י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מכה נוספת ל'דגל'

ביהמ"ש פסל את מועמדותה של עינת קליש

התפתחות דרמטית בחיפה: מועמדותה של עינת קליש רותם, מי שזכתה לתמיכת 'דגל התורה' ונחשבה למועמדת בעלת סיכויים טובים לנצח את יהב - נפסלה על ידי בית המשפט המחוזי בחיפה • עינת קליש רותם בתגובה ראשונה מאז הפרסום: "‏נעתור לבג"ץ - ממשיכים כרגיל"

 ביהמ"ש פסל את מועמדותה של עינת קליש
חיפה צילום: משה שי, פלאש 90

דרמה בעיר האדומה: מועמדותה של עינת קליש רותם, מי שזכתה לתמיכת 'דגל התורה' ונחשבה למועמדת בעלת סיכויים טובים לנצח את יהב - נפסלה על ידי בית המשפט המחוזי בחיפה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הפסיקה ניתנה היום בבוקר (חמישי) על ידי נשיא בית המשפט המחוזי, רון שפירא, שדחה את עתירת מפלגת 'העבודה' - שביקשה לדחות את החלטת ועדת הבחירות המקומית לפסול את מועמדותה.

כזכור, משרד הפנים הודיע במהלך השבוע החולף כי מועמדתה של קליש רותם נפסלה בשל עבירה על חוקי הבחירות.

ועדת הבחירות החליטה על הפסילה בעקבות העובדה שעורך הדין של מפלגת העבודה, גיא בוסי, הגיש את טופסי ההתמודדות של שתי רשימות נפרדות בעיר.

בעקבות הפסילה הגישו מפלגת העבודה וקליש רותם לבית המשפט עתירה שבה נמתחה ביקורת קשה נגד מנהל הבחירות בחיפה מטעם משרד הפנים, עופר שפר, על כך שהפסילות היו מבוססות על פרשנות שגויה של הדין "בלשון המעטה", אשר שוללת את הזכות לבחור ולהיבחר.

"על מנהל הבחירות להתייחס לתפקידו ביראת קודש ולהפעיל את סמכות הפסילה – סמכות שהיא הרסנית בהקשר של בחירות – בזהירות מירבית", נכתב בעתירה, "יש לפסול רשימה או מועמד רק כאשר לא נותרת כל ברירה אחרת ורק כשהדין מחייב זאת… תוצאות הבחירות מוכרעות בקלפי ולא בחדריו של מנהל הבחירות".

חיפה יונה יהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד