ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
צפו בתיעוד

מאות מטרים מהזירה: המחבל רץ עם הנשק

בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים', נראה המחבל אשרף קופץ מעל גדר של אחד המפעלים באיזור במהלך מנוסתו וממשיך בבריחה • בתיעוד ניתן להבחין כי המחבל מחזיק בידו הימנית את הנשק בו ביצע ככל הנראה את הפיגוע הנוראי

מאות מטרים מהזירה: המחבל רץ עם הנשק
מאות מטרים מזירת הפיגוע: המחבל רץ עם הנשק צילום: עזריאל שניצר

מאז שעות הבוקר נערכות סריקות נרחבות אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי במפעל למיחזור אשפה "אלון" באיזור בתעשייה ברקן, שם רצח את זיו חג'בי (35) מראשון לציון ואת קים יחזקאל (29) מראש העין וגם פצע באורח בינוני עובדת בת 54.

כוחות הביטחון ובהם מיטב היחידות של צה"ל, משטרת ישראל ושב"כ מחפשים אחר המחבל בשנות ה-20 לחייו שנמלט מהמפעל בו עבד לאחר ביצוע ברצח בדם קר, כשהוא חמוש בנזק בו ירה בנרצחי הפיגוע.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' ממצלמות אבטחה במפעל באיזור, נראה המחבל אשרף וליד סלימאן נעאלווה בן 23, כשהוא קופץ מעל גדר של אחד המפעלים באיזור במהלך מנוסתו וממשיך בבריחה. בתיעוד ניתן להבחין כי המחבל מחזיק בידו הימנית את הנשק בו ביצע ככל הנראה את הפיגוע הנוראי.

מאות מטרים מזירת הפיגוע: המחבל רץ עם הנשק. צילום: עזריאל שניצר

מוקדם יותר היום הגיעו כוחות צה"ל לבית המחבל בכפר שוויכה שליד טול כרם, עצרו את אחיו הגדול וחקרו את בני משפחתו. לפני מספר ימים מסר המחבל מכתב התאבדות לאחד מחבריו למפעל, שם שיבח את יושב ראש הארגון לשחרור פלסטין לשעבר יאסר ערפאת.

בשעה האחרונה ליוו מאות בני אדם את קים לבנגרונד-יחזקאל הי"ד בדרכה האחרונה. שר התקשורת איוב קרא ספד לה בשם הממשלה ואמר כי "זהו יום שחור משחור, אין מילים להביע את העצב והיגון שנגרם על-ידי טרוריסט נתעב בברקן. 'באתי להביע את תנחומיי בשם ממשלת ישראל, באתיי לומר סליחה לבעל המסור ולתינוק המתמסר שלא יזכה לראות את אמו".

קרא הוסיף "הטרור רצח וחיסל את שני אחיי. הטרור בקרב האיסלאם הקיצוני הפך לבעיית העולם כולו. מתסכל אותי שלכולם בעולם אין תשובה לטרוריסטים. התשובה הוא ערך החיים, כך ראיתי במפגשיי עם בכירים בעולם. אנחנו קוראים לעולם כולו להיאבק בטרוריסטים. טרור מנצחים בנחישות". השר קרא סיים את דבריו ואמר "הקם להורגך השכם להורגו, מחבל מקומו בקבר".

ברק יישוב ברקן פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד