ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
סקר עומק מגלה:

השחקן הפוליטי החדש שמאיים על לפיד וליברמן

סקר עומק מגלה: הגוש הימני שומר על כוחו האלקטורלי • הליכוד זוכה למספר נאה של 32 מנדטים ורה"מ נתניהו ממשיך ליהנות מתמיכה עצומה בשאלת ההתאה לראשות הממשלה • הנתונים המפתיעים להם זוכה הרמטכ"ל לשעבר גנץ • וגם: לכמה מנדטים תזכינה המפלגות החרדיות?

השחקן הפוליטי החדש שמאיים על לפיד וליברמן
גנץ כרמטכ"ל עם נתניהו כראש ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל הדיונים על חוק הגיוס וחוק הגיור וההערכות על הקדמת הבחירות, ולקראת כינוס מועצת גדולי התורה שתנתב את הלך הרוח הקואליציוני - סקר 'החדשות' מגלה: למרות הכול, הגוש הימני שומר על כוחו וסיעות הקואליציה מתחזקות על חשבון האופוזיציה.

במסגרת הסקר - שפורסם הערב (ראשון) ונערך על ידי מכון 'מדגם' בשיתוף iPanel של ד"ר מינה צמח ומנו גבע בקרב 517 מרואיינים במדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל - ביקשו לבחון את מדד המנדטים לו הבחירות היו מתקיימות היום.

על פי הסקר, מפלגת הליכוד זוכה ל- 32 מנדטים; יש עתיד זוכה ל-18 מנדטים; המחנה הציוני - 12; הבית היהודי - 10; אורלי לוי אבקסיס - 6; הרשימה המשותפת - 12; יהדות התורה - 7; ישראל ביתנו - 5; מרצ - 6; כולנו - 7 וסיעת ש"ס עם 5 מנדטים.

על פי הסקר, באם יגיש הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ רשימה היא תזכה ל-12 מנדטים על חשבון הליכוד, העבודה, יש עתיד וכולנו והיא צפויה להיות דמות המפתח להקמת הקואליציה הבאה.

בסקר בדקו גם את התאמת המועמדים לראשות הממשלה, שם - כרגיל אפשר לומר - מוביל ראש הממשלה נתניהו על פני שאר המועמדים ברוב של 38% תמיכה. אחריו הרמטכ"ל המחוזר בני גנץ, שזוכה לתמיכה של 12%, הפרש ניכר מנתניהו אמנם - אולם נתון מפתיע למדי ביחס לשאר המועמדים.

אין ספק כי נתון נאה כזה שמציג גנץ עוד לפני שדרך את רגלו בביצה הפוליטית, מלמד על כניסת שחקן חדש ומאיים על דמויות פוליטיות הרואות עצמן מועמדים מתאימים לרשת את כס ראש הממשלה נתניהו ביום שאחרי.

אחרי גנץ המועמד המוביל הוא יאיר לפיד עם 9%, אחריו אביגדור ליברמן עם 5% תמיכה ובתחתית הרשימה - אבי גבאי עם 4% תמיכה ונפתלי בנט עם אחוז תמיכה אחד בלבד.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד