י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מצוד אחר המחבל

טרור בשומרון: הנרצחת הייתה כפותה באזיקון

צה"ל הודיע רשמית: אירוע הירי הבוקר - פיגוע לאומני, "פיגוע טרור חמור" • פרטים חדשים על הפיגוע הקשה: "הפצועה הייתה כפותה באזיקונים" • מנהל המפעל: "התחושות שלנו קשות. אנחנו אבלים וחפויי ראש" • נתניהו: "כוחות הביטחון נמצאים במרדף אחרי הרוצח הנתעב, יתפסו אותו"

טרור בשומרון: הנרצחת הייתה כפותה באזיקון
הפיגוע בשומרון והמחבל הנמלט צילום: דוברות מד"א

פרטים חדשים על הפיגוע האכזרי בשומרון: ‏"מדובר בפיגוע טרור חמור שבוצע ע"י מחבל בן 23 מהכפר שוויכה בנפת טול-כרם", כך אמר לפני זמן קצר דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, לדבריו, "אנחנו ערוכים ופועלים לתפוס את המחבל ומשקיעים את מירב היכולות והכוחות, כולל יחידות מיוחדות, כדי לסיים את המרדף הזה בהקדם".

בשעה האחרונה התברר סופית כי בפיגוע שאירע הבוקר על רקע לאומני, באזור התעשייה ברקן שבשומרון, נרצחו שני ישראלים ואישה אחת נפצעה באורח בינוני ומאושפזת בבית החולים בילינסון בפתח תקווה ללא שנשקפת סכנה לחייה. 

לפי הידוע לצבא, המחבל נשא נשק מסוג קרלו שהגיע למקום כדי לרצוח וכרגע מתנהל מרדף אחריו. לדברי יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, הפצועה בפיגוע נמצאה במקום כשהיא כפותה באזיקונים.

בנוסף לאירוע, בצבא מתגברים את כוחות צה"ל במרחב יהודה ושומרון בכוחות נוספים גם כדי למנוע פיגועים נוספים בהשראת פיגוע השראה וגם כדי להיערך הלאה.

דובר צה"ל שוחח עם כתבים ואמר כי בחודשים האחרונים נתפסו 330 כלי נשק בלתי חוקיים. בצה"ל אומרים כי באזור התעשייה מועסקים כשלושת אלפים פלסטינים והם נבדקים אחד אחד - כשהמחבל שביצע את הפיגוע היה בעל אישור תקין.

המנהל הלוגיסטי של המפעל בו אירע הפיגוע אמר כי "התחושות שלנו קשות. אנחנו אבלים וחפויי ראש. אנחנו מאמינים בחזון של שלום. אנחנו מייצרים דו קיום ושלום אמיתי, פתחנו מפעלים והשקענו מליוני שקלים. לדאבוני יצא אדם שהרס הכל. ליבנו עם המשפחות בשעה קשה זו".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר בעקבות הפיגוע כי "רק פחדן עלוב, כופת אשה צעירה אמא לילדים ויורה בה. זו ההתנהלות של הרשות הפלסטינית הפחדנית, שבאה היום לפגוע בסמל הדו קיום הכלכלי של יהודה ושומרון איזור תעשייה ברקן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה השבועית: "אפתח באירוע הבוקר באזור התעשייה ברקן. מדובר בפיגוע טרור מאוד קשה שבו נרצחו שני ישראלים באכזריות רבה וגם נפצעה אזרחית שלישית. כוחות הביטחון נמצאים במרדף אחרי הרוצח הנתעב. אני בטוח שהם יתפסו אותו ואני בטוח שגם נמצה עמו את הדין ובהקדם".

עוד הוסיף נתניהו: "אני רוצה לשלוח בשמי ובשם כל חברי הממשלה תנחומים למשפחות שני הנרצחים וכמובן את תקוותנו ותפילתנו להחלמה מהירה של הפצועה".

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי צה"ל וכוחות הביטחון מנהלים מצוד נרחב אחר המחבל בן הבליעל שביצע את הפיגוע הקשה בברקן. "זה רק עניין של זמן עד שנשים עליו את היד", אמר השר.

בתיעוד וידאו שפורסם קודם לכן ב'בחדרי חרדים' - נראה המחבל נמלט מזירת הפיגוע כשהוא נושא את הנשק, וחולף ליד עובדים שאינם מבינים מה קורה.

שומרון ג'י פי אס מחבל רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד