ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
מצוקת הדיור

בלעלוב מחפשים ריכוז נוסף לחסידים

בחסידות לעלוב לא נכנעים למצוקת הדיור החמורה ובהוראתו של הרבי, נערכים להרשמה למצוא מקום נוסף לחסידים, להתגורר במחיר מוזל. לאחר שירשמו ייכנסו לקודש פנימה 

הרבי מלעלוב. צילום: דוד כהן - פלאש 90
הרבי מלעלוב. צילום: דוד כהן - פלאש 90

מצוקת הדיור בציבור החרדי נותנת את אותותיה, זוגות צעירים הנישאים, מחפשים מקום לגור במחירים טובים, אך אין הקומץ משביע את הארי.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מי שהחליטו להרים את הכפפה, הם חסידי לעלוב, שבהוראתו של האדמו"ר מלעלוב הוחלט לבוא לעזרת האברכים, אשר עדיין אין ברשותם דירה קנויה ולהתארגן על פתרון לדיור במחירים סבירים. 

במודעה שנתלתה בחסידות, נכתב בשם ועדת הדיור של החסידות כי "לשם התארגנות ראשונית ובכדי לגבש קבוצה אשר תרכוש יחד באזור אחד לשם גיבוש קהילה, מתבקשים כלל האברכים וכן החתנים אשר עדיין לא רכשו דירה לרשום את פרטיהם אצל הר"ר פנחס טמבור".

בנוסף, "עפ"י בקשת הוד כ"ק אדמו"ר שליט"א, כשתתגבש קבוצה יובאו שמות הנרשמים בקודש פנימה, ובעצתו וברכתו נתקדם בסייעתא דשמיא להקמת קהילת קודש, אשר תהיה חוליה נוספת בשרשרת קהילות הקודש לבית לעלוב די בכל אתר ואתר. וחפץ ה' בידנו יצליח, לבנות בתים נאמנים בישראל, על אדני התורה והחסידות המסורה לנו מדור דור".

בכדי להבין את דבר ההתארגנות, ההיסטוריה בלעלוב מלמדת, כי לפני חצי יובל שנים שהתחילו לעזוב מירושלים לבני ברק, הרבי העדיף שיילכו להתגורר בבית שמש, העסקנים הסבירו לרבי כי המחירים בביתר יותר זולים ואכן בלעלוב פתחו ריכוז גם בביתר עם בתי כנסת בעיר.

לצד כל זאת, הורה הרבי זצ"ל בחייו, כי בבית שמש יבנו בית מדרש גדול, למרות שהיה בבית שמש ריכוז חסידים יותר קטן, מה שקרה לבסוף לאחר הסתלקותו של הרבי שהריכוז הגדול נהיה בבית שמש, שם נמצא מרכז החסידות בריכוז הגדול אחרי בני ברק.

הרבי זצ"ל, אף העדיף גם שאברכים יעברו לגור באלעד ולא יגורו בדירות קטנות בבני ברק, כעת בלעלוב מחפשים עוד מקום חדש לבנות עוד חוליה בשרשרת שתתן מענה אמיתי למצוקת הדיור. 

לעלוב מצוקת הדיור בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד