י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אין לנו קשר"

הבד"צ מתנער מהאיום על ראש העיר המוסלמי

בית הדין של התאחדות קהילות החרדים בלונדון, שלח מכתב לראש עיריית לונדון, סאדיק קאן בעניין הודעת המחאה ששוגרה אליו על ידי גורם בקהילה המקומית

הבד"צ מתנער מהאיום על ראש העיר המוסלמי
עצרת בבריטניה נגד גזירת החינוך צילום: דודי בראון

בית הדין של התאחדות קהילות החרדים בלונדון, שלח מכתב לראש עיריית לונדון, סאדיק קאן בעניין הודעת המחאה ששוגרה אליו על ידי גורם בקהילה המקומית.

דייני בית הדין מבהירים, כי המכתב שנשלח אל ראש העיר לפני מספר ימים על ידי גורמים שהזדהו כנציגים של הקהילה החרדית, לא נכתב על דעתם, וכי הדבר נעשה על דעתו הפרטית של אדם חרדי, תוך הדגשה כי אין להם שום קשר לכך.

כזכור, מכתב שנשלח לראש עיריית לונדון סדיק קאן, במחאה על החלטתו להשתתף בארוחת הערב השנתית של מועצת הנציגים היהודים בבריטניה, עורר זעם בקרב הקהילות החרדיות בלונדון.

שרגא שטרן, פעיל חרדי, שלח מכתב לראש העיר לפני כשבוע, וטען כי מועצת הנציגים לא מייצגת ולא יכולה לדבר בשמם של 45,000 היהודים החרדים של הבירה הבריטית.

שטרן דרש מראש עיריית לונדון, לבטל את הגעתו לאירוע של מועצת הנציגים שיתקיים בחודש הבא, בטענה שהמועצה אינה מייצגת את הקהילה החרדית.

במכתב איים שטרן, כי אם ישתתף באירוע של המועצה, הקהילה החרדית לא תתמוך במפלגת הלייבור, ולא תצביע עבורו לראשות העיר בעתיד.

המכתב שהופץ בקהילות החרדיות, עורר סערה רבתי בקרב תושבי לונדון המשתייכים לקהילה, והביא כאמור להתנערות דייני בית הדין.

גורמים בקהילה החרדית פנו לשטרן בתמיהה, "לטענתך מועצת הנציגים לא מייצגת את החרדים, אך מי שמך לייצג את החרדים ולדבר בשמם?".

לדברי שטרן במכתב השנוי במחלוקת ששיגר לראש העיר המוסלמי, "ישנם 67,000 יהודים חרדים בבריטניה, מתוכם 45,000 תושבי לונדון, ואנחנו לא נוכל להצביע לך יותר".

"אנו קוראים לך לא להשתתף באירוע, זה יוצר רושם שהם מייצגים את החרדים, אבל הם קבוצה של אנשים שרק עושים רעש, בנוסף, אתה מעולם לא השתתפת באירוע חרדי, ולכן תאבד את תמיכתנו אם תבחר להשתתף באירוע".

כאמור, היום הודיע בית הדין במכתב רשמי שפרסם, כי המכתב שנשלח לראש העיר לפני כשבוע, אינו על דעתם, ואין להם כל קשר אליו.

לונדון התאחדות הרבנים סאדיק קאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד