י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מקרה כואב

האשה נופפה באגרופים לעבר בעלה השיכור

הבעל האלכוהוליסט והאישה המתאגרפת התלוננו זה על זו, בית הדין החליט כי זהו מקרה קלאסי של "הבעל מאוס על האישה" כמבואר בהלכה, וחייב את הבעל לתת גט ולהפרד לשלום מאשתו | התיאורים והנימוקים

האשה נופפה באגרופים לעבר בעלה השיכור
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

בית הדין הרבני האזורי בתל אביב, חייב בעל אלכוהוליסט ואלים, לתת גט לאשתו לאלתר, למרות שהיא זו שעזבה את הבית. בני הזוג הורים לשלושה ילדים ונשואים כ-18 שנה. האישה טוענת כי בעלה מכור לצריכת יתר של אלכוהול ובשל כך הוא סובל מהתפרצויות זעם קשות. כמו כן טענה האישה כי בעלה אינו זן ואינו מפרנס אותה.

הבעל מצדו כפר בהאשמות, סירב להתגרש וביקש מבית הדין לצוות על האישה שלום בית והמשך חיי הנישואין. לדבריו, האישה היא זו שנקטה נגדו באלימות פיסית ומילולית, כאשר לאחר כל אירוע של אלימות מצדה, היא נהגה להזמין משטרה.

הבעל הודה כי לעתים צרך מעט אלכוהול אבל לדבריו לא היה מכור לכך. בנסיבות אלה של טענות הדדיות סותרות, החליטו חברי בית הדין הרבני האזורי בתל אביב, הרב אבירן הלוי, הרב רפאל בן-שמעון והרב מאיר כהנא, לערוך בירור עובדתי יסודי באמצעות משטרת ישראל וצווי בתי המשפט.

החומר שהתקבל לאחר הצווים של בית הדין העלה שורה ארוכה של אירועים. ברובם התלוננה האישה כי בעלה משתכר, מציק לה ומאיים עליה. בחלקם התלונן הבעל כנגדה במשטרה על אלימות והאישה כפרה בכך ואמרה כי היא נופפה באגרופים לצורך הגנה עצמית. בתלונות נוספות טענה האישה, כי בעלה שבר את כלי האיפור שלה, ובמקרה אחר הוא חזר לאחר חצות הלילה לבית שתוי, מדמם ועם חתכים ביד.

הפרוטוקולים המשטרתיים והמשפטיים, כללו גם סדרה של תלונות הדדיות של הורי האישה כנגד הבעל, ושל הבעל כלפי חמיו וחמתו.

לאחר בירור יסודי ומעמיק ועיון בפרוטוקולים הגיעו הדיינים הלוי, בן-שמעון וכהנא למסקנה כי: "הבעל מאוס על האישה ועל פי פוסקי ההלכה רבים ובראשם הרב עובדיה יוסף זצ"ל בספרו 'יביע אומר', במקרה כזה יש לצוות על גירושין לאלתר. בנוסף הבעל אינו זן ואינו מפרנס את אשתו וילדיהם, וזוהי עילה נוספת לחיוב בגירושין. הבעל נוהג לשתות לשוכרה באופן קבוע החוזר על עצמו והכולל יציאה משליטה ואירועי אלימות, ולדעת בית הדין 'אין מאיס עלי גדול מזה'". בקשתו לשלום בית כרוכה לדעת הדיינים בסיכון חייה של האישה ברמה כזו שאינה מאפשרת חיים משותפים.

בצירוף כל הנימוקים ההלכתיים החליטו הדיינים הרב אבירן הלוי, הרב רפאל בן שמעון והרב מאיר כהנא "לחייב את הבעל לגרש את אשתו לאלתר. אם לא יאות הבעל לסדר את הגט – בית הדין יחליט על כפיית ציות על כל המשתמע מכך".

אלכוהול גירושין בית הדין הרבני גט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד