כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

חרדי? "אין לך מה לחפש פה" • בלעדי: עדויות מהשטח

הפגנת הסולידריות? לא אם אתה חרדי! • 'בחדרי חרדים' חושף: סדרני ההפגנה מנעו ממפגינים חרדים להשתתף בה • סדרן למפגין חרדי: "תראה מה יש לך על הראש. לך!"

הפגנת הסולידריות. צילום: שלום יאירי
הפגנת הסולידריות. צילום: שלום יאירי



כתבי 'בחדרי חרדים' שיצאו אמש (ג') לסקר את 'הפגנת הסולידריות' בבית שמש שמו לב לתופעה מוזרה: חרדים רבים שביקשו להיכנס למתחם בו נערכה ההפגנה – נתקלו בתשובה שלילית.

עדויות שזרמו לאחר ההפגנה למערכת 'בחדרי חרדים' מוכיחות בבירור כי יד מכוונת פעלה לכך שאנשים בעלי חזות חרדית לא יוכלו להיכנס להפגנה וזאת ככל הנראה בכדי שלא לגרום להפגנה לשאת צביון חרדי.

אלחנן הלפרין, תושב בית שמש, שהגיע להפגנה בכדי למחות נגד האלימות המשתוללת בעיר, מספר ל'בחדרי חרדים': "בהתחלה הגעתי מכיוון רחוב הרצוג,וביקשתי להיכנס להפגנה. השוטרים אמרו לי ללכת מסביב.

למרות המרחק הרב, פסעתי עד לרחוב נחל הירדן, וביקשתי, שוב להיכנס להפגנה. הסדרן בכניסה אמר לי: "הכניסה אסורה לאנשים כמוך". ניסיתי להסביר לו שבזבזתי שעה ארוכה בכדי להשתתף בהפגנה, אך הוא אמר לי בבוז: 'בחייאת, תסתכל מה יש לך על הראש. מה יש לך לחפש כאן?".

ניסים יעקב, גם הוא תושב בית שמש המשתייך לציבור הדתי לאומי בעיר, וחובש כיפה סרוגה לראשו ("זה אבא שם לי על הראש בגיל 3, וגם אם אהיה מוסלמי לא אוריד לעולם את הכיפה"), אמר בשיחה לכתב 'בחדרי חרדים' תוך כדי ההפגנה:"אין לי מושג מאיפה נכנסים להפגנה. שוטר אחד אמר לי שאין יותר מקום להיכנס והשני סיפר שלא מכניסים אנשים עם סיכון לפרובוקציה. אני נראה לך פרובוקציה?".

מהמשטרה נמסר בתגובה:"לכולם רשות והזדמנות שווה להשתתף בכל הפגנה וגם בזו שהייתה בבית שמש,לא ניתנה שום הוראה למנוע משום אדם להיכנס ללא קשר למוצאו,דתו ,ומינו.אם זאת חובה על המשטרה לעשות ככל יכולתה על מנת למנוע כל אפשרות לפרובוקציה מצד מפגין כזה או אחר"

מיקי גיצין מנכ"ל "ישראל חופשית" מיוזמי ההפגנה מסר בתגובה: "לגבי בשוטרים בהפגנה אין לי מושג מה ההוראות שניתנו. לגבי הסדרנים שהיו שם בשליחותינו, ניתנה הוראה לאפשר לכל אדם באשר הוא ללא שום הבדל להשתתף בהפגנה. אנו מכבדים ומוקירים כל אדם בין אם הוא חרדי או חילוני"

את תגובת עיריית בית שמש לא השגנו עד לשעת פרסום הכתבה.

ההסתה הגיעה אליכם? הותקפתם? ספרו לנו באמצעות המייל האדום [email protected]

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד