י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
50 תומכים

טראמפ ניצח שוב: השופט שהושמץ נבחר

אחרי שבועות של השמצות ועדות בסנאט שלא ממש איששה את הטענות, השופט קוואנו נבחר לבית המשפט העליון 

טראמפ ניצח שוב: השופט שהושמץ נבחר
השופט קוואנו וטראמפ צילום: רויטרס

ברוב של 50 תומכים מול 48 מתנגדים, מונה השופט ברט קוואנו לשופט בבית משפט העליון, מה שיתן רוב של ששה שופטים שמרנים מול שלושה שופטים ליברלים, וזה ניצחון ענק נוסף שרושם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שבחודש האחרון היה במאבק אדיר מול הדמוקרטים, שעשו הכל למנוע מקוואנו להתמנות לשופט בעליון.

השופט קוואנו הוא שופט שמרן, נאמן לערכי המשפחה ועוד נושאים שנויים במחלוקת מול ליברלים, טראמפ רצה אותו לשופט, כי הוא מייצג את השמרנים, הדמוקרטים מצידם הוציאו שלדים מהארון, והביאו עדות של אשה שהתלוננה על קאוונו, שלכאורה התנהג אליה בצורה שאינה הולמת, לפני 36 שנה, לטענת המתלוננת, השופט שהיה אז בגיל 18, התנהג בצורה בלתי הולמת, לאחר שהיא עברה שימוע, היא ענתה שהיא לא זוכרת פרטים, רק זוכרת שהוא התנהג לא יפה, לאחר שלא הצליחה לבסס את האשמותיה, ולטענת הרפובליקנים ההאשמות נגדו היו מפוברקות, רק כדי שלא יתמנה לעליון, הנשיא טראמפ המשיך לגבות אותו לאורך כל הדרך, ואתמול בהצבעה הוא מונה לשופט בעליון, על אפם ועל חמתם של מתנגדי טראמפ.

במהלך ההצבעה נשמעו קריאות נגד מינוי השופט במליאת הסנאט, מה שהביא את סגן הנשיא מייק פנס לקרוא לסדר ביציע, דבר שלא מצוי כמעט בסנאט, בהפגנה בגבעת הקפיטול שערכו קרוב לאלפיים פעילים דמוקרטים נעצרו עשרות מפגינים.

נשיא ארצות הברית טראמפ הביע שביעות רצון, מהשבעתו של ברט קוואנו לשופט בבית המשפט העליון. בעצרת פוליטית בדנבר חגג טראמפ את נצחונו ואמר לקהל מעריציו כי שוחח עם ברט קוואנו לאחר השבעתו ובירך אותו. כמו כן, הוא מתח ביקורת חריפה על הדמוקרטים בגין הקמפיין שניהלו נגד בחירתו של קוואנו.

דולנד טראמפ ניצחון שופט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד