כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

"כולנו שלמה - לא ניסע באוטובוסים" • ראיון בלעדי

נחום, חברו של שלמה פוקס לספסל הלימודים, שנסע ב'אוטובוס המריבה' בראיון בלעדי • "הוא מפרנס 12 נפשות. אם לא ייסע בתחבורה ציבורית - לא יוכל להאכיל את ילדיו"

שלמה פוקס בבית המשפט. צילום: פלאש 90
שלמה פוקס בבית המשפט. צילום: פלאש 90



מעצרו של שלמה פוקס, תפס את חבריו הרבים לספסל הלימודים בכולל בהלם מוחלט.

נחום ("ידיד נפש של בני המשפחה"), חברו לספסל הלימודים של שלמה מספר ל'בחדרי חרדים' על היום הטראומטי: "קודם כל עוצרים בן אדם על לא עוול בכפו ומונעים ממנו קשר עם משפחתו ליום שלם. עכשיו גם אוסרים עליו לצאת מהבית בחופשיות, לעלות לאוטובוס וליצור קשר עם סביבתו. וכל זה למה?? סתם! אני הייתי באוטובוס ולא ראיתי שום דבר שדומה לקללות וגידופים".

את נחום פגשנו בשכונת נווה יעקב בשעות הערב, בסמוך לתחנת האוטובוס שם הכל התחיל.

• מה בדיוק קרה באוטובוס?

"כמו תמיד, גם אתמול עלינו יחד בתחנה בדרכינו לישיבה. שלמה מצא את מקומו מקדימה ואני הלכתי יותר למרכז האוטובוס. הייתי עסוק בשיחה עם ידיד, ומספר דקות לאחר מכן ראיתי שמגיעים שוטרים ועוצרים את שלמה. לא הספקתי לשאול אפילו מה קרה. אני יכול לומר לך בוודאות שלא היו שום צעקות, שום גידופים ואף אחד מהנוסעים לא הרגיש בשום דבר חריג. לא הספקתי לשאול אותו אפילו מה קרה, וכבר הוא נעצר. כל מה שפורסם בכלי התקשורת פשוט שקר וכזב".

• היה לך איתו קשר?

"הלכתי לבקר אותו בבית. הבת שלו פתחה לי ואמרה לי שהמשטרה אסרה על אבא שלה לדבר עם אנשים. אבל אנחנו מעודכנים במצבו ובמצב של בני המשפחה".

• איך הוא מקבל את מעצר הבית?

"על פי החלטת בית המשפט אסור לו לנסוע באוטובוס בעשרת הימים הקרובים. מדובר בבן אדם שמפרנס משפחה בת 12 נפשות. שחוסך פרוטה לפורטה. אם הוא יאלץ לנסוע במוניות בעלות של מאות שקלים – הוא לא יוכל לתת אוכל לילדים".

• מה אתם תעשו?

"אנחנו החלטנו שלא נסע באוטובוס כל עוד שלמה לא ייסע. כולנו נקבל אותו בשירה ובריקודים כראוי למי שקידש שם שמים ברבים".

ההסתה הגיעה אליכם? הותקפתם? ספרו לנו באמצעות המייל האדום [email protected]

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד