כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אלי ישי נגד נתניהו: לא לחלוקת בית שמש

נתניהו צוטט ב'ידיעות': "צריך לחלק את בית שמש לשני חלקים - חרדים וחילונים" • אלי ישי מגיב לראשונה: "אסור להיגרר אחרי קבוצה קיצונית" • בלעדי

שובר שתיקה. אלי ישי
שובר שתיקה. אלי ישי

הבוקר (רביעי) הצליח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להכות בתדהמה את המערכת הפוליטית, מימין ומשמאל.

זו לא היתה הודעה רשמית ששוגרה לכלי התקשורת, אבל פרסום ב'ידיעות אחרונות' בישר על כוונה של נתניהו לחלק את העיר בית שמש לשני חלקים.

על פי העיתון, הדברים נאמרו בשיחות סגורות, בהן אמר נתניהו כי הוא בעד כל פתרון שימנע את האלימות בבית שמש, ולכן צריך לבחון גם את האפשרות לפצל את העיר לשניים - חלק אחד לחרדים, החלק האחר לציבור החילוני בעיר.

במהלך הימים האחרונים לא נגרר אלי ישי לביקורת ישירה על נתניהו, למרות שנראה היה שראש הממשלה מטיח בחרדים אשמות שווא, במקום להתייחס לחלקים הקיצוניים במגזר החרדי.

בעוד חברי הכנסת משה גפני וישראל איכלר מיהדות התורה מתבטאים בגלוי נגד נתניהו, נגד ממשלת הימין שבראשותו ונגד בוגדנותו, שמר ישי על דממת אלחוט ולא בחר לנהוג בנתניהו כפי שנהג בו עצמו בעת השריפה בכרמל, כאשר דאג להרחיקו, לבל תדבק גם בו הביקורת התקשורתית הצולבת.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', שובר ישי שתיקה.

הוא אינו תוקף את ראש הממשלה ומעדיף לדלג על השאלה האם הוא כועס עליו, ומגיע היישר אל ההצעה שפורסמה הבוקר.

"אנחנו חייבים לחיות בקונצנזוס", הוא מבהיר חד משמעית את דעתו להצעה. "אסור להיגרר אחרי קבוצה קיצונית. חרדים וחילונים חיים יחד ובהרמוניה מלאה בנתיבות, באשדוד, בטבריה, בצפת, בפתח תקווה ובערים רבות נוספות. צריך לטפל בקיצונים, אך אסור ליצור שסעים שלא קיימים. כפי שאי אפשר להפריד בין לוד הערבית ללוד היהודית, כך לא יעלה על הדעת להפריד בין בית שמש החילונית לבית שמש החרדית", דברי ישי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד