י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

טיפים שאתם חייבים להכיר לפני שאתם צובעים את הדירה

החלטתם שאתם מסוגלים לעשות את זה בעצמכם, לקחתם סינר ומברשת, ירדתם לחנות לקנות דלי צבע גדול ולעבודה • קבלו את הטיפים שאתם מוכרחים להכיר בשביל לקבל את התוצאה הכי טובה

קרדיט: pixabay
קרדיט: pixabay

ריענון של הדירה היא אחת הדרכים המועדפות על מנת לייצר תחושה של התחדשות ושדרוג חלל המגורים. שיפוצים מסוגים שונים מאוד נפוצים בישראל כאשר צביעת דירה היא אולי הדרך המועדפת על ידי מרבית בעלי או שוכרי הדירות.

מדובר בדרך פשוטה ומהירה לשדרוג חלל המגורים במחיר זול, במיוחד במועדים מיוחדים כדוגמת חגי תשרי, צביעה וחידוש הבית לקראת חג הפסח ועל פי שאלת רב שנתקלתי בה לאחרונה, יש הסבורים שעל פי היהדות צביעת דירה לפני כניסה אליה מבטלת השפעות של דיירים קודמים.

עם כל כך הרבה יתרונות נשאלת השאלה כיצד ניתן לצבוע את הדירה באופן הטוב ביותר, ליהנות מבית רענן ואם אפשר לעשות את זה בדרך שתחסוך לכם כסף ומאמץ. לפניכם דברים שאתם צריכים לדעת כשאתם צובעים את ביתכם - טיפים מקצועיים מתובלים במעט שאלות שקשורות להלכה.

על מה צריך להקפיד כשצובעים את הדירה?

צביעת דירה מקצועית מתאפשרת הודות לנקיטה של מספר צעדים – החל מבחירת הצבעים ועד לביצוע תיקונים נכונים וצביעה באופן יסודי. נשמע די פשוט לא? למעשה אין כאן משהו מסובך מדי ובמרבית המקרים תוכלו גם אתם לצבוע את הדירה באופן מרשים. יחד עם זאת, יש דברים שאתם צריכים להכיר עוד לפני שמתחילים ושיאפשרו לכם להגיע אל התוצאות הרצויות באופן יעיל.

סוג הצבע שאתם צריכים להכיר

ישנם הרבה מאוד סוגי צבעים שנבדלים האחד מן השני באיכות ובהתאמה שלהם לביצוע משימות ספציפיות. עדיין לא הומצא הצבע שמתאים לכל המשימות וחמור מכך, ישנם עדיין סוגי צבעים באיכות ירודה על מדפי החנויות השונות.

אז מה עושים? ראשית צריך להבין שצביעת דירה היא עבודת פנים ולא חוץ ולכן צריך צבע שמתאים לצביעה פנימית. באופן הזה הצלחנו להוריד חצי מהאפשרויות שעמדו בפניכם וכעת צריך להבין איזה סוג צבע הכי מתאים לעבודות פנים.

לצביעת קירות, ההמלצה של אנשי המקצוע היא לעבוד עם צבע אקרילי. זהו חומר גלם איכותי בעל מראה מהודר ובהנחה שהשימוש בו נעשה כפי שמתבקש, הוא יכול להחזיק מעמד לאורך שנים. מעבר לכך, גם אם הקיר התלכלך פה ושם, תוכלו לנקות אותו בעזרת מטלית רטובה.

הערה חשובה – אל תתפשרו על צבע מסוג אחר והתרחקו מאפשרויות זולות במיוחד כגון צבע פלסטי מיושן. יחד עם זאת, אינכם צריכים לשבור את החיסכון ובהחלט ניתן להסתפק בצבע אקרילי ממוצע של אחת החברות המוכרות בענף. רוצים להוזיל את העלויות אפילו יותר? תנסו להימנע מרכישת קופסאות צבע קטנות של 5 ליטר ורכשו פח צבע גדול של 18 ליטר – צעד שיכול לחסוך לכם למעלה מ-50% בעלויות של הצבע.

את התקרה מומלץ לצבוע בצבע על בסיס סיד סינטטי. זהו צבע הרבה יותר זול שמאפשר יציאה של לחות מן התקרה (צבע "נושם") ובכך תורם למראה ולעמידות לאורך זמן.

מתי לצבוע את הדירה?

באופן כללי, על פי ההלכה, צביעת דירה אינה תיעשה בימי חול המועד ולא בתקופה שבין המצרים. מעבר לכך, אם בחרתם להזמין צבעי העלות יכולה להיות זולה יותר ב-20%-30% דווקא בחורף מאחר שהביקוש לשירות נמוך יותר ביחס לחודשי הקיץ.

גוון הצבע שמתאים לביתכם

עוד שאלה שאתם עשויים למצוא את עצמכם מתמודדים אתה היא באיזה גוון של צבע לבחור. עם כל כך הרבה אפשרויות במניפת הצבעים המפורסמת, טבעי שיעלו לבטים כאלה ואחרים.

אפשר להסתכל על העניין הזה משתי זוויות. האחת – מה נכון יותר מבחינה מקצועית והשנייה – באיזה צבע מקובל לצבוע את הדירה בימים אלה.

מבחינת ההתאמה המקצועית צריך לקחת בחשבון שצביעת דירה בצבע כהה עשויה להקטין אותו מבחינה וויזואלית בעוד שבחירת צבעים בהירים יכולה דווקא ליצור תחושה של חלל מרווח יותר. לכן אם אתם מתגוררים בדירה בגודל ממוצע, בחרו בצבעים בהירים בלבד אם כי תמיד אפשר לשלב צבע אחר באחד מהקירות הבולטים בבית.

למרות זאת, לפני שאתם הולכים לשלב צבע שונה כדאי שתכירו גם את הזווית השנייה שמתייחסת לגוון הצבע המקובל כיום לצביעת דירות. מהבחינה הזאת לא יכול להיות יותר פשוט מאחר שקיימת העדפה ברורה לצבע הלבן כשאחוז ניכר חושב שגם צבעי השמנת מתאימים. כך או כך, מדובר בצבעים בהירים שבדרך כלל גם יתאימו לריהוט בביתכם.

קרדיט: pixabay

 

הכנת הדירה לצביעה

לאחר שבחרנו בצבע הרצוי, הגיע הזמן להתחיל במלאכת הצביעה אך אם אתם רוצים שהתהליך יתבצע באופן יעיל, יש עוד כמה דברים שצריך לתת עליהם את הדעת כשהכנת הדירה היא צעד מאוד חשוב שיאפשר לכם לעבוד בבטיחות, בנוחות ולא לפספס אף קיר.

אם אתם עומדים לצבוע דירה חדשה ולא מאוכלסת, מצבכם טוב מאוד אך אם מדובר בדירה עם רהיטים וחפצים תצטרכו להשקיע זמן בהכנת הדירה לצביעה על ידי פינוי החדרים ועטיפה בניילון או בקרטון רהיטים שלא ניתן היה לפנות אותם באופן בטוח.

באותה הזדמנות כדאי לעטוף כל מה שעשוי להתלכלך כגון מסגרות של חלונות, שפות של משקופים, שקעים וכיוצא בזה.

מומלץ מאוד להשקיע בהכנות את הזמן הדרוש מאחר שכך תבטיחו שהצביעה תתבצע באופן מהיר ויסודי ושלא יגרמו נזקים לריהוט ולחפצים בדירה.

תיקוני קירות

הגענו כבר לשלב שבו אתם ממש רוצים להתחיל ולצבוע את הדירה אבל חכו רגע. כדי שהתהליך יוכתר בהצלחה חשוב מאוד לתקן את הקירות במידת הצורך. חורים שנוצרו כתוצאה ממסמרים וברגים שהוצאו, סדקים ונזקים אחרים דורשים טיפול שאם לא כן, לא חשוב כמה טוב תצבעו – התוצאה לא תהיה טובה.

נקו את האזור שמיועד לתיקון מחלקי אבק, מרחו חומר מילוי וחכו לייבוש מלא. במידת הצורך חזרו על התהליך ושייפו את הקיר עד שיתקבל תיקון חלק למראה ולמגע. רק לאחר מכן נוכל להתחיל ולצבוע את הבית.

צביעה ברולר ומברשת

עוד שאלה נפוצה היא מה עדיף? לצבוע עם רולר או עם מברשת? התשובה היא שילוב של שניהם. רולר מעולה לצביעה של קירות. הוא מהיר, הגימור יפה והכיסוי מעולה. החיסרון היחיד של הרולר הוא גישה אל מקומות מסויימים כמו גבולות הקירות או חלקים אחרים שהרולר פשוט אינו יעיל. במקרים כאלה יש לעשות שימוש במברשת בגודל מתאים.

סיום הצביעה

סיימתם לצבוע? בשעה טובה! כעת נותר להחזיר את הדירה למצב מגורים. מומלץ לנקות שאריות צבע שזלגו על הרצפה (ובעיקר על הפאנלים) באמצעות מטלית מוקדם ככל שאפשר ולפני שיתייבשו. נקו את כלי העבודה והוסיפו מעט מים לפח הצבע – צעד שישמור על הצבע שנשאר לשימוש עתידי.

בשלב זה יש להסיר את הכיסויים שהשתמשתם בהם, לנקות את החדר והרצפה מאבק ולכלוך, להחזיר את הרהיטים למקומם וליהנות מדירה צבועה ומחודשת.

בדיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד