כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שעות לכינוס המועצת החסידית

משמיע זמירות חדשות: "גם החרדים מבינים"

למרות הצהרותיו בעבר, שר הביטחון משמיע זמירות חדשות • "ברגע שמתחילים להוציא בורג אחד ועוד בורג הכול עלול לקרוס" 

משמיע זמירות חדשות: "גם החרדים מבינים"
פלאש 90

סערת חוק הגיוס: שעות לכינוס מועצת גדולי התורה החסידית, שר הביטחון ומגיש חוק הגיוס אביגדור ליברמן מתרכך ומסרב להצהיר כי 'לא יסכים לשנות אות או פסיק בחוק המוצע', כפי שהצהיר בעבר.

בראיון נרחב שהעניק הבוקר (ראשון) ל-ynet התייחס ליברמן בהרחבה לחוק הגיוס ולחשש כי הדבר יגרום להקדמת הבחירות, ואמר כי יש רוב לחוק ואין סיבה שלא להעביר את החוק המוצע בניסוח הקיים.

לדבריו, "אני חושב שגם חבריי נציגי המפלגות החרדיות מבינים שזו האופציה היחידה האפשרית. זו קונסטרוקציה שלמה. ברגע שמתחילים להוציא בורג אחד ועוד בורג הכול עלול לקרוס".
 
ליברמן הוסיף כי "אין שום קשר בין כהונת הממשלה לחוק גיוס. כמו שהוא עבר בקריאה ראשונה וכולם הצביעו בעד ויש רוב מוחלט לחוק הזה, אין שום סיבה לא להעביר אותו בניסוח הזה".
 
בהתייחס לישיבת מועצת גדולי התורה שתתכנס בעוד כשעה אמר ליברמן, "הכדור לא נמצא במגרש של הרבנים, אלא של ראשי המפלגות. אם ראשי המפלגות יחליטו שהם רוצים להמשיך אז ימשיכו. אין החלטה סופית לא אצל ראש הממשלה, לא אצל אחרים. כל אחד מסתכל מהזווית שלו".

"אני אומר מהזווית שלי, מהזווית הביטחונית - הדבר האחרון שנחוץ לנו כרגע זה בחירות" הוסיף ליברמן כשנשאל האם ראש הממשלה עושה מאמתים לפתור את המשבר "אני לא קורא מחשבות", הוסיף.

כזכור, הבוקר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למשבר חוק הגיוס וקרא לחברי המועצת לקבל החלטה נכונה ולתמוך בחוק המוצע.

בפתח ישיבת הממשלה אמר הבוקר ראש הממשלה נתניהו כי חוק הגיוס הוא חוק וכי יש לאשר אותו בהקדם. לדבריו, "זהו חוק טוב, חוק מאוזן. הוא מאזן בין צורכי הצבא שהכין אותו, וכמובן צורכי הציבור החרדי".

נתניהו הוסיף כי, "החוק הזה צריך לעבור, הגיע הזמן לשים אותו מאחורינו. זאת עמדתי, זאת צריכה גם להיות עמדת הממשלה, לטובת המדינה, לטובת הציבור החרדי, לטובת יחסי חרדים-חילונים".

נתניהו סיים את דבריו בקריאה לחברי מועצת גדולי התורה שתתכנס הערב בירושלים כשאמר: "לכן אני קורא למועצת גדולי התורה שמתכנסת היום לקבל את ההחלטה הנכונה. החוק הזה טוב לישראל".

בתוך כך, ישיבת ראש הקואליציה שהייתה אמורה להתכנס היום - נדחתה למחר, כדי להמתין ולראות את החלטת מועצת גדולי התורה.

אביגדור ליברמן חוק הגיוס המועצת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד