י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כולנו מפחדים מנעמה • מכתב נוקב להדסה מרגוליס

הדסה, לא נעים לי להפריע לך באמצע ההכנות לראיון הבא, אבל על הניצול הציני של ילדה לעולם לא אסלח

האם ובתה בדרכן לבית הספר. צילום: פלאש 90
האם ובתה בדרכן לבית הספר. צילום: פלאש 90



הדסה מרגוליס היקרה!

מה שלומך? איך נעמה מרגישה? אם לשפוט לפי התקשורת, אז כנראה שהכל בסדר.

האמת היא, שרציתי להתקשר אלייך ולומר לך את אשר על ליבי, אבל "אצלנו" החרדים זה לא מקובל. וחוץ מזה, לא נעים לי להפריע לך בהכנות לראיון הבא. בכל מקרה, אם יש לך כמה רגעים של שקט, אשמח שתעיפי מבט.

כמו המוני בית ישראל, ויאיר לפיד "בראשם", גם אני נזדעקתי עד לרקיע השביעי, כאשר צפיתי בבת שלך נעמה, בסך הכל בת שבע, אההה, בת שמונה, לא, בת שבע. טוב, לא משנה, העיקר שהיא ילדה מסכנה שהחרדים הקיצוניים יורקים עליה ומשפילים אותה כי היא לא צנועה.

אם לדייק באמת, לא הזדעזעתי כשראיתי כמה נעמה מפוחדת. גם לא כשראיתי אותך, הדסה, משכנעת את נעמה המתוקה לעבור "ג'אסט וואן מור טיים" ב-300 מטר המפחידים האלו. כאבא לילדה, הזדעזעתי ממשהו אחר לגמרי: מהשימוש הציני שבחרת לעשות בילדה כל כך קטנה ותמימה, שימוש עקר וחסר מחשבה, אך בעיקר שימוש מיותר – ועוד בילדה שלך.

לפני שאסביר לך איזה אסון הבאת על הציבור החרדי בכלל ועל עצמך ובתך בפרט, רציתי לעדכן אותך גב' מרגוליס, שכולנו - החרדים "הרגילים" ו"הקיצוניים" - נמצאים בעיצומה של מתקפה דמגוגית. אנו עומדים במרכזו של קמפיין אנטי חרדי פרוע ואכזרי שיש לו מטרה אחת בלבד: לחסל את ערכיה של היהדות החרדית.

הילדה שלך היא רק פרזנטורית

את בטח לא מבינה במה אני מאשים אותך, ובצדק, אני לא מאשים אותך בכלום. בסה"כ רצית להגן על הילדה שלך. הרי כבר כמה שנים שיורקים עליה ומגדפים אותה, כבר כמה שנים שאת מנסה בכל דרך למגר את תופעת "הקנאים" בעיר מגורייך ללא הצלחה, וכבר כמה שנים שאת מגישה עשרות תלונות במשטרה ואף אחד לא מתייחס אלייך. אז זהו, החלטת לנסות את המוצא האחרון, ופנית (בלית ברירה) לחברת אבטחה, אופס, לחברת החדשות של ערוץ 2. האמת, אני לא מבין איך אף אחד לא חשב על זה לפנייך? כולנו סובלים כבר זמן רב מאותם אנשים, כולנו אנשים בעלי חשיבה מפותחת לפחות כמו שלך, ואף אחד מאיתנו לא חשב על ההברקה הזו? מוזר.

עכשיו, אחרי שהחמאתי לך על המהלך הגאוני, הגיע הזמן להסביר לך קצת יותר. זה לא סוד שיש שוליים בחברה שלנו. זה לא סוד שקיימים חולי מאניה דיפרסיה גם בציבור החרדי, ושכולנו מנסים בחמלה ובדאגה לסלול להם את הדרך אל הפסיכיאטר המחוזי. למרות שהמאמצים שלנו להפגיש את אותם קנאים עם רופא – העלו חרס, אנו עדיין מאמינים שכשהמשיח יבוא הוא ישים קץ גם לסבל הזה. כן הדסה, אין קיצורי דרך לגאולה השלימה מהגלות, וככל הידוע לי המשיח יהיה מזרעו של דוד המלך ולא מזרעו של טומי לפיד.

אנו נמצאים בחודש דצמבר (סוף כסלו תחילת טבת), בזמן שגלעד שליט כבר חזר לביתו ומשה קצב כבר יצא מביתו. וכעת, בעיתוי הטוב ביותר, הגיעה התקשורת למסקנה שזה הזמן לעשות סוף להדרת נשים וחילונים מהמרחב הציבורי.
~זה התחיל עם הפרסום הנרחב על הצוערים שלא רצו לשמוע שירת נשים, המשיך בהתבטאות המצחינה של ראש המוסד לשעבר על האיום החרדי, עבר דרך בית מדרשה הפרובוקטיבי של טניה רוזנבליט, וכעת הגיע סיקור היריקה על הילדה הדתייה - שלך.

אם לא די בכך שהקרבת את בתך (בת השמונה או התשע לדעת המחמירים) לסיקור "החשוב" הזה, הרי שהתחקירנים ששקדו על הכנת הכתבה מצאו ילד נוסף - משה - גם הוא תושב בית שמש.

אגב, אם כבר מדברים על זה, רציתי לספר לך קצת על משה. משה הוא ילד מיוחד, הוא נולד עם מום נדיר במח, אבל איש לא נחלץ לעזרתו מעולם. איש לא דאג לראיין את הוריו על מסכת ההשפלות אותם חווה בבית הספר בו הוא למד, כאשר כל חטאו הסתכם בהיותו ילד מיוחד. איש מבעלי הפרופילים הפופולאריים בפייסבוק לא אסף 1000 איש שיעלו לבית שמש להגן עליו, ואף אחד לא דאג להביא לדין את אלו שביזו והשפילו אותו שוב באולפן שישי.

נשמע לך מצחיק נכון? הוא הרי הפושע שהצדיק את היריקה על הבת שלך. לי נשמע הרבה יותר מצחיק שאף אחד ממכיני הכתבה לא באמת יודע בת כמה הילדה שלך - שלא לומר כואב.

כואב שהפרזנטורית החדשה של ערוץ 2 במלחמה הפושעת הזו היא תכולת עיניים ובהירת שיער שעדיין לא הגיעה לגיל בת מצווה. כואב לי שהקרבת את זרעך למולך התקשורתי והסכמת שינצלו את התמימות של הילדה שלך. כואב לי שהמהלך המבריק שלך לא כלל אפילו דמות אחת בודדת ושפויה שתגיב על הדברים הנוראים שהוצגו בכתבה – ושהעדפת שישתמשו בעוד ילד תמים ומסכן.

בלב דואב אני מודיע לך גברתי הנכבדה, שהילדה שלך היא כאמור רק "פרזנטורית", וכדרכו של עולם הפרזנטורים, גם הם מוחלפים ב"יפים" ומוצלחים מהם (ובתקשורת זה קורה מהר מאוד).

כולנו מפחדים מנעמה מרגוליס הבאה שלהם

הסיפור של נעמה הוא רק כדור אחד מתוך מחסנית הקליעים הגדולה שיורה ללא רחם בלב ליבה של היהדות. אבל ברגע שהתקשורת תיאלץ לדרוך את הנשק מחדש, אף אחד בכיתת היורים האכזרית הזו כבר לא יזכור את הבת שלך. אנחנו לעומת זאת, נזכור לדיראון עולם שהקליע ההרסני הזה – ששמו של בתך חרוט עליו בגאון – הוסיף את כמות השמן הגדולה ביותר למדורת השנאה הזו - ושרף את כולנו.

הלכת לחפש "הגנה" אצל האויב הגדול ביותר שלך, של כולנו. רצית שבתך תוכל לצעוד בבטחה אל בית הספר, ומהיום כולנו מפחדים לצעוד אל בית הכנסת. דאגת שהקיצונים והקנאים יפסיקו לירוק, אבל מהיום כולנו דואגים שהחילונים (ולא רק הקיצונים שבהם) ירקו על פנינו בבוז. ביקשת לעצור את גל ההסתה הקנאי של הצניעות, וכעת כולנו חוששים שגל ההסתה החילוני יעלים גם את המעט שנשאר מקצבאות הכולל שלנו.

כולנו יראים מהעובדה שגל ההסתה ה"נאור" בדמות ההגנה על נעמה שלך, גרם לכמה מאיתנו להצטדק ולהשמיע טענות לעוסות כמו "אנחנו לא כאלו" ו"זה רק מיעוט קיצוני" ו"הם בכלל לא חרדים".

וכולנו מפחדים מנעמה מרגוליס הבאה שלהם...

ההסתה הגיעה אליכם? הותקפתם? ספרו לנו באמצעות המייל האדום [email protected]

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 92 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד