כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חרדים בהפגנה בבית שמש: "גם אנחנו סובלים מהקיצונים כאן" • ראיון וידאו

לצד הפגנת החילונים בבית-שמש, הפגינו גם תושבים חרדים מקומיים נגד הקיצונים • בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' הם אומרים: "התורה והציבור החרדי נגד מעשי הקיצוניים כאן בעיר. רוב הציבור אינו בעד כפייה" • הפגנת החילונים התפזרה בשקט, צעיר אחד נעצר בחשד שיידה ביצים לעבר חרדים

חרדים מפגינים. צילומים: בחדרי חרדים
חרדים מפגינים. צילומים: בחדרי חרדים

לצד ההפגנה החילונית שהתקיימה הערב (ג) בבית שמש, התקיימה גם הפגנת חרדים מתושבי המקום.

'הפגנת הסובלנות' הפכה למפגן הסתה: "אבוטבול - תתפטר. בוז לחרדים"
משעמם להם • צפו בפרובוקציה היזומה במאה שערים
סוף לבריונות? • אבוטבול: "אפעל להוצאת הסיקריקים מבית שמש"
הזעזוע נמשך • חלוק במרכול ופרסום נטול נשים
רב הקיצונים בבית שמש: "לא להתעמת עם צוותי התקשורת"
ניסיון פרובקציה כושל בקו 451 לאשדוד
"מסתדרים רק עם כלבים" • כך נראה העימות
צוותי טלוויזיה הותקפו • 6 מפגינים נעצרו
הדוגמנית שתביא למלחמת אחים
מתנה לנעמה • נציגי הקהילות: "מוקיעים הקיצוניים"
אתם, פרנסי בית-שמש, אשמים • טור נוקב
מחיר ההסתה • צפו במרסס כתובות הנאצה בבני-ברק
עוד דלק לשנאה • צוות טלוויזיה הותקף בבית שמש
לאחר עימות נוסף: השלטים מחוללי הסערה - הוסרו
"אני לא יכול לעשות נגדם כלום" • אבוטבול רושף אש
ועד ההסברה בבית שמש לציבור: "אל תתראיינו!"
'היורק' מבית שמש נעצר - והודה במעשים
"אנו יורקים על ילדות כי אנו אנשים בריאים" • צפו

ההפגנה החילונית, רשמה כישלון גדול: רק 1000 מפגינים השתתפו בהפגנה תחת הכותרת "באנו חושך לגרש". בראש המפגינים השתתפו גם חברי כנסת ואישי ציבור רובם מהשמאל.



כוחות גדולים של משטרה וביניהם גם יס"מ ובלשים סמויים התפרסו כבר משעות הערב המוקדמות ברחובה של העיר בית שמש, כדי למנוע מהומות או פרובוקציות מצדם של שני הצדדים בעיר.

אך לצד הפגנה זו, עשרות חרדים קיימו הפגנה משלהם ובפיהם אמירה ברורה: "אנו כתושבים חרדים בבית שמש מגנים את האלימות ואת הקיצונים כאן, אנחנו מעוניינים להמשיך לחיות בשקט ובשלווה".

כמה מהם הניפו שלטים עם סיסמאות שונות כדוגמת: "בשלטון הסיקריקים אין אנו מאמינים".

בריאיון וידאו מיוחד ל'בחדרי חרדים' הביעו המפגינים את התחושות מהימים האחרונים: "ישנו רושם בכל התקשורת שהחרדיות היא תחת מתקפה, וזה כלל לא נכון. החרדים הקיצונים הם אלו שנמצאים תחת מתקפה", אומר תושב חרדי המתגורר בעיר.

"באופן חד משמעי", הוא מציין, "התורה והציבור החרדי נגד המעשים הקיצוניים שנעשים כאן בעיר בית שמש. רוב הציבור אינו בעד הפרדה באוטובוסים בכפייה ובוודאי שנגד הפרדה במדרכות.

לסיום הוסיף התושב כי אין נוכחות גבוהה של הציבור החרדי בהפגנה מהסיבה הפשוטה, "הם לא רוצים לעשות יד אחת עם 'ישראל חופשית' ו'הקרן החדשה'", אמר. "רוב החרדים בעיר הם שפויים שחושבים כמונו".

תושב אחר אמר: "במקרה הזה אנחנו נגד אלימות. גם מתוך הקיצונים יש שכבר מבינים שהם הגזימו אבל המקצינים עצמם לא מוכנים לשמוע או להבין את הנזק שהם גורמים. אנחנו כתושבי העיר סובלים מקיצוניות. לפני שאשתי בוחרת לצאת לסופר היא צריכה לחשוב פעמיים לאיזה סופר היא יוצאת מחשש שיפגעו בה, וזאת למרות שאנחנו חרדים".

תושבת חרדית שהשתתפה בהפגנה אמרה בריאיון ל'בחדרי חרדים': "אנחנו באנו להוכיח שגם החרדים בבית שמש סובלים מהקיצוניות. אנחנו בעיר בית שמש נחשבים לרוב מוחלט ואנחנו באנו להעביר מסר פשוט, רוצים להמשיך את החיים השקטים והנפלאים שלנו. באנו לכאן בגלל החברה המקסימה והאחדות בין הזרמים ולא ניתן לקיצונים להרוס את השלווה הזו".

התושבת ציינה את חוסר הפרופורציות בתקשורת בימים האחרונים: "לא יורקים כאן כל יום על ילדות, הוציאו דברים מהפרופורציה האמיתי שלהם. אנחנו נגד אלימות והתקווה היא שהמשטרה תטפל באלימים".

עם סיום העצרת, יידה קטין חילוני ביצה לעבר בניין בו מתגוררים חרדים, הוא נעצר על ידי בלשים שהוצבו בסמוך, ונלקח לחקירה בתחנת בית שמש.

כך גם, בסיום ההפגנה נמצאו ארבעה כלי רכב שצמיגיהם נוקבו, ובהם מכוניתו של מזכ״ל מרצ, דרור מורג. הרקע למעשה לא ידוע.

ממפלגת מר"צ נמסר: "למרות אלימות החרדים, תמשיך מר"צ להוביל את המאבק למען ישראל שפויה וחופשית". פרט לכך לא נרשמו ארועים חריגים.


* סייע בהכנת הכתבה: אלי שלזינגר













תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד