כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

לאן נעלמה המנהיגות החרדית? • קול קורא

שתיקת המנהיגות, מאפשרת ל'דוברים' המייצגים אותנו בתקשורת ובכנסת, להפנות את האש כלפינו • הרב ד"ר שלמה טיקוצינסקי סבור, שאנחנו גררנו את עצמינו לעימות

עימות מיותר. צילום: שלום יאירי
עימות מיותר. צילום: שלום יאירי



לא, אין זה עוד 'טור כואב', 'טור נוקב' וכיוצא בזה.

לא עת לחשות, ובזמנים שכאלה קשה להירדם. התחושה היא שהציבור החרדי כולו מיטלטל בספינה רעועה, המובלת בידי קברניטי תקשורת מתלהמים, משני הצדדים, העושים נגדה יד אחת ומטביעים אותה בתהומות.

אינני חושב שהתקשורת החרדית עושה את מלאכתה נאמנה בימים אלה, בלשון המעטה. במקום להתעלם ולא להשיב כסיל כאיוולתו - וחלף זה להרבות בדברי שלום - היא טורחת ללטף לנו את האגו החרדי ולומר: "רואים אתם? אמרנו לכם! אתם שנואים, אתם רדופים, אתם קורבנות".

גישה זו אינה מובילה לשום דבר מועיל. כמי שלמד ומלמד היסטוריה, יודע אני ש'בתי הספר לנרדפים' גידלו אך ורק אנשים שליליים, שלקחו את האנושות למקומות הגרועים ביותר. ודי לחכימא.

תורת אמת בידינו, ואין בה מקום לזיופים. חייבים להתעשת ולהשמיע את קולה של היהדות הנאמנה, זו שמשוכנעת שבאמצעות 'דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום' - אפשר לפעול יותר. עלינו להפסיק לגמרי את אווירת האומללות הזו הנושבת מן התקשורת החרדית, ובכלל זה כלי התקשורת ברשת, מהם ציפיתי ליותר.

למה אנו מצפים מהתקשורת החילונית?

כל בר דעת מבין ויודע כי יוזמות ההקצנה שבתוכנו לא יצאו מאת גדולי ישראל. גם האדמו"ר מויז'ניץ שהכריז לפני עשרים שנה על הצורך בהפרדה באוטובוסים עשה זאת כ'קריאת כיוון', אך ודאי שאין להסיק מכך הלכה למעשה: "אין למדין הלכה - לא מפי לימוד, ולא מפי מעשה, עד שיאמרו לו הלכה למעשה. שאל ואמרו לו הלכה למעשה – ילך ויעשה" (בבא בתרא דף קל.).

חטא חטאו הדוברים החרדים שנטלו על עצמם את פשעי המיעוט ההזוי, האלים והקיצוני, והכניסוהו תחת כנפי 'החרדיות' כולה, באומרם: 'הציבור החרדי מותקף'. רבותי, האיוולת היא זו שמותקפת, לא 'החרדיות'.

אך כל עוד החרדיות השפויה והמתונה שותקת, ושם שמים מתחלל ברבים, למה אנו מצפים מהתקשורת החילונית? והרי אילו הייתה לה כתובת ברורה וחדה יותר להאשים אותה במעשים הנפשעים הללו הרי שהייתה מכוונת את התקפותיה לשם. אלא שדוברי ונציגי הציבור החרדי הם אלו שמפילים אותנו בפח, וכולנו הולכים אחריהם כסומים באפלה.

תחת להפנות את קנה התותח החילוני אל המקום הנכון. נעמדים אותם 'דוברים' מולו, בחזית, בחזה חרדי נפוח כביכול, ואומרים "תירו בנו, בכולנו, כי הרי אתם שונאים את כולנו". וליורים החילונים לא נותר אלא לציית להם ולעשות זאת. ומיד מפנים אותם נציגים את ראשם לאחור, אל 'שולחיהם' המדומים, ומשחררים את קריאת ה'אמרנו לכם'.

ההכללה מתחילה בתוכינו

מדיניות זו מחזירה את הציבור החרדי שנים רבות אחורנית. הצבור החרדי שגדל במספרים עצומים ב"ה ו'מילא את הארץ'. תחת לקחת אחריות על דרכו ולשדר לעם היושב בציון שפניו לשלום, הוא מזוהה עם הקיצוניים והמסוכנים שבקרבו ומשתתף בפסטיבל השנאה.

ההכללה מתחילה בתוכנו! יקומו נא רבנים, פוסקים, מנהיגים וכלי התקשורת החרדים. ויאמרו בקול גדול: "ההלכה היהודית - דרכיה דרכי נועם, האלימות - זמורת זר היא בתוכנו (כדבריו של החזו"א). לא החילונים הם אלה שצריכים לצאת ולהפגין נגד מעשי הקיצוניות כי אם אנחנו".

שתיקת המנהיגים היא זו המאפשרת לנערים לשחק לפנינו, והנערים אינם רק ה'יורקים' מבית שמש, כי אם גם ובעיקר אותם ה'דוברים' המייצגים אותנו בתקשורת ובכנסת, המושכים בכוח את אש השנאה כלפינו.

יתכנס נא בדחיפות בית דין מיוחד, מטעם כל גדולי הדור. ויפסוק אחת ולתמיד היכן ומתי יש להפריד בין המינים ובאיזה אופן. ועד אז יכריז בקול רם ונישא שאיש לא ירים את ידו, את רגלו ואת קולו. ומי שיעשה זאת הרי הוא מחלל שם שמים בפרהסיא ומכפיש את היהדות כולה. או אז ידע העם בישראל כי יש תורה בישראל, דיבורי השנאה יתמתנו והציבור הכללי יצפה לשמוע את דבר ה' גם בנושא טעון זה.

ימים יגידו האם זעקתי הייתה קול קורא במדבר, או שהיא אכן תישמע ומישהו יתעשת כאן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד