כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סער נגד ההסתה: "לא כל החרדים הם סיקריקים"

בעוד והפוליטיקאים מתחרים ביניהם מי יטיל יותר בוץ על ההחרדים, משמיע שר החינוך, גדעון סער, זמירות אחרות • "הסיקריקים אינם מייצגים את הציבור החרדי"

גדעון סער. צילום: פלאש90
גדעון סער. צילום: פלאש90

בעוד חברי כנסת ושרים מתחרים ביניהם מי יטיל יותר בוץ על הציבור החרדי ועל מנהיגיו, השמיע הערב שר החינוך, גדעון סער, זמירות קצת שונות.

בדברים אותם נשא בטקס חידון התנ"ך, הדגיש סער כי "יש להימנע מדיבור של הכללות על ציבורים שלמים. הסיקריקים אינם מייצגים את הציבור החרדי הרחב, ממש כשם שאין מטורפי 'תג מחיר' מייצגים את ציבור המתיישבים ביהודה ושומרון".

סער קרא בנאומו לאחדות העם ואמר כי, "קיומנו הלאומי הריבוני מותנה ביכולתנו לפעול כמדינה ריבונית מול קוראי התגר על חוקיה, כמו גם ביכולתנו לשמור ולטפח את האחדות בתוכנו".

בשל נוכחותו בחידון התנ"ך, נבצר ממנו להשתתף בהפגנה בבית שמש, והוא הסתפק במשלוח נאומו.

"ההפגנה חשובה כביטוי לנחישות הרוב הגדול של העם לעמוד על ישראל כמדינה חופשית, מתקדמת ושוויונית ומול ההתרסה נגד המדינה וחוקיה. השוויון בין נשים לגברים הוא מסימני הזהות של כל חברה מתקדמת. ישראל עשתה כברת דרך משמעותית בעשורים האחרונים, אבל לא ההישגים שהושגו ולא המשך ההתקדמות מובטחים אם לא נדע להיאבק עליהם ונגד הניסיונות להסיג אותנו לאחור", אמר.

וגם כאן שב ודיבר נגד ניסיון ההכללה. "בחג החנוכה הזה יש לומר דברים ברורים גם אל מול הרוח הרעה והחשוכה – הרוח של הקיצוניות. בריוני 'הסיקריקים' של בית-שמש, כמו גם כנופיות 'תג מחיר', אינם מייצגים את רוח היהדות, אלא את היפוכה. זו אינה דרכו של עם ישראל!.

"אין הם יכולים להיאחז בתורת ישראל שדרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. אנשים אלה- מדירי אנשים אלימים ומציתי המסגדים - מוציאים דיבת היהדות והארץ רעה. במרימי היד על המדינה ועל חוקיה יש לטפל במלוא התקיפות, ללא פשרות, גם תוך שימוש באמצעים בלתי שגרתיים. אין להיכנע לתכתיביהם ולגחמותיהם.

"בסוף היום המאזן חייב להיות ברור: גחמותיהם של הקיצוניים ינגפו מול הכרעות הריבון. חוקי המדינה יקוימו. מפרי החוק – יבואו על עונשם. בתוך כך- יש להימנע מדיבור של הכללות על ציבורים שלמים. הסיקריקים אינם מייצגים את הציבור החרדי הרחב, ממש כשם שאין מטורפי "תג מחיר" מייצגים את ציבור המתיישבים ביהודה ושומרון".

באשר לבית הספר הנמצא באור הזרקורים, סיפר השר כי הוא מלווה את ביה"ס בארבעת החודשים האחרונים ונמצא בקשר עם נציגי ההורים: "כמו שעמדנו על פתיחת ביה"ס מול האיומים והניסיונות האלימים להכתיב- כך נפעל לשמור על ביטחון מלא לתלמידות בדרכם לבית הספר וממנו. אני יודע שמשטרת ישראל תעשה את הכל כדי להבטיח שנעמה וחברותיה ילכו בביטחון לבית הספר כמו כל ילד וילדה בישראל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד