כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

נציגי השכונות: "הגיע הזמן לשקם שכונות בבני ברק"

שכונות הצפון של בני ברק אינם על סדר היום של הבחירות • עמיאל זנזורי נציג השכונות המתמודד בסיעת 'הן' מתייחס לכל הטעון תיקון ומבטיח לשנות את המצב • לדבריו "הגיע הזמן להעביר מהכנסות הארנונה של מגדלי התעסוקה לשיקום השכונות הסמוכות, שסבלו את בניית המגדלים ולהחזיר בדחיפות את פרוייקט שיקום שכונות"

קרדיט: עזרא טרבלסי
קרדיט: עזרא טרבלסי

סיור בצפון העיר, בשכונות פרדס כץ וקריית הרצוג, מלמד שלא הרי בני ברק כשכנותיה. בערים אחרות, האיזורים היוקרתיים ביותר והמטופחים הם בצפון. בבני ברק נראה כאילו הצפון מוצפן, ואינו מקבל את היחס הראוי לו.
קצת נתונים: בבני ברק כ200,000 תושבים, כ50,000 מהם,  גרים בשכונות הצפון, פרדס כץ וקרית הרצוג. על אף שהשכונות מונות כרבע מתושבי העיר, היחס אליהם הוא כאל חצר אחורית. ההזנחה צועקת כמעט מכל פינה, ערימות אשפה ופסולת בנייה זרוקות בין הבניינים, במקומות המיועדים להיות מקום משחק לילדים והסכנה גדולה. הכבישים סדוקים והמדרכות שבורות, כבר שנים רבות.


בעיות התחבורה והתשתיות מרעים עוד יותר את המצב, בשעות העומס כל הכניסות והיציאות מקרית הרצוג לבני ברק עמוסות, והתחבורה הציבורית לא סדירה, כשמוסיפים לכך את עבודות הרכבת הקלה הגובלת בשכונה, המרעידות את הבניינים, סודקות עוד יותר את הכבישים ופוקקות  יותר את רחוב זבוטינסקי, מה שמקשה עוד יותר על התחבורה הסדירה והכניסה והיציאה למרכז בני ברק.  גם היציאות והכניסות הצפוניות נראות יותר ככבישים המשרתים כפר קטן ולא שכונה בת אלפי משפחות.


בנוסף מפגעי בטיחות קשים ביותר לא מטופלים. מסוף התחבורה הציבורית, צר מהכיל וממוקם במקום הומה וסואן, ברחוב יגאל אלון. כבר לפני מספר שנים ביקשו תושבי השכונה להעביר את מקומו, אחר אסון כבד שאירע,  כשילדה קיפחה את חייה מפגיעת אוטובוס במקום, אך הבקשות כמובן לא נענו.

שיקום השכונות

לסיור נלווה פעיל השכונות עמיאל זנזורי, פעיל במוסדות חינוך וחסד, בן למשפחה שרשית וותיקה בשכונת קרית הרצוג , בה הוא נולד ובה הוא מתגורר עד היום, ובעיותיה בראש סדר יומו ועל מנת להעלות את השכונות על דרך המלך הוא הוצב בברכת ועל פי בקשת מרן הגר"מ מאזוז שליט"א, לעמוד במקום השני ברשימת 'הן' שבנשיאותו, לעירייה.


את הסיור מפסיקים מידי פעם תושבים המבקשים להסב את תשומת ליבו לדברים הטעונים שיפור, אחד מהם מצביע על המקווה העירוני ברחוב דנגור, ומתלונן על מצבו הקשה והבלתי נסבל, הכל שם שבור והוא כמעט יצא משימוש, גם עצומות שהפנו התושבים לעירייה לא עזרו.  זנזורי מקשיב לפרטים ומבטיח לראות מה יוכל לעשות כבר כעת, עוד לפני שיבחר למועצת העיר.

 

קרדיט: עזרא טרבלסי


גם גינות המשחקים לילדים לא מספיקות לביקוש הרב, מתלונן שני, והרב זנזורי משיב כי הבעיה ידועה לו, והיא תטופל בע"ה מיד עם כניסתו לתפקיד. אף שהוא מברך על פתיחת פארק שפירא, הוא פעל וגם ימשיך לפעול בשיתוף מחלקות העירייה השונות להקמת גינות משחקים נוספות בשכונות, במקום המגרשים מלאי הפסולת הממלאים אותה. גם נושא ההנגשה לנכים למקומות ציבוריים עולה בשיחה והרב עמיאל זנזורי מבטיח לבדוק ולטפל.

"רוב תושבי השכונה עובדים ולומדים ומלמדים בבני ברק, חובה לפעול לגישה הרבה יותר נוחה לעיר, ולפתוח את צוואר הבקבוק בשעות הבוקר ביציאה ובשעות אחר הצהריים בחזרה", אומר זנזורי ומשרטט את תכניותיו לעתיד. 

"נושא שיקום שכונות יעמוד בראש מעיניי, נכון שיש מה לשפר גם בשכונות אחרות שאינן במרכז העיר, כגון שיכון ה' ושיכון ו', גם את זה נעשה, אבל קרית הרצוג ופרדס כץ מאכלסות מספר תושבים בגודל של עיר בינונית והביקוש גובר והמספרים גדלים, לכן חובה לפתח אותם בקצב מהיר יותר". ננסה לבדוק גם את חידוש הפרויקט הממשלתי לשיקום שכונות שנפסק לפני שנים רבות, ומאז המצב נותר כשהיה".

תוך דבריו הוא מצביע על מגדלי המשרדים וההייטק המתנשאים בשטח צפון העיר ואומר כי הוא מברך את ראשי העיר שהביאו לבנייתם והתקדמותם, אך עם זה הוא חושב כי יש צורך וחשיבות להעביר מההכנסות שמביאים המגדלים גם לשכניהם בשכונות, שהם אלו שסבלו וניזוקו בזמן בנייתם ומהפיתוח המואץ, שפגע בשגרת החיים של התושבים, ומגיע להם גם לקבל שיפור באיכות החיים מההכנסות האלו.

זנזורי, צעיר, רענן, מלא מרץ של עשייה ומדבר בגובה העיניים. אתה רואה אותו אתה מבין שמדובר במישהו שמפשיל שרוולים, ומתחיל לעבוד. כאנקדוטה הוא מספר לנו כי בבניין מגוריו מתגורר מועמד לרשימת יהדות התורה, אך עם זאת היחס החברי ביניהם נשמר, כך הוא מבטיח לפעול גם בתפקידו בעירייה, תוך שמירת כבוד של כל תושב בלי קשר להשתייכותו.

"כל תושב יידע שיש לו כתובת לפנות אליה, בכל נושא, בלא העדפות לא שוויוניות, ולא ישמעו תלונות  של תושבים מאוכזבים מהטיפול בהם בגלל שהם לא מוכרים ולא שייכים אל הנציג האחראי על התחום בו הם מבקשים את עזרתם. נעשה ככל יכולתנו  שהתושבים יהיו מרוצים יותר, ובפרט בשכונות אלו שאני נציגם, כבר כעת אני עובר ברחובות ובשבילים לצורך הכנת תכנית אב מפורטת, לסילוק העזובה וההזנחה הפושים בפינות רבות ואף במרכזי השכונות, שיפוץ המרכזים המסחריים שיזמינו אליהם קונים ומשקיעים, ותוך רישום מדוקדק של בעיות הבטיחות בדרכים, תמרורים, מדרכות וכבישים הטעונים שיפור מיידי, והכנת תכנית לייעול התחבורה הציבורית למרכז העיר ולערי השדה"

מחצר אחורית לחלון ראווה

"בשנים האחרונות האוכלוסיה גדלה בעיקר בזוגות צעירים, ויש מחסור גדול של גנים עירוניים, בפרט  בפרדס כץ, גם נושא זה יעמוד בראש סדר העדיפויות שלנו, אנו הולכים לשים דגש חזק על שכונות הצפון וגם מספר 3 אצלינו, שמעון רבין הוא תושב האיזור, ויחד, בברכת גדולי ישראל ששלחו אותנו, נצליח להפוך את השכונות למקום אטרקטיבי שימשוך אליו  משפחות חזקות. החזון שלי להפוך את האיזור לחלון ראווה לעיר כולה בהתחדשות ובסטנדרטים גבוהים יותר, למקום שיהיה הרבה יותר נעים לגור בו"

"אני משוכנע בע"ה כי מפלגת 'הן' תהיה חזקה ומשמעותית בבחירות הקרובות. 'הן' קיבלה כבר בבחירות בתשנ"ד 3 מנדטים, ועשתה היסטוריה כששינתה דברים ששנים היו מוזנחים כאן. הפעם אנחנו מרגישים שהציבור נותן את האמון שלו בגאון רבי מאיר מאזוז, סומך עליו, ואנחנו כבר עובדים על המנדט הרביעי והחמישי.
עם הכח הזה אנחנו מתחייבים שאנחנו נהפוך את פרדס כץ, וקרית הרצוג לשכונות לסוג א', אם בעקבות כך יתייקרו מחירי הדירות זה כבר תפקידו של של שר האוצר כחלון" מסיים זנזורי.


תנועת יחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד