ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"אמון מלא ביכולתו של דייטש"

'אגודה' וקינג סיכמו - יחברו לגוש פוליטי במועצה

לפנות בוקר נחתם הסכם ראשון מסוגו בין הסיעה בראשות אריה קינג, לבין המועמד לראשות העיר יוסי דייטש ומפלגתו • דייטש: ״תמיכתו של קינג במועמדותי חשובה מאין כמוה לאחדות הירושלמית" • קינג: "יש לנו אמון מלא ביכולתו של דייטש"

'אגודה' וקינג סיכמו - יחברו לגוש פוליטי במועצה
יוסי דייטש צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

מזה תקופה ממושכת שבה המועמדים לראשות העיר ירושלים מחזרים אחרי סיעת 'מאוחדים' בראשותו של אריה קינג, במשותף עם אלי ישי - שמהווה גוש פוליטי נחשב בעיר ירושלים.

במטה יוסי דייטש מסרו היום (שישי) כי, לפנות בוקר נחתם הסכם ראשון מסוגו בין הסיעה בראשות אריה קינג, לבין המועמד לראשות העיר יוסי דייטש ומפלגתו 'אגודת ישראל' - כי יוקם גוש פוליטי ביניהם.

על ההסכם חתומים בנוסף לנציגים המקומיים משני הצדדים, גם ראשי סיעת אגודת ישראל בירושלים סגני השרים יעקב ליצמן ומאיר פרוש.

על פי ההסכם, סיעת 'מאוחדים' ו'אגודת ישראל' יפעלו כגוש פוליטי משותף בכל הנוגע להתנהלות לקראת הבחירות, כאשר סיעת מאוחדים תתמוך ביוסי דייטש כמועמד לראשות העיר ותקרא לתומכיה להצביע עבור דייטש.

בנוסף, סוכם כי אריה קינג צפוי להתמנות לסגן ראש עיר ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, כשבהנהגת דייטש ידאגו הצדדים במשותף "להפשרת הבניה בכל חלקי העיר כולל במזרחה ולבנות עשרות אלפי יחידות דיור לצעירים ולמשפחות".

כמו כן, במסגרת ההסכם ימונה לבקשתו של יו"ר 'יחד' אלי ישי, נציגו ברשימה יונתן יוסף, לנציג ציבור מיוחד שכל עניינו טיפול באפליה העדתית בירושלים במוסדות החינוך השונים. מי שייצג את דרישות המגזר החרדי העובד הוא אריה אורנג'- נציג תנועת 'עוצמה יהודית' ברשימה.

יוסי דייטש מסר בתגובה: ״תמיכתו של קינג במועמדותי חשובה מאין כמוה לאחדות הירושלמית ולחיזוק הבנייה וההתיישבות בעיר. אני רואה באריה קינג שותף משמעותי לדרך, בימים קריטיים לירושלים. יחד נפשיר את ההקפאה ונבנה בכל חלקי ירושלים, למען תושבי ירושלים״.

אריה קינג, ראש סיעת ״מאוחדים״ אמר לאחר החתימה כי "יש לנו אמון מלא ביכולתו של יוסי דייטש לגשר על הפערים בין העולם החרדי לבין ציונות הדתית בירושלים ובכך גם תהיה בשורה ברמה הלאומית ובמדינת ישראל כולה, כאשר הוא יהיה בעז"ה ראש העיר הטוב ביותר שירושלים ידעה מעודה".

עוד אמר קינג: "אני קורא מכאן לכל אנשי הציונות הדתית ולדגל התורה בירושלים להצטרף לאיחוד ולהסכם שנרקם הלילה לרוח השלום והאחדות ולכל מי שחפץ לשמור על ירושלים יהודית, מקודשת ומאוחדת".

אריה קינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד