כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מפחד לטבוע בביצת המהדרין • טור

למרות שאלו ימי הסתה פרועה נגד הציבור החרדי - מפנה עו"ד משה אוסדיטשר אצבע מאשימה כלפי פנים • בטור מיוחד הוא משתמש בלא מעט הומור המציף את הרשת • כנסו כנסו

עו"ד משה אוסדיטשר. צילום ארכיון
עו"ד משה אוסדיטשר. צילום ארכיון



"תקנות חדשות"

על מאמרי משבוע שעבר קיבלתי תגובות מעורבות, כאשר עולה מכולם הרגשת אי הנוחות של התנהגות המיעוט הקיצוני שאינו מבין להיכן הנו מוביל את הציבור, כאשר הקרע בציבור הישראלי הולך ומעמיק, אשר החשש הגדול כי קרע זה לא יהיה ניתן לאיחוי.

בנוסף אף קיבלתי תגובות בהם החליט הציבור לעלות על הכתב "קודקס התנהגות לציבור הדתי", על מנת להבהיר את גודל האבסורד, כולי תקווה כי התקנות שלהלן יישארו רק "על הנייר", ויישארו בגדר בדיחותא.

א.לא יעלה אדם לאוטובוס מקדימה, אלא אם כן עלה מאחורה ובכך יראה בעיניו שהנשים יושבות שם, והמחמירים יבדקו לאור הנר.

ב.לא יעלה אדם לאוטובוס שאין בו אישה כלל, שמא עלה בטעות ובשוגג לקו שאינו מהדרין, רחמנא ליצלן.

ג.באוטובוס בהם יש אינטרנט אלחוטי, יישבו הגברים מאחורה והנשים מקדימה כדי שלא תראינה באיזה אתרים גולשים הגברים.

ד.אסור לקווי מהדרין ליסע על פסי האטה כדי שלא יהיו ריקודי תערובת ר"ל (לדעת רב הפוסקים כיום אף קיפוץ אחד יש משום חשש רקידה) והמחמיר תבוא עליו ברכה.

ה.אם ח"ו הגיע אוטובוס לפס האטה, הרי שהמדובר על בור ברשות הרבים ממש, ע"כ ירדו הנשים מהדלת האחורית, והנהג והנוסעים יקפצו את פס ההאטה וימתינו לנשים שיעלו אחר פס האטה, לפחות 4 אמות.

ו.יש להקפיד שהנשים יעלו לאחר שהאוטובוס ירד לגמרי מפס האטה, גם עם הגלגלים האחוריים כי חצי ריקוד אסור מדאורייתא.

ז.אוטובוס מהדרין לא ינועו לאחור בשום מצב (רעוועס בלע"ז) אלא ירדו הנשים קודם לחילופין במידת האפשר יחליפו בין הגברים והנשים, בכדי שבנסיעה אחורנית לא יהיה חשש "נשים מלפנים", דבר המהווה מכשול, ופרצה קשה בגדרי הצניעות.

ח.בתום הנסיעה לאחור יש להשיב הגברים לקדמת האוטובוס בטרם יחזיר הנהג להילוך נסיעה רגיל.

עדכוני הלכה ברוח השעה

לאור ההתפתחויות החדשות בבית שמש הריני להביא עדכון לגדרי הצניעות הנוספים:

ט.נהגו ישראל קדושים לירוק (שפירין בלע"ז) בפני בנות ישראל ומנהג זה יסודו בהררי קודש, וכבר נאמר "ויירק את חניכיו" – עד שימלאו חניכיו רוק בשיעור של לא פחות מכזית.

י.הרואה בת ישראל והיא בת ג' שנים ויום אחד, יורק בפניה ג' פעמים ואומר טפו טפו... (פעמיים ולא יוסיף) והמחמירים יורקים בפני בת יום אחד, יורק בפניה ג' פעמים ואומר טפו טפו... (פעמיים ולא יוסיף ) ויש להם על מה שיסמכו ואין מוחים בידם (או לייתר דיוק בפרצופם).

יא.מצד הדין יש לירוק ג' פעמים ומנהג קהילות קדושי יוצאי צפון אשכנז לירוק ה' פעמים משום עינא בישא (חמסא בלע"ז) ולא חיישנן "לבל תוסיף".

יב.חסידים ואנשי מעשה היו שוהין שעה אחת קודם היריקה בכוונות וסיגופים.

יג.היורק כחץ – מועיל לפרנסה, היורק לדרום – יחכים, לצפון יעשיר וכו', והיורק לכל הצדדים יבוא לו שפע גדול.

יד.נחלקו הפוסקים בעניין בן פחות מג' שנים עם קוקיות (טרם החלקה) במקרה דנן כל אחד יעשה כמנהג אבותיו, ולא ישנה.

טו.בברכת "והריקותי לכם ברכה עד בלי די" יכוון ויאמר יהי הרצון שלא ניגע לרוק וכו'...

טז.מצווה מן המובחר לירוק כמלוא לוגמיו, ובדיעבד כגון חולה וזקן יתאמץ בכל כוחו כפי יכולתו והכל לפי המבייש והמתבייש (ודו"ק, ועיין שם).

יז.בענין מבוגרת, האם צריך לירוק יש לבדוק והמחבר נשאר בצריך עיון גדול.

יח.בחג החנוכה יש להוסיף לברכת על הניסים: ואחר כך באו בניך וירקו על בנותיך והציבו גדרות בחצרות רחוביך... ואח"כ ימשיך בתפילתו ללא הפסק.

כולי תקווה שהכללים החדשים לא יכנסו לשימוש מיד עם קריאתם, על מנת שנוכל להיות חברה "טובה יותר" ובעיקר סובלנית יותר לאחר והשונה מאיתנו.

לסיום הנני מודה לכל המגיבים בין השנונים ובן שאינם שנונים (וזאת בלשון המעטה) מעריך את כולכם תמשיכו להגיב איש איש לפי אמונתו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד