ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
פרשת פינוי הנפלים

האם גל הירש יכול להתחיל לנשום לרווחה?

במסגרת הפרשה, עלו חשדות באשר לאופן זכיית 'דיפנסיב שילד', חברה בבעלותו של הירש, במכרז לפינוי נפלים בחוף ראשון לציון • כעת טוהר שמו של הירש ושל שלושה חשודים נוספים - דרור שכנאי, יוסף אדם ויניב אדם • במקביל, פעילים חברתיים מתארגנים להפגנה סמוך לביתו של פרקליט המדינה ניצן

האם גל הירש יכול להתחיל לנשום לרווחה?
גל הירש צילום: באדיבות המצלם

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה היום לשני מעורבים מרכזיים בפרשת פינוי הנפלים בחוף ראשון לציון, לימור ברזילי ומעוז איגר, כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע בגין עבירת מרמה והפרת אמונים בקשר להתקשרות העירייה עם החברה שביצעה את פרויקט פינוי הנפלים. לצד זאת, הודיעה הפרקליטות לעודד שכנאי כי תיק החשדות נגדו בפרשה נסגר בהעדר ראיות מספיקות.

עוד הודיעה הפרקליטות לגל הירש, דרור שכנאי, יוסף אדם ויניב אדם על סגירת התיק בעניינם בהעדר אשמה. כזכור, במסגרת הפרשה, אשר נחשפה בשלהי שנת 2015, עלו חשדות הנוגעים לאופן זכייתן של 'דיפנסיב שילד', חברה בבעלות עודד שכנאי, גל הירש ואחרים; וחברת 'אופק', בבעלותו של מעוז איגר, בהליך מכרז לפינוי הנפלים בחוף ראשון לציון.

על פי כתבי החשדות, לימור ברזילי, אשר שימשה כיועצת לראש עיריית ראשון לציון ומנהלת פרויקט פינוי הנפלים, פעלה תוך ניגוד עניינים לקידום טובתן של החברות דיפנסיב שילד ואופק בפרויקט.

בין היתר, ברזילי העבירה לידי איגר מידע פנימי מהותי למכרז, לרבות  האומדן של העירייה בדבר מחיר הפרויקט ואף פעלה על מנת להעביר לחברות 'אופק' ו'דיפנסיב' שילד עבודות נוספות הקשורות בפרויקט פינוי הנפלים, תוך קידום פטור מחובת מכרזים, והגדלת היקף ההתקשרות עם העירייה.

במסגרת הפרשה נחקרו מספר חשודים ונאספו חומרי חקירה רבים. לאחר בחינה מעמיקה של מכלול הראיות בתיק נמצא כי לצד מכתבי השימוע שנשלחו לברזילי ואיגר כאמור, תיקי החשדות בעניינם של שאר החשודים דינם להיסגר.

פרקליטיו של תא״ל (במיל׳) עוה״ד גיורא אדרת וטל שפירא מסרו לתקשורת בתגובה כי הם מברכים על החלטת הפרקליטות לסגור את התיק כנגד הירש בעילה של חוסר אשמה, באופן שיש בו כדי לנקות את הירש מכל בדל של חשד שיוחס לו לשווא בנושא זה וכי הם מביעים תקווה כי החלטה כזו תתקבל בהקדם גם בחקירה הנוספת התלויה מעל לראשו של הירש ללא כל הצדקה למעלה משלוש שנים.

בצל הודעת הפרקליטות, הודיעו פעילים חברתיים, כי בתאריך ה-20.10 הם מתכוונים להפגין סמוך לביתו של פרקליט המדינה שי ניצן בירושלים - שם הם ידרשו להביא לסיום עינוי הדין שעובר גל הירש.

"גל הירש עובר עינוי דין יותר משלוש שנים. הגיע הזמן שעינוי הדין ייפסק", אומרים גורמים העומדים מאחורי ההפגנה. "הירש הוא קצין ערכי שסיכן את חייו למען אזרחי ישראל ולא יעלה על הדעת שהפרקליטות תמרח את החקירה; אנחנו לא מפגינים בעד שום תפקיד להירש, אנחנו דורשים את הפסקת עינוי הדין במיידי, אנחנו נפגין נגד כל איש ציבור שיש לו חלק בעינוי הדין שעובר הירש".

מארגני ההפגנה מסרו ל'בחדרי חרדים' כי "ההודעה של הפרקליטות על סגירת התיק של ראשון לציון שנפתחה נגד הירש, היא הוכחה נוספת שהחקירות נגדו הם עורבא פרח. אנחנו נפגין בתאריך המיועד בכל הכוח, עד להפסקת עינוי הדין וקבלת החלטה בתיק האחרון - התיק בגאורגיה".

דומה כי הדרך לסיום סאגת המינויים אמנם ארוכה, אך נראה כי הלילה בסביבתו של הירש בהחלט יכולים להתחיל לנשום לרווחה.

גל הירש מפכ"ל המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד