ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הקרב על ראשות אלעד

דגל תוקפת את פרוש: "שפל חסר תקדים - הוא מסרב לדין תורה"

הקרב על ראשות העיר אלעד עולה שלב. 'דגל התורה' תוקפת חזיתית את מועמד 'שלומי אמונים' ישראל פרוש: "הוא מפר הסכם חתום, מסרב לדון בדין תורה ואף כינה את הזימון לדין תורה "תעלול יחצ"ני" • פרוש בתגובה: "אנו רצינו בוררות, אך דגל התורה היא שהתעלמה. עכשיו מאוחר מדי"

דגל תוקפת  את פרוש: "שפל חסר תקדים - הוא מסרב לדין תורה"

הקרב על אלעד - שלב ההתכתשויות: לאחר קרב המכתבים בין שלומי אמונים לדגל התורה, סביב הטענות על הסכם שהופר בעיר אלעד - בדגל התורה עולים למתקפה חזיתית, ודורשים מישראל פרוש להסיר את מועמדותו בהתאם להסכם עימו שנחתם בעבר, ערב הבחירות הקודמות.  

בסיעת 'דגל התורה' אומרים הערב כי, "בחודשים האחרונים אנו עדים לניסיון חמור להפר הסכם חתום בעיר אלעד. למרות השמועות, סירבנו להאמין כי כך יקרה. בשבועות האחרונים, לאחר שהתברר באופן סופי שסיעת 'שלומי אמונים' החליטה להפר הסכם ברור וחתום בנוגע לראשות עיריית אלעד, הוחלט בהוראת גדולי התורה להגיש צו מניעה בבית הדין, נגד התמודדותו של ישראל פרוש בניגוד להסכם".

"לצערנו", הוסיפו בדגל התורה "אחרי שסיעת 'שלומי אמונים' בחרה להתכחש להסכם, אנו עדים לשפל נוסף: סירוב להתדיין בדין תורה. ואם לא די בכך, בחרו ב'שלומי אמונים' לכנות את דין התורה - 'תעלול יח"צני', רח"ל".

לטענת דגל התורה, "על ההזמנה שהוגשה כבר לפני יותר משבוע, בחרו ב'שלומי אמונים' להגיב רק היום, אולי משום שחשבו שכשרה השעה לתעלולים יח"צניים נגד דין תורה".

בדגל התורה גם מאשימים את שלומי אמונים בכך שהפעילו חוקרים נגד מועמדם יצחק פינדרוס וטוענים: "לא למותר לציין את מערכת הבחירות לה אנו עדים, שכוללת לדאבוננו הפעלת חוקרים פרטיים, הדלפות מגמתיות לתקשורת החילונית ואיומים חמורים מאין כמותם על רבנים חשובים, שכל חטאם הוא ציות לגדולי התורה - והכל נגד מועמד האחדות שזוכה לתמיכה חסרת תקדים של כל גדולי ישראל.

"מדובר בשפל חסר תקדים בציבוריות החרדית", הוסיפו, "ואנו תקווה ותפילה שהשפיות תחזור למחננו, וסיעת 'שלומי אמונים' תקיים את ההסכם על פי דין תורה - למרות טענתה שהיא לא יכולה לעשות זאת כי כבר הוציאה הזמנה להפקות דפוס - ותורה לישראל פרוש להסיר מייד את מועמדותו מעוררת המחלוקת, זאת על פי דין תורה, על פי ההגיון ועל פי היושר".

בשלומי אמונים הגיבו ל'דגל התורה' והציגו את הכרוז של מועצת גדולי התורה שהתפרסם היום שם "נקבעה דעת תורה שישראל פרוש מתמודד לראשות העיר אלעד עד הנצחון", כך נמסר.

"באשר לפניה העכשווית לבית דין" ציינו בשלומי אמונים, "מזה יותר מחצי שנה, ובמיוחד בחודש אלול, פנינו בשש מכתבים לדגל התורה שיבואו להתדיין בבוררות בנושא, וזה לא קרה בגללם". 

עוד מסרו בשלומי אמונים כי, "הפניה אחרי שישראל פרוש החל בקמפיין, סגר עם מפעלים להדפסות והגיע לסיכומים עם קהילות בעיר שיתמכו בו, הוא תעלול יחצני וגימיק תקשורתי זול ולא מעבר לכך".

בשלומי אמונים הבהירו כי "ישראל פרוש רץ לראשות עד הניצחון בברכת שרי התורה והחסידות וימשיך לשרת את תושבי העיר מכל הגוונים עוד חמש שנים כראש העיר אלעד".

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', בשלומי אמונים טענו כי ההסכם שנחתם בינם לבין דגל התורה ערב הבחירות הקודמות, הופר לאחר שדגל לא הציגה מועמד לראשות העיר בית שמש.

מנגד, בדגל התורה אומרים, כי אין קשר בין ההסכם באלעד להסכם בבית שמש, וכי על ישראל פרוש לפרוש מהמירוץ. 

אלעד ישראל פרוש יצחק פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד