י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נזק כבד נגרם לבית

ביתה של הפוליטיקאית הועלה באש

ביתה של פוליטיקאית שוודית יהודיה הועלה באש • הקהילה היהודית טוענת שזה פשע שנאה: "ההתקפה הזו היא פגיעה בדמוקרטיה השוודית"

שריפת דגל ישראל בשוודיה. צילום: באדיבות המצלם
שריפת דגל ישראל בשוודיה. צילום: באדיבות המצלם צילום: באדיבות המצלם

על פי דיווח באתר JTA, ביתה של פוליטיקאית שוודית יהודיה הועלה באש. האש הוצתה ביום שלישי בלילה בעיר הדרומית לונד בשוודיה, מועצת הקהילות היהודיות בשוודיה פרסמה הצהרה לגבי השריפה, אולם שמה של הפוליטיקאית לא פורסם.

היא תוארה בהצהרה כפוליטיקאית יהודיה. עוד פורסם כי האישה הצליחה לכבות את השריפה לפני שהאש התפשטה לבתים אחרים, אף אחד לא נפגע, אך נגרם נזק גדול לבית.

על פי הדיווח, המשטרה עדיין לא עצרה אף חשוד במעשה. כמו כן צוין כי האישה סובלת מזה זמן רב מאיומים שנשלחו אליה בדואר האלקטרוני.

בנוסף, דווח כי לפני כמה חודשים כי עוד אשה מהנהגת הקהילה היהודית הייתה נתונה תחת מתקפה של איומים ברשתות החברתיות. נשיא המועצה היהודית, אהרון ורסטנדיג, אמר כי שתי הנשים מבקשות להישאר אנונימיות.

"ההתקפה נגדן זו פגיעה בדמוקרטיה השוודית", הוסיף נשיא המועצה היהודית. יצוין כי בשנים האחרונות סובלים היהודים בשוודיה מתקיפות חוזרות ונשנות ממהגרים מוסלמים, מה שהביא הרבה משפחות יהודיות לעזוב את שוודיה שהפכה למדינה לא בטוחה ליהודים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד