כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

'האברך התוקף' נעצר ליממה • רעייתו: הכל שקר

שלמה פוקס, חרדי אב ל-12 מירושלים, נעצר • הסיבה: 'תקיפת' החיילת דורון מטלון• רעייתו בראיון בלעדי ל'בחדרי חרדים': "לא ידעתי איפה הוא. אין לנו כלי תקשורת בבית"

שלמה פוקס בבית המשפט. צילום: פלאש 90
שלמה פוקס בבית המשפט. צילום: פלאש 90



הטירוף נמשך: התביעה המשטרתית הגישה הבוקר (ה') כתב אישום נגד שלמה פוקס, בן 44 מירושלים, המואשם בהטרדה של החיילת דורון מטלון באוטובוס קו 49 א' בירושלים.

המשטרה טוענת כי פוקס התנהג באופן פרוע ומגונה במקום ציבורי, ו'הטריד מינית' את החיילת בכך שהפנה אליה התייחסות מבזה ומשפילה ביחס למינה.

כאמור, קיימות גרסאות סותרות באשר להתנהגותו של פוקס, ועדויות שהובאו בהרחבה באתר 'בחדרי חרדים' מפי נוסעי האוטובוס מוכיחות כי פוקס לא צעק ולא התנהג בצורה משפילה, אלא ביקש בעדינות מהחיילת לעבור לחלקו האחורי של האוטובוס.

סניגורו של פוקס, עו"ד יאיר נהוראי, מסר בתגובה: "החוק הפלילי איננו המכשיר המתאים להכרעה בעניין הדרת הנשים. השימוש בסעיף הטרדה מינית הופך באחת מאות אלפי יהודים מאמינים לעבריינים - שכן גם הם, כמו מר פוקס, סבורים כי התנהגות החיילת יש בה משום פריצות. בנוסף, יש ספק ביחס ליסוד הנפשי הנדרש לעבירת הטרדה מינית".

היעילות של המשטרה - שמגישה תוך פחות מיממה כתב אישום - מעוררת השתאות. "אם היינו רואים התנהגות שכזו כלפי משפחות הפשע, לא בטוח שהיינו יודעים מה זה צמד המילים 'משפחות פשע'", אומר ל'בחדרי חרדים' עסקן בכיר המטפל בשחרורו של פוקס.

במהלך הלילה שהה פוקס במעצר כאחרון הפושעים. "כל 'פשעו' הוא גרסה מפוקפקת של חיילת, שספק צעקו עליה וספק בדתה מהרהורי לבה".

ימי הסתה • סיקור נרחב באתר 'בחדרי חרדים:

גרסאות ההסתה • קרא "פרוצה" או ביקש בנימוס?
ההסתה הצליחה • אלימות חסרת-תקדים נגד חרדים
חילוני מאיים: "אהרוג עשרה חרדים"
חרדי? "אין לך מה לחפש פה" • בלעדי: עדויות מהשטח
חרדי הותקף בכפר סבא • כלי הנשק: 'ידיעות אחרונות'
בוקר מתוח בבית-שמש • נעמה שבה לבית הספר בליווי אבטחה משטרתית

כתב האישום: להתייחס בחומרה להתנהגותו

בכתב האישום מצוין שהחיילת עמדה באוטובוס קו 49 א' שמושביו היו תפוסים. במהלך הנסיעה עלו לאוטובוס מבקרי נסיעה מטעם חברת אגד, והורו לנוסעים להסדיר את התשלום עבור הנסיעה בעמדת הנהג.

אחת הנוסעות באוטובוס ביקשה להתקדם לחלקו הקדמי של האוטובוס, על מנת לשלם עבור הנסיעה, אך פוקס פנה אליה ואמר לה: "אשה לא צריכה לעבור קדימה בשביל לכרטס", ודרש כי תשוב לחלקו האחורי של האוטובוס.

בשלב זה, נטען בכתב האישום, פנה פוקס אל מטלון שעמדה בסמוך והורה לה לשוב לחלקו האחורי של האוטובוס בטענה, כי מדובר באוטובוס כשר למהדרין, ומקומן של הנשים הוא בחלקו האחורי. החיילת השיבה לפוקס כי "מקומן של הנשים אינו מוגבל לחלקו האחורי של האוטובוס". בתגובה צעק פוקס על המתלוננת: "פרוצה, פרוצה, פרוצה. אין לך כבוד, את עומדת בין אברכים וזו בושה".

בתגובה לכך פרצה החיילת בבכי ופנתה לעזרת מבקרי הנסיעה של אגד, והם הזעיקו את המשטרה.

במקביל לכתב האישום, הגישה המשטרה בקשה לשחרר את פוקס בתנאים מגבילים, שבה ציינה: "הוא לא בחל להשתמש בביטויים מבזים ומשפילים כלפי החיילת, שכל חטאה היה כי ביקשה לעשות שימוש בתחבורה הציבורית ועמדה באוטובוס אשר כל מושביו היו תפוסים... יש להתייחס בחומרה להתנהגותו של פוקס".

עוד טוענת המשטרה, כי ניתן ללמוד מחומר החקירה שאין מדובר בהתנהגות נקודתית של פוקס, כי אם בדפוס המושרש באישיותו.

איך ניתן ללמוד? לא כתוב.

לטענת המשטרה, אם פוקס ישוחרר ללא תנאים מגבילים, לא יהיה ניתן להבטיח את התייצבותו להמשך משפטו, וזאת בשל התעוזה והמסוכנות המאפיינות את התנהגותו. המשטרה ביקשה לשחרר את פוקס למעצר בית מלא ולהורות על הרחקתו מירושלים ומבית שמש, וזאת על רקע העבירות, "ולאור ההקשר הרחב של הדברים בהיות המעשה חלק מתופעה חמורה ונפוצה העומדת כיום במוקד העשייה של רשויות האכיפה".

"אמרתי שאבא יצא מוקדם מהבית"

לאחר שעות ארוכות של מעצר, התירו השוטרים לשלמה פוקס, לשוחח עם רעייתו. לבני הזוג יש 12 ילדים, ואיש מהם לא האמין שיום יבוא ותמונתו תתנוסס בכלי התקשורת.

בשיחה בלעדית עם 'בחדרי חרדים' אומרת רעייתו של שלמה, לאה פוקס: "הוא בן אדם שלא מסוגל לנגוע בזבוב. זה הכל שקרים".

• מתי פעם אחרונה דיברת עם בעלך?

"הוא עצור מאתמול. לא ידעתי מה קורה. רק היום נתנו לי לדבר איתו מספר דקות".

• הוא אמר לך מה היה שם.

"הזמן שהשוטרים הקציבו לשיחה היה קצר מאוד. הוא רק הספיק לומר לי שהוא לא עשה שום דבר רע, ושאני לא אאמין למה שאומרים. הוא אמר שהוא מקווה שישתחרר בקרוב".

• קראת את הדיווחים על מה שעשה בעלך. את מאמינה?

"האמת שאין לנו בבית טלוויזיה ורדיו ולא שמעתי משום מקור למה הוא עצור. שום משרד רשמי, לא משטרה, לא בית משפט, התקשר לעדכן אותי למה הוא לא חוזר בשעות הלילה המאוחרות, עד שאחת השכנות סיפרה לי מה מדברים בתקשורת".

• איך את מסבירה לילדים איפה אבא?

"יש לנו ברוך ה' 12 ילדים כשהקטן בן שנה והגדול 22. כשאתמול הוא לא חזר כהרגלו בשעות הערב, לא ידעתי מה לענות להם. לא היה לי מושג. הפלאפון שלו היה מנותק ורק מאוחר בלילה נודע לי איפה הוא. הבוקר אמרתי לילדים שהוא יצא מוקדם מהבית, אני רק מקווה שאף אחד בחיידר ובסמינר לא יסביר להם איפה הוא".

פסק הדין: מעצר בית, כמעט שבועיים

פוקס ישהה בין השעות 19:00 בערב ל-8:00 בבוקר בביתו, בין השעות 8:00 בבוקר ל-19:00 בערב ישהה בבית הכנסת 'אהבת שלום' בכיכר השבת.

הוא שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים ובהפקדה של 30,000 ש"ח (20 אלף הפקדה. ערבות עצמית - 5000 ערבות, צד ג' - 5000).

מעצר הבית הוא עד לדיון הבא בתאריך 10/01/2012 בשעה 12:30.

ההסתה הגיעה אליכם? הותקפתם? ספרו לנו באמצעות המייל האדום [email protected]

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 106 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד