כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

המנהלת של נעמה נגד המחאה • המכתב המלא

הציבור הפגין בבית-שמש נגד הפגיעה בנעמה, אך מנהלת בית הספר לא מרוצה מהעליהום • בהודעת שהפיצה, היא מזהירה מהיסחפות: "אנחנו קרובים יותר לחרדים"

בית ספר המריבה. צילום: שלום יאירי
בית ספר המריבה. צילום: שלום יאירי



בית הספר הממ"ד "אורות נריה " ותלמידותיו הפכו לסמלי המאבק בבית שמש אך בהנהלת המוסד עצמו לא מרוצים מהאופי האלים של המחאה.

במכתב להורים ולמורים טוענת המנהלת, פרחיה נחמני, כי הייתה זו טעות לנסות להתערב באורח החיים החרדי, במקום להסתפק בדרישה למיגור האלימות, ומזכירה כי דרכו של בית הספר קרובה לציבור זה יותר מאשר לראשי המאבק החילוני.

במכתב שנחשף לראושונה בערוץ 7 נכתב: "רבים שואלים האם הצפת העניין בתקשורת טובה לנו, וכיצד אנו, כצוות וכהורים, צריכים להתייחס לדברים.

"לעניות דעתי, ההתמקדות שלנו צריכה להיות סביב דרישה חד-משמעית מהמשטרה והרשויות לתת ביטחון לילדות שלנו, ולכל מי שסובל מנחת זרועם של הקיצונים האלימים", קובעת המנהלת, ומסבירה את הרציונל: "אז תהיה למטרה זו תמיכה גם בציבור החרדי".

"אני חייבת להזכיר שיש לנו הרבה יותר משותף עם הציבור החרדי המתון, מאשר עם גורמים שמנסים לעזור לנו כעת, אך בליבם לועגים להפרדה במכון כושר, ואפילו להפרדה בין בנים לבנות בבית ספר יסודי. אל לנו לנסות ולהתערב באורחות חייה של הקהילה ולהכתיב להם אלו שלטים לתלות, או להיגרר ולהנהיג את כל המאבק הארצי סביב 'חינוך הקיצונים'".

ההסתה הגיעה אליכם? הותקפתם? ספרו לנו באמצעות המייל האדום [email protected]

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד