י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
וכל ישראל יבכו את השריפה

קול זעקה ובכי: תיעוד עצרת הענק בביתר

אלפים מתושבי ביתר עילית, השתתפו בעצרת התעוררות במלאות שבעה לאסון המחריד, בו נספו אפרת וצבי גינזבורג ז"ל. צפו בתיעוד

קול זעקה ובכי:  תיעוד עצרת הענק בביתר
עצרת בביתר צילום: אהרון קרון, פלאש 90

אלפי תושבי ביתר עילית, השתתפו הערב בעצרת חיזוק והתעוררות, בעקבות השריפה המחרידה בשבוע שעבר בעיר, בה נספו אפרת וצבי גינזבורג ז"ל בשריפה שפרצה בביתם ברחוב כנסת מרדכי.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', בעצה אחת עם רבני העיר, הוחלט על קיום עצרת בסיום השבעה ברחובה של עיר.
את העצרת פתח הגאון רבי משה דוד אדלר, רב קהילות האברכים בגבעה B שקרא פרקי תהילים. 

לאחר מכן נשא דברים הסבא ר' נתן דוד שפירא שגולל את התרחשות השריפה, תוך שהוא נשנק מדמעות. הוא סיפר על שביבי ניסים בתופת ואת יד ה' שנראתה. הוא גם הודה נרגשות לרבני העיר ולתושביה על החיזוק והעידוד והתמיכה האינסופית.

המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן עורר את הציבור ואמר: "אלו הם קרבנות ציבור". בדבריו הזכיר את האסונות האחרים שהתרחשו בעיר בשנה האחרונה, עם פטירת כמה אברכים צעירים ועוד. הוא זעק מנהמת ליבו על החובה של כל אחד ואחד להבין שתושבי העיר הם אלו שבגינם מתרחשים אסונות ועליהם החובה להתחזק כל אחד בענייניו הוא. ודי בהתחזקות מועטת כדי להפוך ולשנות גזירות.

המשגיח הגאון הצדיק רבי בנימין פינקל, ידיד המשפחה, סיפר על התפעמותו מהעוצמה של המשפחה שעומדת בגבורה מול הנסיון הקשה, וביקש מהציבור להתחזק בנושאי בין אדם לחבירו.

לאחר מכן נאמרו סליחות בקול בוכים ע"י הגר"צ ברוורמן ראב"ד ביתר. קבלת עול מלכות שמים על ידי רבה הספרדי של העיר הגאון רבי יעקב תופיק-אביעזרי, ולאחר מכן תקיעת שופרות.

בעצרת שנערכה ומומנה על ידי עיריית ביתר, השתתפו: רבה של ביתר הגרד"צ אורדנטליך רבה של ביתר הגר"י תופיק אביעזרי ראב"ד ביתר הגר"צ ברוורמן. חברי הבד"צ: הגרמ"ש אויערבאך, הגר"י ברזובסקי, הגר"פ בונקר, הגר"ש איצקוביץ, הגרא"ש שטיגליץ והגר"א בוטרמן. 

 

 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד