ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הכנסת חוזרת מפגרה

חשיפה: בהסכמת ראשי הקואליציה - חוק הגיור חוזר לסדר היום

חשיפה: חוק הגיור חוזר לשולחן הממשלה לאחר דרישה שהעלה השר דרעי • ל'בחדרי חרדים' נודע  כי השר דרעי העלה דרישה במהלך ישיבת ראשי הקואליציה לפיה יש להעביר תוך שלושה חודשים את חוק הגיור הממלכתי • בנוסף, בחודש הראשון לכנס החורף לא יועברו חוקים נפיצים

חשיפה: בהסכמת ראשי הקואליציה - חוק הגיור חוזר לסדר היום
אריה דרעי צילום: Aharon Krohn/Flash90

פרסום ראשון: לא רק חוק הגיוס - גם חוק הגיור חוזר לשולחן הממשלה לאחר דרישה שהעלה השר אריה דרעי, להעביר את חוק הגיור הממלכתי באם לא יצאו לבחירות מוקדמות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך ישיבת ראשי הקואליציה היום (ראשון) העלה יו"ר ש"ס השר אריה דרעי דרישה להעביר תוך שלושה חודשים את חוק הגיור הממלכתי.

השר דרעי אמר במהלך ישיבת ראשי קואליציה: "אם נתגבר על חוק הגיוס ויוחלט לקיים את הבחירות במועדן - אז שווה לעשות מאמץ לשבת עם מפלגות בקואליציה ולהגיע להבנות".

לדברי שר בכיר שנכח בישיבה, ראשי הקואליציה סיכמו כי יעשו מאמץ להעביר את חוק הגיור בינואר (בעוד כשלושה חודשים) אחרי שחוק הגיוס יעלה בדצמבר (המועד הסופי - בחנוכה); וזאת באם לא יצאו לבחירות מוקדמות.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי לדרישת יו"ר הקואליציה סוכם כי בחודש הראשון לכנס החורף לא יעבירו חוקים נפיצים או חוקים תקציביים.

כזכור, סאגת הגיור עלתה לפרק לפני כשנה בעקבות עתירה שהוגשה לבג"ץ בדרישה להתיר גיורים בבתי דין פרטיים, בהם גם גיורים רפורמיים. בעקבות כך הקים ראש הממשלה וועדה מיוחדת בראשותה עמד השר לשעבר משה ניסים.

בפתח כנס הקיץ הגיש ניסים את מסקנות הוועדה אשר נחשפו לראשונה ב'בחדרי חרדים' והובילו לזעם בקרב הסיעות החרדיות; אלו מצדם הודיעו כי לא יאפשרו להצעת החוק לעלות לדיון בממשלה ובכנסת.

בהודעה ששיגר בזמנו דרעי - נאמר: "אני דורש לחזור מיידית להצעת החוק בנושא שהפצתי ואושרה בממשלה, שעיקרה - רק גיור ממלכתי של הרבנות הראשית יוכר בישראל".

אריה דרעי גיור גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד