י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בגלל השופטים

משפחת הלוחם שנרצח מחרימה את המשפט

משפחתו של רונן לוברסקי, הודיעה היום (שני) על החרמת משפט רוצח בנם רונן הי"ד, לוחם יחידת העילית דובדבן, בעקבות הרכב השופטים שאינו מאפשר השתת עונש מוות למחבל

משפחת הלוחם שנרצח מחרימה את המשפט
אריק אחיו של רונן לוברסקי הי"ד לאחר החרמת הדיון צילום: אם תרצו

משפחתו של רונן לוברסקי, הודיעה היום (שני) על החרמת משפט רוצח בנם רונן הי"ד, לוחם יחידת העילית דובדבן, בעקבות הרכב השופטים שאינו מאפשר השתת עונש מוות למחבל. רבים ממשפחת המחבל איסלאם אבו חמד, שרצח את הקדוש רונן הי"ד, נכלאו בכלא הישראלי בשל חשד לעבירה וטרור.

משפחת לוברסקי נפגשה עוד לפני תחילת המשפט עם ראשי מערכת הביטחון, ביניהם ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ליברמן, שהודיעו להם כי ניתן לגזור עונש מוות על המחבל שרצח את רונן הי"ד.

אריק לוברסקי אחיו של רונן לאחר החרמת הדיון

במהלך הדיון היום, כאשר ראו בני המשפחה כי הרכב השופטים בדיון אינו מאפשר עונש מוות למחבל, הם יצאו בזעם מאולם הדיונים. אריק לוברסקי, אחיו של רונן הי"ד אמר "אנחנו כאן כדי למנוע את הרצח הבא. כאשר ראינו שדרישתנו להרכב שופטים שישית עונש מוות למחבל שרצח את רונן ז"ל לא נענתה, על אף שההרכב שונה, החלטנו לצאת בהפגנתיות מהמקום. אם בית הדין הצבאי לא מכבד אותנו, אנחנו לא נהיה חלק מההצגה הזו. זו בושה וחרפה".

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג שתנועתו מלווה את פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות בו חברה משפחת לוברסקי אמר כי "מערכת המשפט בארץ שוחקת במו ידיה את ההרתעה של צה"ל ומדינת ישראל. מה שהושג באומץ לב ובגבורה. באלפי חללים ופצועים באין ספור מלחמות ומבצעים עובר רגרסיה נוראה על ידי מי שרואים עצמם כאבירי המשפט. זהו תהליך עצוב ומסוכן לעתידה של המדינה. יש לפעול לעצירתו לאלתר".

סא"ל במיל. עו"ד מוריס הירש, המלווה משפטית את המשפחה הוסיף כי, "על פי הדין באיו"ש אין שום מניעה משפטית לבקש החלפת הרכב השופטים ולהעמיד הרכב שבסמכותו להטיל עונש מוות. כל טענה אחרת מתעלמת מהדין".

 

רונן לוברסקי לוחם דובדבן עונש מוות אם תרצו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד