י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בשורה טובה

הגזירה הוסרה: משרד הרווחה יסבסד את הצהרונים

הסוף לגזירת הצהרונים: משרד הרווחה הודיע כי יסבסד גם את הצהרונים הנמצאים תחת פיקוח משרד החינוך, ובתוכם הצהרונים באשכולות 6 ומעלה, שנותרו מחוץ לסבסוד של משרד החינוך • יו"ר ש"ס פ"ת: "שמחתי לשמוע את הבשורה שמורידה ממאות משפחות תשלום יקר ומיותר של מאות שקלים מידי חודש"

הגזירה הוסרה: משרד הרווחה יסבסד את הצהרונים
יחצ

בשורה למאות משפחות שילדיהם נמצאים בצהרונים. לאחר שנדמה היה שתושבי פ"ת ישלמו תשלום נוסף של מאות שקלים בחודש, היום הגיעה הסאגה הזו לסיומה, לאחר שמשרד הרווחה הודיע כי יסבסד גם את הצהרונים הנמצאים תחת פיקוח משרד החינוך, ובתוכם הצהרונים באשכולות 6 ומעלה, שנותרו מחוץ לסבסוד של משרד החינוך.

כזכור, לפני למעלה מחודש פורסם כי מאז החלה שנת הלימודים ניחתה גזירה קשה על אלפי משפחות בישראל, בהן לא מעט משפחות חרדיות, אשר גילו לפתע כי בעקבות מגוריהן בערים המדורגים גבוה בדירוג הסוציו אקונומי של משרד החינוך, הרי שיאלצו לשלם מאות ואלפי שקלים מדי חודש עבור צהרונים לילדיהם.

הסיבה היא רפורמה שהוביל שר האוצר משה כחלון בנושא הצהרונים שנועדה לעודד הורים לצאת לעבוד, כאשר האחריות על הפעלת הצהרונים הועברה לידי משרד החינוך. אלא שהורים לילדים בגנים בגילאי 3 עד 6 בערים רבות גילו כי אין תקצוב לצהרונים עבור ילדיהם וכי הן ייאלצו לשלם מחיר מלא עבור צהרון, בעלות מופרזת של כ-800-900 שקלים לכל ילד.

מי שהעלה נושא זה לסדר היום היה מ"מ ראש העיר ויו"ר ש"ס בפ"ת אוריאל בוסו, שביקש את התערבותו של ח"כ מיכאל מלכיאלי, על מנת שיערב את שר החינוך נפתלי בנט בנושא.

ח"כ מלכיאלי נענה לפניה של בוסו ועוד באותו יום פנה לשר החינוך בקריאה להתערבותו המיידית לביטול "גזירת הצהרונים".

לדברי ח"כ מלכיאלי, במשרד הרווחה טענו כי אינם מוכנים לתקצב צהרונים שאינן תחת פיקוחם ומשרד החינוך טען שאין לו יכולת לתקצב מערכת על פי גובה ההכנסה של המשפחה. "ומי משלם ביוקר? ציבור השקופים שנהיה שקוף יותר ויותר".
מלכיאלי לא נתן לנשוא לרדת מסדר היום ובסיועו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, אישר משרד הרווחה את תקציב הצהרונים ומחיר הצהרונים ייקבע ע"פ גובה ההכנסה של כל משפחה ולא לפי יחס חלוקה עירונית.

עם סיומה של הסאגה, שיגר ח"כ מיכאל מלכיאלי מכתב ליו"ר ש"ס פ"ת הרב אוריאל בוסו, שהעלה נושא זה לסדר היום ואף לקח חלק במשא ומתן בין הצדדים.

לדברי בוסו, "כמי שיזם את העלאת הנושא לסדר היום, שמחתי לשמוע את הבשורה שמורידה ממאות משפחות תשלום יקר ומיותר של מאות שקלים מידי חודש. הפעילות הנמרצת של ח"כ מלכיאלי היא שהביאה לסיומה הטוב של הסוגיה".

צהרונים פתח תקווה אוריאל בוסו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד