י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
רצח דיפלומטי?

עיתונאי נעלם, העולם דורש תשובות מסעודיה

חשד לרצח בשגרירות: ממשלת טורקיה הודיעה לארה"ב כי יש בידיה הקלטות אודיו וסרטוני וידאו, בהם נראה ונשמע העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י, שעל פי החשד הוא נרצח בתחילת החודש בתוך הקונסוליה של סעודיה באיסטנבול

הפגנה למען העיתונאי. צילום: רויטרס
הפגנה למען העיתונאי. צילום: רויטרס

ממשלת טורקיה הודיעה לארה"ב כי יש בידיה הקלטות אודיו וסרטוני וידאו, בהם נראה ונשמע העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י, שעל פי החשד נרצח בתחילת החודש, בתוך הקונסוליה של סעודיה באיסטנבול.

על פי הדיווח ב"וושינגטון פוסט", הטורקים טוענים שהעיתונאי נרצח בוודאות. לטענת הטורקים, הוא נכנס לבנין הקונסוליה, אך לא יצא ממנה.

העיתונאי חשוקג'י היה כותב טורי פרשנות ל"וושינגטון פוסט", והטורים שלו הרגיזו את הסעודים, מאחר והוא היה מעביר ביקורת על בית המלוכה.

חשוקג'י הגיע לקונסוליה הסעודית כדי לקבל מסמכים רשמיים של גירושין, כדי שיוכל להתחתן שוב, אך לטענת הטורקים, בתוך הבנין היו 15 שכירי חרב שסעודיה הטיסה לטורקיה, והם רצחו את העיתונאי ואז ביתרו את גופתו, וכך הצליחו להוציא אותו מהבניין מבלי שיתגלה הדבר.

יו"ר ועדת יחסי החוץ של הסנאט בארצות הברית, הרפובליקני בוב קרוקר, אמר אתמול, כי "יש להטיל סנקציות כבדות על הממשל הסעודי, אם יתברר שהעיתונאי אכן נרצח בחסות בית המלוכה".

גם הנשיא טראמפ בראיון ל"פוקס ניוז" התייחס למקרה, ואמר "אני צריך לגלות מה קרה, אנחנו קרובים יותר לכך ממה שזה נראה".

יצוין כי בשעות האחרונות ישנם דיווחים בטורקיה על משלחת סעודית שהגיעה למדינה, כדי להשתתף בחקירת העיתונאי הנעדר חאשוקגי.

עיתונאי סעודיה טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד