ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
צפו בתיעוד

חוסלו תוך כדי שטענו את הפגזים לישראל

דובר צה"ל: "אנחנו עם מוכנות גבוהה לכל התרחישים שיתפתחו בשעות הקרובות" • 'בחדרי' עם תיעוד מתקיפת חוליית המחבלים במהלך ניסיון לשיגור לעבר ישוב במועצה האזורית חוף אשקלון

חוסלו תוך כדי שטענו את הפגזים לישראל
רגע תקיפת החוליה צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, התייחס לאירועי הלילה ואמר כי "בוצע אירוע ירי חמור של רקטה לבאר שבע ורקטה נוספת מול חופי גוש דן. בתגובה, תקפנו כ-20 מטרות טרור לאורך כל הרצועה, ובהן מנהרה התקפית של החמאס בדרום הרצועה, אתרי ייצור של אמל"ח אווירי ורקטות, ופיר חפירה של מנהרת טרור ימית. התקיפה פגעה ביכולות משמעותיות של החמאס".

דובר צה"ל אמר כי הרקטות הן מייצור עצמי לטווח בינוני "אלו רקטות שיש רק לחמאס ולג'יאהד האיסלמי. אנחנו לא יודעים מי ירה וזה לא מעניין אותנו. חמאס אחראי על הירי גם אם הוא לא לחץ על הכפתור" אמר.

‏מנליס הבהיר: "ארגון החמאס מוכרח להבין שמה שקורה ברצועה זו אחריות שלו ואין צורך להטיל את זה על גורמים אחרים. אנחנו עם מוכנות גבוהה לכל התרחישים שיתפתחו בשעות הקרובות".

על העובדה שמערכת כיפת ברזל לא יירטה את רקטת הגראד, ‏אמר מנליס: "מערכת כיפת ברזל אין לה יכולת הרמטית והיא לא פרוסה תמיד בכל מקום; ולכן התנהגות התושבים כפי שראינו הלילה בבאר שבע זה חלק הכרחי".

גדי ירקוני, ראש מועצה אזורית אשכול: ״אנחנו מצפים מהקבינט ומהצבא שלא לעבור לסדר היום ולנקוט באותה מדיניות תגובה נחושה מול הטרור המתמשך על יישובי עוטף עזה".

עוד אמר ירקוני: "זה חצי שנה שמושלכים לשטחנו מטעני חבלה ותבערה באמצעות בלונים, נשרפים צמיגים בסמיכות לישובים שחונקים ומשבשים את שגרת החיים של התושבים ומדי פעם גם ירי ספוראדי לעברנו. גם הבוקר נגרם נזק לחממה באשכול כתוצאה מבלון תבערה. הטרור נמשך ומגיע עד לבאר שבע. אנו דורשים מהקבינט לפעול בנחישות בכל דרך שתשים סוף למציאות זו".

מחבלים חוף אשקלון צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד