י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יונה יהב משיב אש:

"גפני מסתתר מאחורי החסינות ומשתלח בי"

בעקבות המתקפה החזיתית של חה"כ משה גפני נגד ראש עיריית חיפה בנאום תקיף שנשא במהלך כינוס בחירות של פתיחת מטה 'דגל התורה' בעיר חיפה - יונה יהב משיב אש בשיחה עם 'בחדרי חרדים'

"גפני מסתתר מאחורי החסינות ומשתלח בי"
פלאש 90

"זו אינה הפעם הראשונה שחבר הכנסת גפני מסתתר מאחורי חסינות הכנסת ומשתלח בי בדברי שקר וקלס", אומר יהב בשיחה עם 'בחדרי חרדים ומוסיף: "גפני הוא זה שהתנגד בוועדת איכות הסביבה לפינוי מכלי האמוניה וכמעט גזר גזירת מוות על תושבי חיפה".

לדברי יהב, גפני התנגד לפינוי האמוניה "בגלל גחמות אישיות, כאשר נציגו במועצת העיר לא קיבל ג'וב בשכר". לדבריו: "גפני ציין מספר פעמים לפני סירובו של יהב למנות את נציגו כי יונה יהב הוא ראש עיר טוב ואפילו מצוין".

"לו הייתה מתקבלת עמדת הממשלה - שבה חבר גפני - הרי שהיום היה מיכל האמוניה שמהווה פצצה גרעינית במרכז אוכלוסיה צפופה עדיין פעיל וממשיך להוות סכנה ואיום על מליון אזרחי ישראל".

בנוסף מתייחס יהב לטענת חה"כ גפני כי במשך כהונתו לא ניתנו הקצאות למוסדות חינוך חרדיים ומפרט 15 הקצאות שונות מהקדנציות האחרונות. "בתקופתי ניתנו לציבור החרדי לא פחות מ-15 הקצאות ומבנים", אמר.

יהב אף פירט את ההקצאות: תלמוד תורה 'תהילת שלמה', בניין גני ילדים סערט ויזניץ, בניין ל'בית יעקב' גור, גני ילדים 'ערוגות' לחינוך מיוחד, בניית גני ילדים למוסדות החיים לדוד של הרב שי פרי, בניית גני ילדים 'עמודי עולם' בנווה שאנן, רכישת בניין לתלמוד תורה 'מורשת התורה', בניית מתנ"ס בנווה שאנן.

כמו כן, הקצאת גג מבנה 'בית יעקב' ברחוב מיימוני לבניית 8 כיתות נוספות, הקצאת קומה לתלמוד תורה צאנז, הקצאת שטח למבנים ב'נתיבות משה', הרחבה של קרית החינוך של חב"ד עם אשכול גנים חדש ועוד ועוד".

"שימו לב בכל הרשימה הזאת" מציין יהב ומוסיף: "שכמעט כל ההקצאות שהקצנו עבור החינוך העצמאי, משום מה בחרו שם או לעכב בכוונה את הבינוי (ב'בית יעקב'), עד שנאלצנו בתחילת השנה לבנות שם 2 כיתות מתקציב עיריית חיפה, או כמו ב'נתיבות משה' - שאת ההקצאה להצבת 5 מבנים בחרו שלא להציב ולא להתקדם".

"והסיבה היא אחת", אומר יהב. "אנשי 'דגל התורה' ששולטים בחינוך העצמאי לא מאפשרים לי לקדם את הבנייה כדי שחלילה לא יאמרו שיונה יהב נתן לציבור שלהם משהו".

יהב התייחס גם לסוגיית חילולי השבת והסטטוס קוו: "לא שמענו את אלפר במשך כל השנים מוחה או פונה על נושא חילולי שבת עד שלא קיבל את הסגנות בשכר".

יהב ציין: "אני ראש העיר היחיד במדינת ישראל שביטל מכרז להפעלת מזנונים בגנים ציבוריים בשבת. כשדווקא אלפר לא הצביע נגד הפעלת המכרז הזה בהצבעה שהייתה במועצת העיר. לא השבת מדאיגה אותם פתאום, כי לא הייתה שום הרחבה של האירועים בשבת ולא היה שום שינוי בסטטוס קוו.. השינוי היחיד היה - שאלפר לא קיבל את התפקיד של סגן בשכר".

לסיום, מבהיר יהב בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "בגלל כל זאת ובשל הקשר החם שלי עם ראשי הציבור החרדי, האדמו"רים, חכמי התורה והרבנים - רוב מוחלט של הציבור החרדי המורכב מש"ס ו'אגודת ישראל' תומכים בי לראשות העיר, כיוון שטובת העיר בראש מעייני".

כזכור, במהלך פתיחת מטה 'דגל התורה' בחיפה תקף חה"כ גפני את ראש העיר המכהן יונה יהב כשאמר כי "אין בנייה אחת במשך 15 שנה. המקום היחיד בארץ שיש ציבור חרדי והוא לא מקצה קרקע ולא פונה למשרד החינוך כמו שפונה כל אחד - כמו חולדאי או כמו דנילוביץ' בבאר שבע".

לדבריו, "כשבעלזא רצו בית ספר לעצמם והם התייאשו וקנו או שכרו מבנה מעצמם, אז הוא הלך לבית משפט והפסיד והלך לערכאה נוספת ושם הוא גם הפסיד. כמה מריבות הוא עשה לבית הכנסת הגדול כאן?!... אני לא רוצה לדבר על מה שהוא עשה לגור. מישהו כאן מהציבור החרדי יכול להצביע על איזה שהוא דבר שהוא עשה או עזר לאחת החסידויות או לקבוצות?" תהה גפני בפני התומכים הרבים.

גפני הצהיר בדבריו כי "צריך להחליף את יהב כי אין דרך אחרת, עם ישראל ידע מאבקים, האיש לא פוגע רק בציבור החרדי הוא פוגע גם בציבור החילוני בחיפה הוא הרחיב את בזן ובתי הזיקוק כי הוא קיבל כסף. הציבור סובל סבל בל יתואר גם שהיה מאבק גדול נגד זיהום האוויר בכנסת האשימו אותו אבל הוא רוצה להרוויח כסף. ההתנהלות שלו היא חסרת אחריות אם לא הציבור החרדי בחיפה הוא לא היה נבחר".

את דבריו סיים גפני בפניה לתומכי 'דגל' בעיר, "אני מבקש לא לריב עם אף אחד ולשכנע וההיסטוריה תשפוט אותו שיגידו שהאיש פגע בכל מה שקדוש ליהדות החרדית ואתם החרדית הצלתם אותו" גפני הוסיף כי צריך "לדבר עם החברים באגודת ישראל ובש"ס בדרכי נועם ולומר להם שזה לא נושא מפלגתי או פוליטי הוא נושא של יהדות הוא נושא 'אידישקייט'. הרבה גופי תורה תלויים בה כאן בחיפה".

יונה יהב משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד