ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
תלמדו ממרן הגר"ע

הגר"מ מאזוז לבחורי הישיבות: אל תתייחסו לבחירות

הגר"מ מאזוז הקדיש את שיעורו השבועי לחזק את בחורי הישיבות לקראת תחילת הזמן וקרא להם לשבת וללמוד ולא להתעסק בבחירות 

הגר"מ מאזוז מקבל את הספר 'מגיד הרקיע' שיצא על הגר"ע יוסף זצ"ל
הגר"מ מאזוז מקבל את הספר 'מגיד הרקיע' שיצא על הגר"ע יוסף זצ"ל

במהלך שיעורו השבועי של הגר"מ מאזוז, הקדיש הרב חלק מרכזי מהשיעור לדמותו של מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זיע"א שהשבוע יחול יום הזכרון החמישי לפטירתו, וגם קרא לבני התורה שלא להתעסק בפוליטיקה ובבחירות, אלא להשקיע עצמם בעמלה של תורה.

"כשהרב היה מדבר הייתה מתיקות של גן עדן. מי יכול לעשות את מה שעשה, אפילו במשך מאות שנים? הרב היה מסודר מאד. הסדר הנפלא בספרים שלו מיוחד במינו, ואין סדר כזה בעולם, כל הרבנים והפוסקים ראשונים ואחרונים מסודרים כולם לפי סדר כרונולגי. והסגנון ברור ובהיר, כשאתה מגיע בסוף ל"כלל העולה", אתה לא צריך לחשוב מה המסקנא, הכל ברור כשמש, אין ספק בזה. הרב היה כועס על מי שחולק עליו בהלכה, ואני מבין את זה, כי הוא כ"כ טרח בכל הלכה ומסר עצמו עליה, ופתאום יבוא ילד קטן שלא מבין כלום וידחה הכל?! אז זה כואב לו הדבר הזה. אבל מצד שני הרב היה מכבד כל אדם, תביא את הספר ואם יש בדבריו טעם נשמע אותו".

"אין דבר כזה לומר שהרב "הלך למנוחות", הוא לא ינוח לעולם. כמו שאומרים על הרמב"ם שמעולם אין לו דקה אחת של מנוחה. מדוע? שאין פינה בעולם שלא לומדים אותו... אותו דבר הרב עליו השלום - "שפתיו דובבות". לומדים ומתעמקים. תלמדו את הספרים שלו בעיון, תדייקו בהם".

בדבריו עורר הגר"מ מאזוז את בני התורה שמתחילים השבוע את הלימודים לשקוד על תלמודם מבלי להתייחס לרוחות הבחירות הנושבות בחוץ. "תלמדו ממרן הרב עובדיה, הרב למד במסירות נפש, למה בסוף ימיו היו לו כאבים בעיניים? כי היה לומד לאור הלבנה, וכי יש אדם כזה?! בליל שבת נכבה האור אבל יש לבנה ב"ה, והיה לומד לאורה. פעם הגיע מאוחר והבית סגור, ישב במדרגות ולמד לאור המדרגות שהיה דולק כל הזמן. מסירות נפש כזאת לא שמענו ולא הכרנו. אמנם היו דברים כאלה, אבל לא בצורה כזאת מיוחדת".

"עכשיו זמן הבחירות", המשיך הגר"מ, "ואנשים משתגעים הרבה. פעם בחור ישיבה אחד בא למישהו שהם תומכים בו עכשיו בבחירות, ואמר לו: תן לי חתימה שלך, ענה לו אותו אחד: אתה לא צריך חתימה שלי, אני צריך חתימה שלך! כי באמת מה שווה החתימה הזאת?! זה שטויות והבלים, כאילו זו חתימה של איזה "גאון עולם...".

אתם בני הישיבות אל תתייחסו אליהם, תלמדו תורה בשקידה. צריך להתפלל שה' יזמין לנו בכל הארץ אנשים טובים. אנשים שמרגישים את עם ישראל, אנשים שאוהבים לעזור ולא עושים הפליה בין אח לאח ובין עדה לעדה ובין כסף וכדו'. אנשים ישרים. ובעז"ה נזכה שהשנה הזאת תהיה שנה מבורכת, שנה טובה, שנת עושר, שנת בריאות, שיהיה לנו כל טוב שבעולם, ברוך ה' לעולם אמן ואמן. סיים הגר"מ מאזוז.

לדברי התלמידים מי שמקשיב באדיקות לשיעוריו של הגר"מ מאזוז, יכול להבחין כי כמעט ואין דרשה או שיעור בהם הגר"מ אינו מזכיר את דמותו המופלאה של מרן זצ"ל. בכל הזדמנות הוא מציב אותו כיעד וכדמות לחיקוי ולהערצה, תמיד מדבר בערגה על בקיאותו העצומה, על סגנונו הקולח, על שקידתו המופלאה, ובעיקר על ספריו היקרים והחשובים שהאירו את עיני ישראל.

הרב מאיר מאזוז הרב עובדיה יוסף שיעור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד