י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הח"כים החרדים שותקים

הממשלה תצביע על העלאת אתיופים - הח"כ מתריע

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' פנה במכתב לראש הממשלה, בבקשה, שיסיר מסדר יומה של ישיבת הממשלה, את ההחלטה להעלות כ-1000 מאזרחי אתיופיה לישראל. לדבריו, המהלך יפגע בצביונה היהודי של מדינת ישראל - והח"כים החרדים? שותקים

הממשלה תצביע על העלאת אתיופים - הח"כ מתריע
קייסים צילום: פלאש 90

הממשלה תצביע על העלאת משפחות מאתיופיה. הממשלה צפויה לאשר בשעה הקרובה בישיבתה, את העלאתם של כ-1000 אזרחים אתיופים שמשפחתם עלו לישראל, במהלך השנים האחרונות וזאת במטרה ל'איחוד המשפחות', כך שאחים, בנים ונכדים של משפחות הנמצאים בישראל, יהיו זכאים להתאחד עם משפחתם בארץ.

אלא שיש מי שמתריע, כי הדבר עלול לפגוע בגיורים ואף עלול להוביל לעתירה, להעלות גם את משפחות יהודי חבר המדינות שאינם יהודים, במכתב ששיגר הבוקר (ראשון) חה"כ בצלאל יואל סמוטריץ' מ'הבית היהודי', לראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא כותב, כי ההחלטה פוגעת בזהותה היהודית של המדינה - במקום לחזק אותה.

"על שולחן הממשלה מונחת הצעת מחליטים לאשר ולממן הבאתם לישראל של הורים ואחים של מי שעלו לישראל מכוח השתייכותם לקהילת הפלאשמורה, על אף שקרובי משפחה אלו אינם יהודים לכל הדעות", כותב סמוטריץ לביבי.

"איני מבקש לעסוק כאן בשאלת זכאותם של בני הפלאשמורה לעלות לישראל אלא בהרחבה מסוכנת של זכות העלייה גם לבני משפחה שאינם יהודים בסוגי קירבה שאינם מוכרים בחוק השבות", מוסיף סמוטריץ'.

חה"כ סמוטריץ מפרט את הבעיה, "כך למשל, בן זוג לנכד של יהודי זכאי לעלות לישראל מכוח חוק השבות ובהמשך לכך אף להביא עימו את ילדיו הקטינים מנישואים קודמים (דהיינו מי שקירבתם היחידה ליהודי היא היותם נינים חורגים ליהודי). אך בני זוג אלו אינם רשאים להביא ארצה את ילדיהם הבגירים מנישואים קודמים וקל וחומר שלא את הוריהם ואחיהם".

"כעת" מוסיף סמוטריץ' וכותב כי, "מונחת בפני הממשלה הצעה לאשר הבאה לישראל של עוד 1000 קרובי משפחה מסוג זה. יודגש כי החלטת הממשלה נדרשת מאחר ומדובר באנשים שאינם זכאי חוק השבות לפי שום קריטריון קיים. הם אינם יהודים, לא נשואים ליהודים, לא בנים של יהודים ולא נכדים של יהודים. באותה המידה ניתן לקבל החלטת ממשלה להעלות כל אדם אחר על פני הגלובוס".

סמוטריץ' טוען במכתבו כי, "הרחבת הפרצה לעבר הורים, אחים ובנים בגירים מייצרת שחיקה חדשה לשמירת זהותה היהודית של המדינה ולמעשה פותחת פתח לשרשרת קירבת משפחה בלתי נגמרת". כך גם כותב סמורטיץ כי "פרקטיקה זו עלולה להתפתח לדרישה להעלות עוד ועוד בני משפחה מקירבה יותר ויותר רחוקה שהרי ברגע שקרוב במשפחה עולה לישראל הוא עצמו הופך לעוגן לדרישה מצד קרוביו שלו".

הח"כ מתריע במכתבו, כי הדבר עלול להביא לעתירה ובדרישה לעלות יהודים ממדינות שונות שלדבריו, "פרקטיקה זו גם לא תיעצר ביחס לקהילת בני הפלאשמורה והיא תהווה בסיס להרחבה בלתי נגמרת של שירשור בני משפחה מכל מקום בעולם. כיצד תוכל המדינה להסביר בבג"ץ את ההבחנה שהיא עורכת בין עולים המשתייכים לקהילת הפלשמורה לבין עולים מחבר המדינות לדוגמא?! כיצד תוכל המדינה להצדיק בבג"ץ סירוב להעלאה של קרובי משפחה כאלה של זכאי חוק השבות ממדינות אחרות?!".

סמוטריץ' פונה כאמור לראש הממשלה, בדרישה להסיר את ההצעה המבקשת להעלות כ-1000 מיהודי אתיופיה לישראל.

נציין, כי קולם של חברי הכנסת החרדים, טרם נשמעה בעניין למרות החשש כי הדבר כלול להוות פגיעה של ממש בסמן היהודי של מדינת ישראל.

בצלאל סמוטריץ אתיופים בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד