. בעניין זה הודגש כי לא נמצא בסיס לטענה כי הבדיקה החלה על רקע חומר ישן ש"נגנז".

בצל הודעת הפרקליטות, הודיעו מספר פעילים חברתיים, כי בתאריך 20/10 יפגינו סמוך לביתו של פרקליט המדינה שי ניצן בירושלים, שם ידרשו הפעילים להביא לסיום עינוי הדין שעובר גל הירש.

לטענת מארגני ההפגנה, "גל הירש עובר עינוי דין יותר משלוש שנים, הגיע הזמן שעינוי הדין יפסק, גל הירש הוא קצין ערכי שסיכן את חייו למען אזרחי ישראל, ולא יעלה על הדעת שהפרקליטות תמרח את החקירה, אנחנו לא מפגינים בעד שום תפקיד להירש, אנחנו דורשים את הפסקת עינוי הדין במיידי, אנחנו נפגין נגד כל איש ציבור שיש לו חלק בעינוי הדין שעובר הירש".

‏תגובת עורכי דינו של הירש: "תגובת הפרקליטות איננה אלא מחזור אותן טענות וססמאות ריקות המושמעות מזה למעלה משלוש שנים ואין בהן כל הסבר ממשי לגרירת הרגליים החריגה והבלתי סבירה בחקירה. החקירות נעשות אך ורק במטרה להצדיק את ההחלטה על סיכול מינוי הירש לתפקיד המפכ״ל".

הירש פרקליטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד