י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החשש לרצח

בטלפון: הנשיא הסעודי התחמק מטראמפ

בשיחת טלפון שהתקיימה בין נשיא סעודיה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, סירב הראשון לספק מידע סביב סוגיית היעלמות העיתונאי הסעודי והחשש שנרצח בשגרירות

רויטרס
רויטרס צילום: .

נשיא ארצות הברית טראמפ הודיע היום (ב') כי שוחח בטלפון עם מלך סעודיה, בנוגע לעיתונאי ג'מאל חשוקג'י, שנעדר מלפני כשבועיים, וקיים חשש שנרצח על-ידי הסעודים.

טראמפ אמר כי מלך סעודיה הכחיש שהוא יודע פרטים על מה שאולי קרה לאזרח הסעודי.

טראמפ ציין כי מלך סעודיה אמר לו, שהם עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם טורקיה כדי להבין מה קרה שם. לאחר השיחה הודיע טראמפ כי הוא שולח מיד את מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפיאו. להיפגש עם המלך הסעודי, כדי לקבל תשובות ברורות יותר.

בינתיים בארה"ב, חברי קונגרס מפעילים לחץ על הנשיא, שיבחן את עסקאות הנשק שחתם עם הסעודים.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ממשלת טורקיה הודיעה לארה"ב כי יש בידיה הקלטות אודיו וסרטוני וידאו, בהם נראה ונשמע העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י, שעל פי החשד נרצח בתחילת החודש, בתוך הקונסוליה של סעודיה באיסטנבול.

על פי הדיווח ב"וושינגטון פוסט", הטורקים טוענים שהעיתונאי נרצח בוודאות. לטענת הטורקים, הוא נכנס לבנין הקונסוליה, אך לא יצא ממנה.

העיתונאי חשוקג'י היה כותב טורי פרשנות ל"וושינגטון פוסט", והטורים שלו הרגיזו את הסעודים, מאחר והוא היה מעביר ביקורת על בית המלוכה.

חשוקג'י הגיע לקונסוליה הסעודית כדי לקבל מסמכים רשמיים של גירושין, כדי שיוכל להתחתן שוב, אך לטענת הטורקים, בתוך הבנין היו 15 שכירי חרב שסעודיה הטיסה לטורקיה, והם רצחו את העיתונאי ואז ביתרו את גופתו, וכך הצליחו להוציא אותו מהבניין מבלי שיתגלה הדבר.

יו"ר ועדת יחסי החוץ של הסנאט בארצות הברית, הרפובליקני בוב קרוקר, אמר אתמול, כי "יש להטיל סנקציות כבדות על הממשל הסעודי, אם יתברר שהעיתונאי אכן נרצח בחסות בית המלוכה"

סעודיה מלך סעודיה טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד