י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המצוד אחר היורה נמשך

פיגוע לאומני בשומרון: גבר ואישה נרצחו - אחת נפצעה קשה

אירוע קשה באזור התעשייה ברקן, גבר ואישה נרצחו ביריות וכבת 50 נפצעה קשה | סריקות נרחבות אחר היורה שנמלט | גוברת ההערכה כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני | גורם ביטחוני: "זהות היורה ידועה והוא מוכר למערכת הביטחון" • דיווח: מדובר בעובד שפוטר וחזר לנקום

פיגוע לאומני בשומרון: גבר ואישה נרצחו - אחת נפצעה קשה
זירת הירי באזור התעשייה ברקן צילום: דוברות מד"א

הבוקר (ראשון) בשעה 7:39 התקבל דיווח על אירוע ירי באיזור התעשייה ברקן שבשומרון. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי לגבר ואישה בשנות ה-30 לחייהם במצב אנוש, שלאחר זמן קצר נקבע מותם בשטח. בנוסף, פינו לבית החולים בלינסון בפתח תקווה, אישה כבת 54 במצב קשה ויציב, כשהיא סובלת מפציעה חודרת בפלג גופה העליון.

תחילה סברו כוחות הביטחון כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני, אולם בהמשך התברר כי מדובר בצעיר בן 21 תושב קלקיליה שפוטר לאחרונה מעבודתו והגיע לנקום את פיטוריו.

היורה נכנס לקומת משרדים ופתח באש לעבר העובדים מרובה סער, כוחות רפואה שהגיעו למקום התחילו לטפל ב-2 פצועים קשה ופצועה בינוני, במהלך הטיפול נקבע מותם של הפצועים קשה ומצבה של הפצועה בינוני התדרדר למצב קשה.

כוחות גדולים של צה"ל ושב"כ מנהלים בשעה זו מרדף אחר החשוד, שזהותו ידועה לכוחות הביטחון. כמו כן נפרסו כוחות רבים במרחב לביצוע סריקות ובידוקים. הרקע לאירוע טרם נקבע ונבדקים כלל הכיוונים.

"כשהגעתי לזירה ראיתי המולה רבה, שניים מהם גבר ואישה היו במצב אנוש" סיפר מתנדב זק"א רועי סולומון. "צוות רפואי שהגיע למקום קבעו את מותם במקום לאחר מאמצי החייאה שכשלו. גברת בת 54 פונתה במצב קשה לביה"ח בלינסון. מצוד נפתח אחר היורה, נבדק חשד לפח"ע. מתנדבי זק"א צוות עמנואל נמצאים ומטפלים בגופות בזירה הקשה".

ממשטרת ישראל נמסר, בשלב זה לא ברור הרקע לירי. החשוד בירי נמלט מהמקום וכוחות משטרה וצה"ל מבצעים סריקות לאיתורו.

"זהות היורה ידועה והוא מוכר למערכת הביטחון", מסר גורם ביטחוני ל'ערוץ 20' וכי "בשלב זה האירוע נחקר כפיגוע על רקע לאומני".

בתוך כך, ניצב בדימוס קובי כהן, בראיון לרזי ברקאי בגל"צ תיאר: "אזור התעשייה הוא טריטוריה ביטחונית מאובטחת מאוד, אי אפשר להיכנס אליה בצורה חלקה. כל הפועלים שנכנסים לברקן עוברים בידוק ביטחוני".

זירת הירי. צילום: דוברות מד"א

ראש מועצת שומרון יוסי דגן מגיב לאירוע הקשה הבוקר: "מחבל פתח בירי במשרדים של אחד המפעלים הגדולים באיזור התעשייה ברקן, מדובר באירוע קשה מאוד".

"זה מקום שהוא גשר של דו קיום בלב השומרון, יש פה באיזור התעשייה יותר מ-8000 פועלים ומחציתם יהודים תושבי מדינת ישראל ומחציתם ערבים תושבי הרשות הפלסטינית שעובדים עשרות שנים", מסכם דגן.

"אנחנו עדים להמשך ההסלמה ללא כל שינוי משמעותי במדיניות ההרתעה הישראלית", אומר מזכ"ל 'האיחוד הלאומי' אופיר סופר ומבהיר, "רק הרס בתי מחבלים גירוש משפחות, פגיעה בתנאי המאסר ופעולות כנגד המחבלים ותומכי הטרור ישיבו את ההרתעה. דומה כי מדיניותנו של שר הביטחון מקבלת את הטרור כגזרת גורל וזוהי שגיאה שיש לה השלכות מרחיקות לכת. אני קורא לך, השר ליברמן, להתעורר ולהשיב את הביטחון לתושבי ישראל. זה התפקיד שלך".

חשד לפיגוע דקירה שומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד