ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
במח"ש שוקלים:

להעמיד לדין את השוטר שתקף את ג'עפר פרח

במח"ש שוקלים האם להעמיד לדין את השוטר שתקף את ג'עפר פרח • מהמשטרה נמסר: "המעשים המיוחסים לשוטר אינם עומדים בקנה אחד עם ערכיה של משטרת ישראל"

 להעמיד לדין את השוטר שתקף את ג'עפר פרח
שוטר בכניסה לבניין צילום: דוברות המשטרה

במחלקה לחקירת שוטרים הודיעו לשוטר סיור מחיפה כי נשקלת העמדתו לדין בעקבות תקיפת הפעיל החברתי ג'עפר פרח ותקיפת עצורים נוספים ואיומים לאחר שנעצרו. זאת, בכפוף לשימוע שייערך לו הקרוב. 

מח"ש בפרקליטות המדינה הודיעה לפרקליטו של ליאור חתם, שוטר סיור מתחנת חיפה, כי היא שוקלת להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע שייערך לו, בגין תקיפת עצורים, איומים וגרימת חבלה לעצור ג'עפר פרח במאי 2018. בטרם יוחלט אם להגיש כתב אישום, הוזמן השוטר להשמיע, באמצעות באי כוחו, את טענותיו בהליך שימוע.

לפני מספר חודשים טען ג'עפר פרח, פעיל זכויות אדם המנהל את "מרכז מוסאוא", כי לאחר הפגנת הזדהות בחיפה עם תושבי עזה, הותקף באלימות ובעקבות כך פונה לבית החולים. במהלך ההפגנה נעצרו 21 חשודים. 

"הגעתי לאחר סיום ההפגנה למטה המשטרה, פתאום אני מגלה שהבן שלי שהיה עצור יחד עם אחיין שלי עברו תאונת דרכים בניידת משטרה. את השוטר והשוטרת מפנים לבית החולים ואת הבן שלי לוקחים באזיקים וזורקים על הרצפה. אני כאבא לא מסוגל לראות מחזה כזה. כששאלתי למה עשו לו את זה קיבלתי מכה ברגל משוטר יס"מ" סיפר אז.

במשטרת ישראל התייחסו להודעת הפרקליטות ואמרו כי "משטרת ישראל הוציאה את השוטר לחופשה כפויה מיד עם פתיחת החקירה. מאז הוארכה החופשה הכפויה מעת לעת וזאת עד לקבלת החלטת מח"ש בעניינו. עם קבלת החלטתם, תחזור ותדון משטרת ישראל באשר לעתידו כמקובל במקרים כאלה. יודגש כי המעשים המיוחסים לשוטר אינם עומדים בקנה אחד עם ערכיה של משטרת ישראל".

מחלקה לחקירת שוטרים העמדה לדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד