ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המתקהלים שאגו "שיים און יו"

מהומה בהכנסת ספר תורה: ארבעה שוטרים עצרו אברך • צפו

אתמול חגגו בבורו פארק, 4 מעמדי הכנסת ספר תורה, אחד מהם ללא אישור לחסום את הכביש, שוטרים שהגיעו אל המקום, דחפו את הצועדים אל המדרכה, אברך שהתחכם, נעצר והתחוללה מהומה במשך כמה דקות עד שהצליחו לקחתו לניידת • צפו בתיעוד מהדרמה באמצע החגיגה

מהומה בהכנסת ספר תורה: ארבעה שוטרים עצרו אברך • צפו
מעצר אברך בהכנס"ת בבורו פארק

מהומה גדולה בהכנסת ספר תורה: החוגגים חסמו כביש ללא אישור, המשטרה פתחה את הכביש בכוח לאחר שבמקום נוצרו עומסי תנועה כבדים.

אתר Yeshiva world news מדווח, כי אתמול בשעה 18:00 בערב, החלה צעדה של הכנסת ספר תורה, ללא אישור לסגירת הכביש, מה שגרם לפקק תנועה ארוך, שוטרים הוזעקו למקום כדי לעשות סדר, אדם אחד נעצר.

צילום: ארגון שמירה boro park

בתיעוד וידאו נראים השוטרים מפנים את הצועדים לצד הכביש כדי לשחרר את הפקק, כמה מן הצועדים לא הקשיבו לשוטרים ונותרו על הכביש, והם הזיזו את הצועדים בדחיפה קלה, חרדי אחד נעצר לאחר שהתחכם וחזר אל הכביש שוב ושוב, בהמשך הוא שוחרר על ידי התערבות של עסקנים, השוטרים לא הצליחו להשתלט והזעיקו שוטרים נוספים, וכך נוצרה מהומה גדולה.

4 שוטרים ניסו לעצור את האברך החסידי זמן רב ללא הצלחה, הוא שילב את ידיו ולא נתן לשוטרים לאזוק אותו. בינתיים מסביב התקבצו עשרות מהחוגגים ושאגו לעבר השוטרים קריאות גנאי, כמו "נאצים" ו"שיים און יו" (תתביישו לכם), תוך כדי הדרמה שוטרת שאחזה בחסיד, הסיטה מעל ראשו את המגבעת והכיפה, מה שהעלה עוד יותר את חמתם של המוחים, גברים ונשים ניסו לרכך את השוטרים שיניחו לו לנפשו, אולם הם היו אגרסיבים ועקשנים, ולא ויתרו עד שהוא נלקח אל תוך הניידת.

על פי הדיווח, אישור לקיום הכנסת ספר תורה ברחובה של עיר, הוא מעמד שנסגר בין ראשי הקהילה בבורו פארק, לבין המשטרה, ענין של שיחת טלפון אחת, אך משום מה הפעם לא סודרו האישורים, כשבאותו היום הוכנסו עוד שלושה ספרי תורה, אך בהם לא היתה כל בעיה, היות והמארגנים תיאמו מראש את האישורים.

כ-100 צעירים החלו להפגין מחוץ לתחנת המשטרה, במחאה על מעצר חברם, הוא נעצר לאחר שלא נשמע להוראות השוטרים לרדת מהכביש, ולאחר כשלוש שעות הוא שוחרר.

הכנסת ספר תורה בורו פארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד