כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

פילוג חרדי גם בכנסת? • מקלב: "הכל יכול לקרות".

בראיון שהעניק חה"כ אורי מקלב למהדורה המרכזית ב'קול ברמה', התייחס למשבר סביב חוק הגיוס, "דיברתי עם שניים שהיו בפגישה עם ראה"מ, הם לא הביעו את הדעה שפורסמה בתקשורת

פילוג חרדי גם בכנסת? • מקלב: "הכל יכול לקרות".
הדס פרוש, פלאש 90

חה"כ אורי מקלב מתייחס ביממה האחרונה לנושאים הבוערים שעל סדר היום בהם החשש לבחירות מוקדמות, הבחירות המוניציפליות והאפשרות לריצה נפרדת גם בכנסת.

בראיון שהעניק חה"כ אורי מקלב למהדורה המרכזית בקול ברמה בהגשת משה גלסנר התייחס למשבר סביב חוק הגיוס, "דיברתי עם שניים שהיו בפגישה עם ראה"מ, הם לא הביעו את הדעה שפורסמה בתקשורת. הסוגיה של הבחירות נמצאת אצל ראה"מ תמיד בראש סדר היום אך הוא טרם קיבל החלטה בעניין".

לדבריו, "חוק הגיוס עדיין לא מסודר, אנחנו לא רוצים שיהיו בחירות על רקע חוק הגיוס. בכל בחירות יש סיכון הדינמיקה היא מאוד מהירה, מי יכול לקחת אחריות? צריך לעשות כל מאמץ כדי לא ללכת לבחירות. כולם חושבים כך".

לדברי חה"כ מקלב "אנחנו מדברים ויש לנו שיתופי פעולה. על כל הנושאים שאנחנו מתמודדים איתם אין לנו חילוקי דעות בוודאי שלא בדברים העקרוניים" תוך שהוא מתייחס לחילוקי הדעות בסיעות החרדיות סביב חוק הגיוס.

על הפילוג בירושלים אמר חה"כ מקלב, "אני מקווה שגם באגודת ישראל תהיה עלייה במספר המנדטים, אני אעמוד מאחורי זה. להקים ועדות משותפות ובחיזוק של הרשימה אחת לשניה. בסוף הצרכים ברובם משותפים".

על התמיכה בליאון אומר מקלב, כי, "מסקרים פנימיים ובדיקות מקצועיות שעשינו יוצא שלליאון יש סיכוי גדול, עצם הגשת המועמדות של ש"ס זה באמת היה שיקול דעת. אנחנו לא טירונים פוליטיים. זה לא בלון ניסוי. ברגע שתומכים במועמד חרדי זה מאחד את הציבור החילוני נגדנו, יש לזה משמעות".

לדבריו, "התגובות ברחוב צורמות לי. זו הייתה החלטה קשה להכרעה. לי מספיק שגדולי התורה בעבר קבעו ונתנו את הברכה לליאון. אני חושב שצריך לכבד אותה".

מקלב התייחס בראיון גם לקרב על ראשות העיר אלעד שלטענתו, "יש הסכם ברור שנציג דגל התורה צריך להתמודד, הנסיון לאורך תקופה ארוכה לתקוע טריז הוא פסול, כל מה שנעשה על ידי שלומי אמונים הוא הפרת הסכם בוטה הן בפעולות והן בעצם המועמדות".

"יש מו"מ מול סיעת ש"ס להביא לתמיכה משותפת ביצחק פינדרוס, לא נכנס לפרטים אך נעשים פעולות להביא לתמיכה רחבה, אנו יושבים רוב היום בישיבות משותפות עם סיעת ש"ס" הוסיף.

לסיום דבריו סירב מקלב לשלול אפשרות על ריצה נפרדת גם בכנסת, "דגל התורה בעד הורדת אחוז החסימה, אותן הסיבות שהיו כנגד העלאת אחוז החסימה, זה די מחמיא שהסיבה של אגודת ישראל להתנגד להורדת אחוז החסימה היא החשש מריצה נפרדת של דגל התורה, בפוליטיקה הכל יכול להיות".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד