ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
אנטישמיות באירופה

שבדיה מתנכלת לשליח חב"ד: קנס בסך 73 אלף יורו על לימוד תורה

הרב אלכסנדר ולאה נמדר, שליחי חב"ד בעיר גטבורג בשבדיה, קיבלו לאחרונה קנס כספי בסך 73 אלף יורו, כי לא שלחו את ילדיהם ללמוד בבית הספר המקומי, אלא הם למדו בתוכנית הלימודים הביתית של שליחי חב"ד ברחבי העולם, ולטענת הרשות המקומית הלימודים בבית מנוגדים לחוק

שבדיה מתנכלת לשליח חב"ד: קנס בסך 73 אלף יורו על לימוד תורה

הרב אלכסנדר ולאה נמדר, שליחי חב"ד בעיר גטבורג בשבדיה, קיבלו לאחרונה קנס כספי בסך 73 אלף יורו, כי לא שלחו את ילדיהם ללמוד בבית הספר המקומי, אלא הם למדו בתוכנית הלימודים הביתית של שליחי חב"ד ברחבי העולם, ולטענת הרשות המקומית הלימודים בבית מנוגדים לחוק, מאחר והחוק במדינה קובע כי הורים חייבים לשלוח את ילדיהם לבתי הספר הממלכתיים, כך מדווח יקי אדמקר באתר 'וואלה'.

לטענת הרב אלכסנדר במקרה שלהם, הסיבה לאי שליחת בניהם ללמוד בבתי הספר המקומיים נובעת מטעמי דת וביטחון, והחלטה בנושא תתקבל ככל הנראה בקרוב בבית המשפט, עוד מדווח יקי אדמקר, כי עד כה הרב ואשתו הפסידו בשני פסקי דין, וכעת הם מערערים לעליון.

הרב אלכסנדר אמר לאתר 'וואלה', "אם אני שולח את הילדים לבית ספר מקומי, הם ילמדו עם מוסלמים במוסד לא יהודי, אין לי בעיה עם מוסלמים או גויים, להם יש בעיה איתנו". "האם מישהו יכול לקחת אחריות לביטחון של ילדיי שיסתובבו עם כיפה וציצית בתוך המוסד?", תוהה הרב אלכסנדר.

שוודיה היא המדינה הראשונה באירופה שאסרה שחיטה יהודית בטענה של צער בעלי חיים, זו מדינה שנחשבת 'פלורליסטית', אבל בפועל מתנהגת כדיקטטורה בכל הנוגע ליחס כלפי יהודים.

כזכור, כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", החנות היחידה שמוכרת בשר כשר בעיר מאלמו, נסגרה בהוראה של מחלקת הבריאות בטענה לבעיות תברואה של הבשר.

פקחים פשטו לפני שבוע על חנות שבמשך 20 השנים האחרונות מכרה בשר כשר קפוא לפי הסכם עם ראשי הקהילה היהודית של מאלמו, המונה כ -800 איש.

לטענת אילנה אדנר, חברה בקהילה היהודית, הסיבה לא בעיות תברואה, אלא שהקהילה היהודית אינה מורשית לייבא מוצרי מזון.

הפקחים רוקנו את המחלקה הכשרה הקטנה בחנות של רשת ICI ואף החרימו את המוצרים.

שוודיה היא אחת מתוך חמש מדינות, בהן שחיטת בעלי-חיים ללא הימום אינה חוקית, הימום פוסל את הבהמה על פי ההלכה, מאז שנת 2013, שוודיה גם ניסתה לאסור על יבוא בשר כשר.

במאלמו יש שליש מ-350 אלף תושבים מהגרים מוסלמים, והיהודים סובלים התקפות אנטישמיות באופן קבוע, בעיה שהחלה בתחילת שנות האלפיים, והובילה מאות יהודים לעזוב את העיר.

עד אמצע שנות ה -80 מכרה הקהילה היהודית מוצרי בשר ישירות בחנות כשרה במרכז העיר. ומאז הקהילה הגיעה להסדר עם רשת ICA על מכירת בשר כשר במחלקה נפרדת.

שבדיה חב"ד אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד