י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נאום ה'אני מאשים' של יו"ר 'דגל' • צפו

גפני חוזה שחורות: "המועמד החרדי לא ייבחר. החרדים יסבלו"

בצל הפילוג החרדי, יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני מתריע בפני ראשי הישיבות מהפסד חרדי בירושלים: "בסוף הוא לא יבחר ונסבול מהסתה שמועמד רע מאוד ייבחר" • גפני מאשים את אגודת ישראל: "אף אחד לא התייעץ איתנו. אי אפשר שמישהו בא ואומר שהוא הולך לראשות"

גפני חוזה שחורות: "המועמד החרדי לא ייבחר. החרדים יסבלו"
גפני בכינוס ראשי הישיבות צילום: שלומי כהן

הפילוג החרדי בעיר ירושלים מסרב לרדת מסדר יומם של בכירי המערכת הפוליטית. במהלך כינוס בחירות שנערך היום (שני) בביתו של חבר המועצת ראש ישיבת עטרת ישראל הגרב"מ אזרחי בביתו בירושלים, ניצל יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני את נאומו, והעלה חשש מהפסד חרדי בעיר ירושלים ועלייתו של עופר ברקוביץ לראשות העיר.

בדבריו טען חבר הכנסת גפני כי, "היה כאן בעיה של ראש העיר שאף אחד לא התייעץ איתנו, אבל זה בכלל לא רלוונטי". גפני הסביר את התנגדות 'דגל התורה' למועמדותו של יוסי דייטש ואמר כי, "אנחנו פוחדים מההרפתקאה שהיא יכולה להעמיד את היהדות החרדית בירושלים במצב מאוד קשה. אי אפשר שמישהו בא ואומר שהוא הולך לראשות העיר".

לדברי גפני, "בסוף הוא (המועמד החרדי א.ק.) לא יבחר ואנחנו נסבול מההסתה נגדינו, שיבחר מישהו רע מאוד, לכן אנחנו בהחלטה של מועצת גדולי התורה שהייתה במערכת הבחירות הקודמות הודענו שאנחנו תומכים במשה ליאון וגם עכשיו זה ההחלטה. לא צריכים להיעלב מזה. יוסי דייטש הוא נציג מצוין, הוא איש טוב, הכל בסדר". גפני עקץ את סיעת 'שלומי אמונים' כשאמר כי, "הייתי גם בצפת ויש שם גם אדם מצוין - מעניין שהאנשים המצוינים נמצאים רק במקום אחד, בדגל התורה יש גם מועמדים מצוינים".

גפני ניצל את המעמד להגיב לדברי סגן ראש עיריית ירושלים ונציג בני תורה בעיר שטען כי גפני סילף את דבר מרן הרב ש"ך ואמר: "אני בתשמ"ט נשלחתי על ידי הרב שך לעשות מו"מ עם אגודה, ושמעתי שיש כאלה שאומרים שאני אומר דברים לא נכונים על הרב ש"ך, היה לי שני מכתבים בכיס והם נמצאים במשרד. אחד לתמוך באגודה ואחד שאומר שאנחנו הולכים לבד כמובן. דיברתי איתו (הרב ש"ך א.ק) בטלפון והוא אמר: 'אם נותנים לנו את המקום השני אז אנחנו הולכים יחד, אז יש מכתב שאנחנו תומכים באגודה, אם לא נותנים לך את המקום השלישי אז הולכים לבד".

גפני התייחס לפילוג אז והיום ואמר כי, "הנושא של נציגות הוא לא נושא של כבוד, ההינו יכולים להסתדר בלי זה, ניסיתי לשכנע את הרב ש"ך שלא ללכת לבד הוא אמר לי לא!" לדבריו, "הנושא של הנציגות יש לזה משמעות שהיא בלתי ניתת לתיאור מי שיגיד אחרת הוא בבעיה".

כזכור, 'בחדרי חרדים' פרסם תיעוד של חבר המועצת הגרב"מ אזרחי, בו מתייחס לדיבורים סביב אופן ההנהגה של גדולי הדור. הגרב"מ אמר, "אנחנו לא בעלי בחירה לבחור, מה אומרים טוב ומה הם אומרים לא טוב. ועכשיו היא לא רק ההזדמנות, אלא יחד עם כורח המציאות, כי יש בכך ממש גורם ישיר להצלחת הרשימה שלנו, היא הרשימה של גדולי ישראל, רשימה שמונהגת על ידי גדולי ישראל. כל רשימה שמונהגת על ידי גדולי ישראל, היא רשימה של גדול ישראל".

 

משה גפני פיצול חרדי הרב שך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד