י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
גניבה לאור היום

כך נעקצו אלפי המנויים לשיעורי הדף היומי של הרב מנשה רייזמן

עוקץ של שיעור דף היומי: אלמוני פרץ למייל של שולח השיעורים של מגיד השיעור המפורסם הרב מנשה רייזמן, וביקש מאלפי המנויים כסף עבור המשך שליחת השיעורים • "חלילה לי לבקש כסף עבור השירות שאני נותן לאלפי אנשים זה כבר כמה שנים", נמסר למנויים | הסיפור המלא

כך נעקצו אלפי המנויים לשיעורי הדף היומי של הרב מנשה רייזמן

שמעו של מגיד השיעור המפורסם הגאון רבי מנשה ישראל רייזמן, הידוע כפה מפיק מרגליות, יצא למרחוק ורבים בעולם כולו מאזינים לשיעוריו בתלמוד בבלי. מתברר כי יש גם מי שמנסה לנצל את העובדה ולגרוף כסף קל. 

בכל יום, שעות לאחר מסירת השיעור היומי בבית הכנסת 'אהל יהושע' בירושלים, שולח יהודי בשם משה ניימן לאלפי אנשים את שיעורו היומי של הגרמ"י ריייזמן. 

בימים האחרונים נשלח מייל, ככל הנראה לאותה רשימת תפוצה המקבלת את השיעור, תחת שם המשתמש "שיעורי-הרב-רייזמן ‏[email protected]", והמנויים התבקשו להרים את תרומתם לטובת המשך קבלת השיעורים: 

כך נכתב: "אליך מנוי יקר ונכבד! תמיד אנחנו כאן רק בשביל לתת לך, ולהיות בשבילך. הפעם אנו חורגים מגדרנו, ואנו צריכים אותך כדי שנוכל לעזור לך. אין זה סוד ששיעורי המג"ש הרה"ג ר' מנשה רייזמאן שליט"א מבוקשים ונלמדים בשקיקה על ידי אלפים מאחב"י בכל קצוות תבל, כאשר בעזר אלקי המג"ש שליט"א זוכה להאהיב ולהמתיק את התורה על אלפים ורבבות מישראל.

"זכינו ונתגלגלה זכות על ידינו להיות הצינור המוליך ומביא מהכא להתם את נהרות החכמה והבינה הנובעים ממעיינותיו המתוקים ולשופכם לתוככי אוזניהם הכרויות של אוהבי התורה בלב ונפש, וזאת על ידי בניית מערכת משוכללת בהשקעה מרובה, שעל ידה נשלחים השיעורים חינם אין כסף, כאשר עד עתה לא ביקשנו כלל דמי מנוי וכדו', הכל כדי לזכות את הרבים ולהגדיל תורה ולהאדירה, וכמאמר חז"ל (נדרים לז, א) 'מה אני בחנם, אף אתה בחנם'. המערכת שפיתחנו בשנת תשע"ה, כבר הספיקה לשלוח יותר מאלפיים וחמש מאות מיילים שמצורפים בהם שיעור או סיכומי שיעור, כל זה ועוד עולים הון למערכת ההפצה. אנו כאן במגבית חד שנתית בשבילך ולמענך, בשביל שנוכל להמשיך ולהעניק לך את השיעורים הברורים של המג"ש הנפלא ר' מנשה ישראל שליט"א. עשה למען שנוכל להמשיך בפעלינו הנשגב, למענך ומען אלפי הנהנים, והרם את תרומתך ע"י הקישור המצורף". 

אלא שמתברר כי מדובר בתרמית גדולה. הרב משה ניימן, השולח את המיילים מידי יום, הוציא הבהרה ברורה, "לכל מקבלי המייל מהשיעורים של הרב רייזמן. הרגע זיהיתי שאיזה נוכל פרץ למייל שלי, ומבקש תרומות עבור השיעורים של הרב מנשה ישראל רייזמן שליט"א. אני מבקש לא להתייחס לזה , זה מעשה נוכלות. זה לא קשור אלי, וחלילה לי לבקש כסף עבור השירות שאני נותן לאלפי אנשים זה כבר כמה שנים. אנא תמחקו את המייל שקיבלתם, ובוודאי לא להתייחס לזה מעשה נפשע וגניבה לאור היום!!! בכבוד רב - ידידכם עוז משה ניימן - ירושלים ת"ו". 

המקרה אירע בעת שהרב רייזמן נסע לשמחה משפחתית בארה"ב ולמקומות הקדושים באירופה, לקראת נישואי בתו, ובזמן שלא מסר את השיעור, הרב ניימן שלח שיעורים משנים קודמות לטובת אלפי השומעים במיילים, בהם עובדים ובעלי משרדים המנצלים את מקום העבודה לשמיעת השיעור בין לבין. 

הרב רייזמן עוקץ שיעור דף היומי מייל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד