י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נציגי "מאוחדים" מנעו את סגירת ביה"ס החרדי

על ביה"ס ריחפה סכנת סגירה אך יו"ר ועד ההורים וחבר סיעת "מאוחדים" אריה אורנג' הוביל בשנה האחרונה מאבק אדיר בסיומו נחל הצלחה • בועד ההורים בירכו על המהלך שלדבריהם "הציל את בית הספר" • הגרנז"נ גולדברג: מדין הכרת הטוב על ההורים להצביע לרשימת "מאוחדים"

קרדיט: מטה מאוחדים
קרדיט: מטה מאוחדים

כנגד כל הסיכויים קיבלה השבוע עיריית ירושלים החלטה חשובה במסגרתה יועבר תקציב משמעותי לשיפוץ ביה"ס "אחינועם". על ביה"ס ריחפה סכנת סגירה אך יו"ר ועד ההורים וחבר סיעת "מאוחדים" אריה אורנג' הוביל בשנה האחרונה מאבק אדיר בסיומו נחל הצלחה והשבוע, הודיע להורים כי יו"ר סיעת "מאוחדים" אריה קינג אף השיג תקציב בסך רבע מליון ₪ עבור הכשרת ביה"ס, השגת רשיון וביצוע שיפוץ כולל.

לפני כשנה נחשף כי גורמים בחינוך העצמאי מבקשים לסגור את ביה"ס בתואנה כי אין רישום דיו, אך ההורים הוכיחו כי במקום לומדים כמאה ילדים וטענו כי אילו המוסד לא היה חווה התנכלויות היה הרישום גבוה אף יותר. יו"ר ועד ההורים אריה אורנג' המועמד למועצת העיר טען בזמנו כי למיטב הבנתו הסיבה האמיתית בעטיה מבקשים בחינוך העצמאי לפגוע במוסד נובעת מכך שהוא מפעיל את תכנית הליב"ה, מה שאינו מוצא חן ככל הנראה בעיני הגורמים החרדים. "נציגי הציבור החרדי צריכים להבין כי יש ציבור גדול שמעוניין שילדיו יזכו להעשרה ולימודים כלליים מעבר ללימודי הקודש החשובים מאוד", אמר אורנג'.

אורנג' פעיל חברתי מוכר בירושלים, פנה אל הגר"א נבנצל, רב הרובע היהודי וביקש לגייסו להצלת ביה"ס. הגר"א נבנצל נענה וממרום 83 שנותיו סר למשרד החינוך וביקש כי משרד החינוך יקח אחריות על המוסד לאחר שזה הצליח להתנתק מהחינוך העצמאי.

פרוטוקול האישור- קרדיט: מטה "מאוחדים"

במשרד החינוך הם מצאו אוזן קשבת, וזה הורה לפנות לעיריית ירושלים. בסוף השבוע העלה יו"ר סיעת מאוחדים אריה קינג את הבקשה לתשלום לפני חברי ועדת הכספים וזו המליצה לאלתר למועצת העיר להעביר את התקציב לאלתר. בהודעת וועד ההורים נכתב: "לפני זמן קצר קיבלנו הודעה משמחת שבועדת הכספים של העירייה שהתכנסה בסוף השבוע שעבר אושר סוף סוף תקציב השיפוץ לבית הספר, וכן תקציב נוסף לו חיכינו זמן רב.

תודתנו מקרב לב למר אריה אורנג' יו"ר ועד ההורים של ביה"ס וכן למר אריה קינג חבר מועצת העיר שמזה תקופה ארוכה עומדים לימיננו וטורחים רבות למען ביה"ס. ישר כחם". 

הורי התלמידים מבית הספר "אחינועם" שהתלבטו האם להצביע לאריה אורנג' מרשימת "מאוחדים" כהכרת הטוב על פעילותו למען בית הספר או להמשיך להצביע למפלגות החרדיות פנו לר' משולם ברנדויין ראש ישיבת "חדות התורה" בירושלים הלה פנה אל גדול הפוסקים הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג שפסק באופן חד משמעי שמדין הכרת הטוב חובה להצביע עבור מי שפעל רבות למען הציבור.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד