כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מאות לוחמי ימ"מ, דובדבן ועוקץ במרדף

תיעוד דרמטי: כך נערכות הסריקות אחר המחבל שכבל ורצח שניים

נמשך המצוד אחר המחבל שירה למוות בדם קר בזיו חג'בי (35) וקים יחזקאל (29) הי"ד, במפעל למיחזור אשפה 'אלון' באזור התעשייה ברקן • בסריקות משתתפים מאות לוחמי צה"ל, משטרת ישראל ושב"כ. בין היחידות, ימ"מ, דובדבן, לוט"ר ועוקץ | דיווח מזירת הפיגוע המחריד

פלאש 90
פלאש 90

נמשך המצוד אחר המחבל שירה למוות בדם קר בזיו חג'בי (35) וקים יחזקאל (29) הי"ד, במפעל למיחזור אשפה 'אלון' באזור התעשייה ברקן, הסמוך לאריאל.

כוחות גדולים של צה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל עורכים סריקות נרחבות אחר המחבל אשרף אבו שחם בשנות ה-20 לחייו תושב כפר שוויכה בנפת טול-כרם. המחבל, עם היתר עבודה באזור התעשייה ברקן, נמלט מיד לאחר שפגע בשלושה עובדים, שניים שנהרגו ועובדת נוספת שנפצעה באורח בינוני - ונמלט עם הנשק.

מאז הפיגוע בשעות הבוקר (ראשון), נערכות סריקות נרחבות אחריו, במסגרתן הגיעו כוחות צה"ל לביתו, חוקרו את הוריו ואת בני משפחתו. בסריקות משתתפים מאות לוחמי צה"ל, משטרת ישראל ושב"כ. בין היחידות, ימ"מ, דובדבן, לוט"ר ועוקץ.

אחיו של המחבל שביצע הפיגוע באיזור התעשייה ברקן, נעצר על ידי כוחות שב"כ וצה"ל, ומספר בני משפחה וחברים עוכבו. בין היתר מנסים כוחות הביטחון להבין האם המחבל אשרף אבו שחם פעל לבדו או במסגרת ארגון טרור, וכן האם היה ניתן לסכל את הפיגוע מבעוד מועד.

המחבל שעבד כחשמלאי במפעל אלון, כתב הבוקר בפייסבוק "אללה בישר לי הלילה את מה שאני ממתין לו", ויצא למפעל בו עבד עד לפני כחודש. שעות לאחר הפיגוע הגיע לזירה הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, שם קיבל סקירה מראש מועצת שומרון יוסי דגן, שאמר לו: "אנחנו דורשים למצוא את המחבל הנפשע ואת כל תומכיו ולמצות עמו את הדין".

בתיעוד הוידאו נראה המחבל כשהוא יורד בריצה את המדרגות ממשרדי המפעל, בוידאו הוא נראה נמלט בחצר המפעל בזמן שהעובדים במקום מביטים בו וכנראה טרם מעכלים את מה שאירע שניות לפני כן.

"המחבל הגיע עם נשק לעבר הפקידה, ביקש מהמנקה שיקשור את הידים שלה עם אזיקונים. הוא (המנקה) ראה את הנשק, וברח. אז הוא התחיל להרוג אנשים", סיפר בוריס גוטמן, מנהל במפעל "קבוצת אלון" באיזור התעשייה ברקן. לדבריו, מדובר בפיגוע טרור לכל דבר. "הוא לא היה מפוטר, לא הייתה כל סיבה, רק להרוג יהודים".

אשרף אבו שחם יישוב ברקן פיגוע ירי יחידת דובדבן סריקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד