י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
האנטישמיות ברוסיה מרימה ראש

הרב יגורש באשמת ריגול; "נקמה על המטוס"

בית המשפט העליון של רוסיה דחה את בקשת הרב הראשי של אומסק, להשאירו במערב סיביר בטענה שהוא "מרגל" • לטענת מומחים: ההחלטה הזו שייכת לרוח האנטישמית הרווחת היום ברוסיה

הרב יגורש באשמת ריגול; "נקמה על המטוס"
חרדים בשדה התעופה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

בית המשפט העליון של רוסיה דחה את בקשת הרב הראשי של העיר אומסק, להשאירו במדינה שנמצאת בדרום מערב סיביר בטענה שהוא "מרגל".

על פי הדיווח של איריס ז'ורלט מ'מעריב', הרב אושר קריצ'בסקי יאלץ לעזוב את העיר לאחר בקשה של שירות הביטחון הפדרלי (FSB) לגרש אותו ואת משפחתו בעוון "ריגול".

לטענת ההיסטוריון שמעון ברימן, מומחה למזרח אירופה, ההחלטה הזו שייכת לרוח האנטישמית הרווחת היום ברוסיה, עקב המשבר בין המדינות לאחר הפלת המטוס הרוסי על ידי חיל האוויר.

כזכור, 15 חיילים רוסים נהרגו כשטילים סוריים נורו לעבר המטוס; הטילים היו מיועדים לתקוף את מטוסי חיל האוויר שהפציצו בסוריה, אך מטוס רוסי שנכנס לשטח האווירי - נפל לאחר שנפגע מאחד הטילים, מה שעורר את חמתם של הרוסים.

לדברי ברימן, ניתן להרגיש את הגל האנטישמי והאנטי ישראלי באמצעי התקשורת המקומיים ברוסיה, שבאים מצד פרשנים צבאיים. בנוסף, בתקשורת ברוסיה יש כאלה שדורשים להעניש את הישראלים בכל דרך".

על פי הדיווח ב'מעריב' הרב קריצ'בסקי, הוא אזרח ישראלי שכל ילדיו, שבעה במספר, נולדו ומתגורר באומסק ב־17 השנים האחרונות. עתידו והמשך דרכו של הרב ברוסיה -  בעייתיים, מאחר שבית המשפט העליון הורה לגרשו.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד