כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

קול קורא במדבר • ח"כ יחימוביץ': "די להסתה"

בתוך ים ההסתה נשמע גם קול אחר • יו"ר ה'עבודה', שלי יחימוביץ, מביעה מחאה: "לא ייתכן שישודרו דברי הסתה חמורים נגד חרדים" • שרי רוט מעניקה צל"ש

ח"כ שלי יחימוביץ בהפגנה בבית שמש
ח"כ שלי יחימוביץ בהפגנה בבית שמש



שנה בדיוק חלפה מאז הענקתי לה, כאן באתר, את אות הצל"ש השבועי. היה זה בעת המתקפה התקשורתית הצולבת על שר הפנים, אלי ישי, כאשר יצאה ח"כ שלי יחימוביץ', אז חברת כנסת מן המנין, להגנתו.

השבוע עשתה זאת בשנית כשהיא מגינה על כלל הציבור החרדי, ומן ההגינות לשוב ולהעניק לה צל"ש. זה לא 'טרנדי' ולא 'אין' להגן על חרדים, כאשר התקשורת מגוייסת כולה נגד. הפעם היא עושה זאת בכתר מכובד יותר: יו"ר מפלגת העבודה.

בראיון שקיימה ביום רביעי ברשת ב' של 'קול ישראל' אמרה יחימוביץ, כי שמעה בתקשורת הקלטה של אחד המפגינים בבית שמש שאמר: "החרדים מתרבים כמו ג'וקים". היא הביעה מחאה חריפה מעצם שידור הדברים ואמרה: "עבדתי שנים רבות בתקשורת, צריך לערוך את הדברים הללו, הם אינם ראויים כלל לשידור".

בהמשך הביעה יחימוביץ' "הסתייגות עמוקה מן הדברים הללו", וטענה ש"מדובר בהסתה גזענית קשה, ובוודאי שבמדינת ישראל, שבה התקבצו אודים מוצלים של העם היהודי אחרי השואה, לא יכול להיות שיישמע משפט שכזה מפי אזרח ישראלי, כלפי אף חלק מן האוכלוסייה בישראל".

בהגינות המשיכה ואמרה, כי כמו שהיא אומרת את דעתה בצורה חריפה על הדרת נשים ויוצאת נגד התופעה הזו, היא "מתקוממת מביטויים קשים כאלו".

לשאלתו של מגיש התכנית האם יש מקום לצנזורה על דברים אלו בתקשורת, ענתה יחימוביץ: "התקשורת עושה עריכה ואבחנה ברורה כשמביאים כל נושא לשידור, בין דברים שהם בגדר הסתה פרועה ולא נורמטיבית החורגת מהקונצנזוס, לבין דברים שהאוזן יכולה לשמוע.

"הדבר הזה נעשה יום-יום שעה-שעה בכל נושא ועניין, התקשורת איננה משדרת קללות וכדומה, ולכן גם כאן אסור להרגיל את האוזן לביטויים גזעניים וקשים כאלו, כנגד החרדים וכנגד אף אוכלוסיה אחרת".

ח"כ יחימוביץ אמרה עוד, כי קיימת חקיקה בישראל כנגד הגזענות והיא מקווה שלא יהיה צורך להגיע ליישומה.

עושה כבוד ל'עבודה'

וכך כתבתי עליה לפני שנה בדיוק:

"יחימוביץ' היא ח"כ שלמרות שהיא משתייכת לשמאל הישראלי, הרי שבשיאם של דיונים סוערים, על הבטחות הכנסה לאברכים, קצבאות ילדים ועוד נושאים בוערים, תמיד נישא קולה ברמה, חד, ברור, תוקפני, לא מתפשר, אך גם מתחשב, מבין, סובלני.

היא אמיצה. אין ספק. כבר בהיותה בכיתה ט', תלמידה בבית הספר התיכון אוסטרובסקי ברעננה, סולקה לאחר שתלתה כרזות מחאה נגד ההנהלה. בהיותה כתבת בעיתונות הכתובה והמשודרת לא היססה לתקוף בעלי הון, תהליכי הפרטה אותם הוביל משרד האוצר, ואת כל מי שהיה צורך לבקרו. בלי כל שיקול של כדאיות או תועלת.

'אני לא אהיה השמאלנית הרגילה היאפית שהולכת להפגין נגד הכיבוש ואוהבת ערבים אבל שונאת מזרחים', אמרה פעם בראיון לארי שביט ב'הארץ'".

בדיון שנערך אז בוועדת הכספים ואשר עסק בנושא הכיבוי תקפה את התקשורת. "אני דוחה על הסף את הדימוי שלך כמטרה; אתה לא האחראי היחיד. אני רואה חוסר הגינות עצום בכך שמאשימים אותך - וזה לא נעשה בתום לב. בתקופה שלך ניתנה תשומת לב יתרה לעניין הכבאות ועשית כמיטב יכולתך בעניין הזה", אמרה, כשהיא מכוונת דבריה לישי.

בהמשך תקפה גם את התקשורת: "הייתי בכל הדיונים, אבל אף אחד מהכתבים לא היה. אני יודעת מה זו תקשורת, ניסיתי לפנות לכל הכתבים, אבל את כלב השמירה של הדמוקרטיה זה לא עניין".

"מי כמונו, הכתבים, יודע כמה פעמים נשלחו לנו הזמנות להשתתפות בוועדות שעסקו בנושא הכבוי, והשלכנו את המיילים אל פח האשפה, מחוסר עניין.

"עם יד על הלב, כמה מאיתנו השתתפו בדיון על מצב הכיבוי בדרום, דיון שנערך רק בקיץ האחרון?! מישהו ראה על זה כתבת שני עמודים בעיתוני סוף השבוע?! לא! כי זה לא עניין איש. ולמרות חוסר העניין המשיך השר ישי להקדיש לנושא את זמנו".

בעיני, היא עושה כבוד ל'עבודה'.

ההסתה הגיעה אליכם? הותקפתם? ספרו לנו באמצעות המייל האדום [email protected]

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד