י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הטלטלה בארה"ב

בישראל נפרדים מהיילי: 'מלכת השגרירים'

במערכת הפוליטית בישראל מתקשים לעכל את הבשורה על התפטרותה המפתיעה של שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי, שעמדה בשנים האחרונות לימין ישראל בכל עת שנדרשה ואף ספגה חיצים רבים שנועדו לפגוע במדינת היהודים

נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90
נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90

במערכת הפוליטית בישראל מתקשים לעכל את הבשורה על התפטרותה המפתיעה של שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי, שעמדה בשנים האחרונות לימין ישראל בכל עת שנדרשה ואף ספגה חיצים רבים שנועדו לפגוע במדינת היהודים.

בין היתר, היילי הגנה על הכרזת ירושלים של ארצות הברית, שמכירה רשמית בירושלים כעיר הבירה של מדינת ישראל, ותיארה אותה כ"מימוש רצון העם האמריקאי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הודעת פרידה לבבית, "רוצה להודות לשגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, על עמידה איתנה למען ישראל ומאבק נחוש נגד צביעות האו״ם". נתניהו ציין, "השגרירה היילי אמרה את האמת ותקפה את השקר בעוז ובנחישות. תודה לך!".

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס להתפטרות שגרירת ארה"ב באו"ם ואמר כי היא "הציגה עמדה בלתי מתפשרת בקשר לעמדות ארה"ב בנושאי המזה"ת וישראל. באמירותיה הישירות היא הובילה להסרת המסיכה הצינית מתהליכים באו"ם ובארגונים בינ"ל".

ח״כ אמיר אוחנה מהליכוד, צייץ בחשבון הטוויטר שלו, "תודה לך ניקי היילי לבית משפחת ראנדווה, הראשונה לשמה, הבלתי-מתפשרת, מלכת השגרירים ושארית הציונים בגולה, החאליסי של האומות המאוחדות, מנתצת האנטישמים ואם הרפובליקנים".

ח״כ חיליק בר מהמחנה הציוני הגיב אף הוא, "ניקי היילי שהתפטרה הבוקר, היא בכל קנה מידה אישה פורצת דרך, ומנהיגה. האמריקאית הראשונה ממוצא הודי שנבחרה לקונגרס במדינה שלה, דרום קרוליינה. האישה הראשונה לשמש כמושלת דרום קרוליינה. בשיחה קצרה שהייתה לי איתה באו״ם בניו יורק ניתן היה להבחין שמדובר במנהיגה אמיתית. לא פייק. כבוד", מסר.

כזכור, הנשיא טראמפ פרגן להיילי עם קבלת הודעת ההתפטרות ואמר, כי "השגרירה היילי עשתה באו"ם עבודה מדהימה. היא אמרה לי לפני שישה חודשים שבסוף השנה או אחרי תקופה של שנתיים היא מעוניינת לקחת פסק זמן, ושהיא תסיים את תפקידה בסוף שנת 2018", חשף הנשיא.

מאז מינויה, גינתה בחריפות מספר פעולות והתבטאויות של האו"ם כנגד ישראל, ואף איימה שארצות הברית תשקול את המשך הסיוע הכלכלי לאו"ם אם האפליה נגד ישראל תימשך. היא טרפדה את המינוי של ראש ממשלת הרשות הפלסטינית לשעבר סלאם פיאדלשליח האו"ם ללוב.

בנוסף, היא גם עזרה לגנוז דו"ח של האו"ם שהאשים את ישראל באפרטהייד, וגרמה בכך גם להתפטרותה של תת-מזכ"ל האו"ם האחראית לאותו דו"ח. היילי החרימה את המושב המיוחד של מועצת האומות המאוחדות לזכויות אדם, המתנהל מדי שנה נגד ישראל.

היילי הגנה על הכרזת ירושלים של ארצות הברית, שמכירה רשמית בירושלים כעיר הבירה של מדינת ישראל, ותיארה אותה כ"מימוש רצון העם האמריקאי". היא התנגדה להחלטת העצרת הכללית של האו"ם לגנות את החלטת ארצות הברית והתרתה במדינות שארצות הברית תראה הצבעה בעד החלטת הגינוי כביקורת על החלטה ריבונית והבעת זלזול בארצות הברית, דבר שיהיה לו מחיר כלכלי בדמות קיצוץ הסיוע הכספי למדינות שמצביעות בעד ההחלטה ולאו"ם עצמו.

ההחלטה עברה ברוב גדול ובתגובה היילי הודיעה כי ארצות הברית תקצץ מתקציב האו"ם 285 מיליון דולר. השגרירה באו"ם הובילה יחד עם מחלקת המדינה את פרישתה של ארצות הברית ממועצת האומות המאוחדות לזכויות אדם בהדגישה שהמועצה היא מוקד של הפרת זכויות אדם והטייה פוליטית המכוונת בעיקר נגד ישראל.

ניקי היילי או"ם בנימין נתניהו ראש הממשלה רובי ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד