כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אלכס ליבק, חתן 'פרס ישראל', תקף ילדה חרדית

הצלם אלכס ליבק, צעק על ללי חדד, בת 4, מבית שמש • אימה: "הוא גם ירק לעברה. הילדה שלי רעדה ובכתה שעות" • הוגשה תלונה במשטרה • ליבק: "רק אמרתי לילדה: תעופי מפה"

אלכס ליבק בבית שמש ביום התקיפה. צילום: משפחת חדד
אלכס ליבק בבית שמש ביום התקיפה. צילום: משפחת חדד



התקשורת החילונית סיקרה בימים האחרונים את סיפורה של נעמה מרגוליס, ילדה דתייה בת 7 שהותקפה על ידי גורמים קיצוניים בעיר בית שמש - ונקטה צד כנגד הציבור החרדי כולו.

מילות ההסתה מצליחות להשפיע לא רק על פשוטי העם, אלא גם על חתן פרס ישראל, הצלם אלכס ליבק, שהחליט ללכת צעד אחד קדימה עם ההתנהגות האנטי-חרדית.

ללי חדד, ילדה חרדית בת 4 המתגוררת בבית שמש, חזרה לביתה ביום שני לביתה יחד עם אמה. בדרכה חזרה הביתה היא הותקפה מילולית על ידי צלם עיתון 'הארץ', אלכס ליבק.

בראיון ל'בחדרי חרדים' טוענת האם כי ליבק אף ירק לעברה.

"חזרתי עם ללי הביתה", אומרת מירב חדד, "הרחוב היה ריק מאדם. הבת שלי הלכה כמה פסיעות אחריי ולפתע אני שומעת צעקות. הסתובבתי לאחור וראיתי את הצלם צועק עליה ומפנה את גופו באיום לכיוונה".

ללי נבהלה ונצמדה לאמה מהפחד. "שאלתי אותו: למה אתה צועק עליה?", מספרת מירב. לטענתה ליבק טען: "היא צעקה עליי קודם" - דבר שלטענת מירב "לא היה ולא נברא". ליבק אף אמר למירב: "כך את מחנכת את בתך?".

מירב מספרת כי מיד אחר חילופי הדברים, ליבק ירק לעברן - והן מיהרו לברוח.

"המשכתי ללכת תוך שהילדה מתייפחת ורועדת", משחזרת מירב את רגעי הדרמה. "גם כשהגענו הביתה היא לא נרגעה, מיעטה לדבר ופרצה בבכי לעיתים קרובות. מאוחר יותר היא חששה לצאת מהבית ואמרה: "אני מפחדת שמישהו יצעק עליי".

אמש (ג) הוגשה תלונה במשטרת בית שמש נגד הצלם בגין תקיפה.

מירב מסבירה כי לא הלכה להגיש תלונה מיידית כי סברה ש"אין סיכוי לתלונה". אבל כשעברה יממה והסיפור הטראומתי שעברה בתה הצליח להדיר את שנתה, החליטה לגשת לתחנת המשטרה. "אעשה הכל כעת שהסיפור יטופל בצורה הטובה ביותר", היא מבטיחה.

ליבק בתגובה: "רק צעקתי עליה"

הצלם אלכס ליבק הגיב הבוקר (ד) להאשמות בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "לא ירקתי עליה. זהו שקר וכזב וניסיון להכפיש את שמי. הילדה עברה עם אמא שלה וצעקה עליי "לא לצלם". בתגובה צעקתי עליה בחזרה: עופי מפה.

"אני שואל את עצמי איפה התחנכה ילדה כזו שצועקת?.

זה לא מפתיע אותי שהיא הגישה תלונה במשטרה. יש בימים אלו אווירה לא טובה ברחוב וכל דבר מתפרש בקיצוניות רבה. במקום שנגשר בין הצדדים, יש כאן אנשים שמנסים להעכיר את האווירה, עצוב מה שקורה כאן במדינת ישראל".

על יחסיו עם הציבור החרדי, הוא אומר: "אני מעריך את הציבור החרדי ואני לא חושב שאנחנו צריכים לדחוף את האף לתוך השכונות החרדיות. אנחנו לא יכולים לכפות על הציבור החרדי דבר כזה או אחר. אם המדינה הזו היא דמוקרטית אנחנו צריכים להגן על הזכויות של האחרים ולא רק על עצמנו".

כתבתנו שרי רוט מדווחת, כי ח"כ ישראל אייכלר דרש מהשר לביטחון פנים, יצחק אהרנוביץ, לעצור את הצלם כפי שעצרה המשטרה חרדי שירק לעבר אישה.









ההסתה הגיעה אליכם? הותקפתם? ספרו לנו באמצעות המייל האדום [email protected]

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד